Citat:
Ursprungligen postat av
Yiputi
Iran har jävligt många bra hackers. Ofta enorma attacker mot andra governments kommer de undan med. Samma gäller Ryssland.
Om man kollar FBI's Most Wanted Cyber Criminals lista, så är det nästan 50% iranier, 35% ryssar, 20% kineser, resten blandat.
https://www.fbi.gov/wanted/cyber
Många hackers från Nordkorea, Kina och Ryssland utbildas i Iran, pga. att de är bland de bästa i världen. De är även extremt bra på IT generellt sett, välutbildade.
Blir det inte lite konstigt om man använder FBI som källa, dom är ju dom värsta av dom alla säger vissa? Snowden har väl redan visat detta för flera årsen?
Det är ungefär som att man skall fråga åklagaren som skyllde på ryssland vilka som ligger bakom dom flesta brotten i världen, då kommer hon säga ryssland men sanningen är ju något annat. Varför tror man på myndigheterna? Det är väl dom ända som ljuger och vill ha dig i deras ägo. Du vill vara ägd av staten därför använder du dom som källa, jag gör tvärt om. Jag frågar hackarna och du frågar FBI därför skriver vi raka motsatsen, men fakta är fakta och data finns och USA är verkligen inte bäst, bäst på att vara sämst som sagt. Iran är heller inte bäst, dom är också bäst på att vara sämst.
Källor till något mega hack som kan motbevisa det jag påstår kan få mig att total ändra min åsikt men då krävs det konkreta bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
score!
Vem vill vara en datanörd? Jag var det som barn, delvis pga passiva föräldrar. Varken jag eller några av mina kompisar mådde bra. Hade jag varit min förälder har jag slängt datorn på tippen och uppmanat mig att vistas ute. Vi behöver solljus, rutiner och socialt umgänge för att må bra. Krävs inget geni för att lista ut det.
Om du är vuxen själv nu, varför har du inte slängt ut datorn? Det kanske du har men jag tycker inte som du. Jag tycker mer om månen än solen, Jag känner mig mer lugn när jag är ute och går hemma här i området på natten än när jag går där på dagarna för då är det massa människor runt omkring mig jag gillar verkligen lugnet, solen ger cancer det gör inte månen. Alla mår inte bra av solen, jag hatar solen och jag vet hur farlig den kan vara speciellt i SydAmerika, svenska är inte helt medvetna om detta fenomen men det är inte så konstigt det är ungefär som att dom i sydamerika inte vet hur farligt det kan vara att gå isen och vart man inte kan gå men jag förstår va du menar naturligtvis det är ju biologi men den sitter det mesta i psyket, vissa klarar inte att vara ensamma och vissa älskar att vara ensamma. Det är skillnad på att vara ofrivilligt ensam eler att själv välja det. Skall man hänga med i it-världen så kan man inte jobba 07.00-16.00 och leva efter dessa normala rutiner det är tur vi har dom som jobbar dag och natt med det dom gör för vårat rikes säkerhet.
Dom får Amfetamin utskrivet på recept det betyder inte att alla andra får det och mår bra på det likaså med solen, alltså riktigt Amfetamin precis samma som Amerikanska soldater får eller Rysslands eller Ukrainas för dom måste prestera bra och ha energi, tänk att alla andra tror att man mår bra på det som läkaren ger råd om genom att förstöra sin hjärna då kommer man aldrig kunna bli en hacker och skydda riket. Jag vet två högt uppsatta som jag skrivit som skyddar oss, dom är aldrig heller ute i solen. Jag önska alla hade samma tid för utomlands verkar många leva som du gör, men det går ju inte i Norden om man vill prata med dom på andra sidan jorden eftersom dom sover på natten. Man kan ju fråga hur man egentligen resonerar för dom andra på sidan jorden dom gör oftast inte som jag direkt jag menar att dom inte är vakna när vi är vakna direkt, eller vem vet några kanske men väldigt få. Man är väl en nörd då.
När någon hackar något dåligt eller avslöjar något som är hemligt så känner jag likadant som när andra känner ett lyckorus när deras lag gör mål i fotboll, detta är bara väldigt mycket svårarare att hålla koill på och det är ju lite det som gör det spännande tycker jag. Att så många vet så lite men dom som vet dom vet verkligen.
Jag gillar dom som lever sunt och inte dumt, jag tycker om att följa dom som kan och inte dom som inte kan, man lär sig ju av dom bästa inte dom sämsta. Dom bästa är dom som skriver fakta och sanningen och dom sämsta är dom som planterar bakdörrar och är onda och det vi redan vilka det är. Snowden som sagt, har redan avslöjat allt. Hur kan man tycka om USA? Jag har inte fått något svar på frågan ännu eller varför väljer man att använda deras system? Då mår man inte bra för det som händer i bakgrunden är hemska saker, jag vill lära mig av dom som kan inte dom som inte kan. Alla vet att man får virus på windows och mac och folk argumenterar att dom inte kör linux för det är svårt, är det inte bättre att lära sig något som är svårt så det blir lätt en att sitta och vara smittad med virus av dom ondaste på denna planeten? Jag gillar inte Regeringen eller myndigheter, jag gillar rättvisa och det skapar hackarna åt mig så därför blir detta som en slags tävling även om jag inte bidrar personligen men jag hejar på ena laget, precis som vissa hejar på malmö ff i fotboll och vissa på luleå.
Tror du man mår bra om man lever i falsk trygghet och en liten trygghetsbubbla som man inte vet vad som finns bakom? Man blir ju väldigt sårbar på det viset. Jag mår inte bra av det i alla fall. Så jag förstår dig 50%.
Varför vill människan veta vad som finns utanför vårat universum? För vi är nyfikna.
Dom uppe i Space Station får ingen sol, jag tycker hon är lika glad varje dag hon som pratar på NASAs streaming site om hur det är där uppe.
Vem mår egentligen bäst, du eller jag? Det är ju en fråga som bara en själv vet. Det kan ingen annan berätta för mig, jag måste prova själv och jag vet att jag hatar solen.Mår barnen bättre av att tävla i skolan genom att vinna över varandra med resultat, lärarna byter ju inte ens ut barnens lag om det står 5-0 eller 40-0 dom tror att alla har lika kul ändå men jag kan lova att dom som gjort 0 mål inte har lika roligt. Är det inte bättre att dom lär sig att samarbeta i ett lag och ger varandra beröm oavsett om man är dålig eller bäst? Det är annorlunda på IRL och ONLINE.
Måste det alltid finnas en förlorare?Bättre dom hjälper varandra att förstå hur teknik, fysik, biologi fungerar än att dom skall sitta och skjuta huvudet av varandra i CS. Jämför vietnamns barn med svenska barn, som sagt. Vilka har roligast? Det vet jag, vet du? Den som försvarar sig och släpper in 0 mål kommer aldrig att förlora i alla fall. Det är väl bättre att släppa in 0 mål än att göra 40 mål? Då kommer den som försöker göra mål bli ännu bätre på det den gör och den som släpper in 0 mål kommer bli ännu mera vaken på att inte släppa in några bollar, det blir oavgjort. Det blir altså ingen DU ÄR BÄST eller DU ÄR SÄMST! Visste du att Vietnams barn läser Svenska i skolan med många andra språk? Sverige bannar folk från att lära sig och tvingar dom att spela king på rasten men dom kanske inte ens vill det? Mår man bra då för man är ute i solen och den som verkligen ÄLSKAR matematik och är ett geni får inte lära sig matematik för att han måste ut och spela king för barn skall inte sitta vid skärmen, det skall bara vuxna göra? Kanske borde vara tvärt om? Barn behöver lära sig nytt och det är ju det dom tycker om, vuxna behöver däremot lära sig att komma ut i naturen. Det är barn som är dom bästa hackarna, inte vuxna. Du säger det själv, du var en datanörd när du var barn, vilka kan bäst? Nördarna, det är samma idag.
Hur kan man tro att barn som utvecklas med allt dom lär sig i dagens samhälle INTE är bättre än vuxna som sitter och göra samma monotona arbete dag och in och dag ut och dag in och dag ut? Nej,
MER skärmtid till barnen och blocka vuxna från att kolla på tv och bli hjärntvättade, då hade det blivit ordning och reda i landet.
Jag är evigt tacksam att mina föräldrar inte tjatade på mig att jag skulle ut och umgås med alla andra på sommaren och supa mig föll och dricka alkohol utan istället plugga kemi, elektronik, och kärnfysik och även lära mig att försvara mig och därför har aldrig någon gjort mål på mig. Jag tror jag mår bäst av alla från när jag var ung och jag verkligen den som satt på datorn från morgon till kväll och smög upp och satte på 56k modemet i smyg, alla andra verkar så deprimerade tycker jag.
Du vill att dina föräldrar skall slänga ut datorn, jag vill att mina skall vara medvetna om verkligheten så att dom inte kan bli sårbara. Det har gått bra för oss.
Vem är gladast tro? Vem vet mest tro? Ja, det spelar ingen roll. Fakta är fakta. En vuxen förälder som tror den kan blocka ett barn från att komma runt en spärr är en dum förälder, det finns bara ett sätt att stoppa barnen vilkt kan kallas som hackare eftersom dom är nyfikna och kommer hitta en väg runt, de är at dra ut kabeln. Det skulle jag aldrig göra till mina kids i alla fall när jag får några. Censurera dom från att utvecklas för att dom skall bli lika dumma som dom flesta andra, nej nej. Tänk om och gör rätt, sverige är som sagt ett U-Land och andra som lever i solen vet jag inte om dom mår så mycket bättre än mig som är vaken när månen lyser, solen får mig nervös för att ge mig hudcancer.
Nu skall jag återgå till att plugga kärnfysik, nu är det som lugnast fram till 06.00 sedan börjar helvetet som vanligt, då går jag och lägger mig.
Ha en fortsatt fin natt..