2022-06-30, 17:20
Hörni, jag tror helt enkelt jag ska skriva ut en hand som visar långfinger imorgon och lägga på hennes låda. Så får det bli. Som man bäddar får man ligga, eller hur?

Den här, va?

https://image.spreadshirtmedia.net/i...stermaerke.jpg
Citera
2022-06-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodiumklorid
Hörni, jag tror helt enkelt jag ska skriva ut en hand som visar långfinger imorgon och lägga på hennes låda. Så får det bli. Som man bäddar får man ligga, eller hur?

Den här, va?

https://image.spreadshirtmedia.net/i...stermaerke.jpg
Sätt den på ditt fönster då
Aha var det du som gick förbi hennes fönster missupfatta.
Ja det händer mig ständigt. Inget oroa sig för.
Citera
2022-06-30, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Sätt den på ditt fönster då

Smart! Det som kan bli lite problematiskt är väl dock om någon annan granne skulle ta illa vid sig och att jag då får fler ovänner än jag räknat med. Vill helst bara ha henne som ovän.
Samtidigt skulle hon väl förstå att det är en tillbakakaka. Ska fundera över detta.
Citera
2022-06-30, 17:24
Medlem
Citat:
Hallå Flashback!

I helgen satt jag vid köksbordet, åt sushi och hade slagit upp laptopen på bordet för att kolla på en dokumentär. Noterar att grannen i huset bredvid (husen står väldigt nära och man har god insyn hos varandra) står och kollar på mig. Bryr mig såklart inte om detta utan fokuserar på mitt.

Hon tar efter en stund upp sin mobil och sätter på ficklampan (alternativt filmar mig med blixt påslagen?). Hon riktar den alltså rakt mot mig. Jag tolkar detta som att hon söker kontakt så jag höjer min öl och gör en skål mot henne!

Då blir hon ilsken, pekar fuck you mot mig och drar för gardinerna. Jag blev väldigt paff och har inte kunnat släppa detta under veckan.

Jag ser nu att jag har två alternativ

1. Ta kontakt med henne och bemöta henne med kärlek, kanske lägga någon lapp i hennes brevlåda eller vinka till henne när jag ser henne i fönstret. Hon står ofta och kollar ut. Alltså inte lägga så mycket vikt vid hennes oartiga beteende utan istället försöka förstå henne.

2. Sätta hårt mot hårt och markera att hon inte kan behandla sina grannar såhär. Även där kan läggas någon lapp i brevlåda med en markering. Eller ska jag till och med kontakta vår hyresvärd?

Vad hade ni gjort i samma situation?

Allt gott
/Sodiumklorid

Förlåt alltid dina fiender. Det finns ingenting som gör dem så irriterade.
Citera
2022-06-30, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Förlåt alltid dina fiender. Det finns ingenting som gör dem så irriterade.

Ja.. jag har nosat på den här tanken också.

Ska jag i så fall lägga en lapp och skriva till exempel; "Jag förstår att du hade en dålig dag i helgen när du pekade finger åt mig. Hoppas veckan varit bättre. Hör av dig om du vill prata! Kärlek från grannen mitt emot"

Tror du hon blir irriterad då? Jag vill ju göra henne sur, tror jag. Men tänk om hon nappar och hör av sig och jag blir någon slags hobbypsykolog för henne. Där vill jag ju inte hamna såklart.
Citera
2022-06-30, 17:29
Medlem
Citat:
Hur kan JAG stört HENNE? HON stod i fönstret, stirrade på mig, lös med ficklampa på mig. Hmm.. sitta vid sitt köksbord och äta sushi en helgkväll får man väl ändå göra utan att störa någon.

Har otroligt svårt att skaka av mig detta, vill gå till botten med det.
Det kan inte jag veta. Du får väl fråga henne det är väl enda sättet att få svar.
Citera
2022-06-30, 17:34
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Nja, alltså hon ser rätt ordentlig och fräsch ut. Och hemmet ser "normalt" och städat ut. Så ingen direkt grottmänniska eller psykiskt sjuk? De brukar väl inte ha så himla fint hemma.

Dock har hon en sån där stor "lejonhund", det är väl en red flag skulle jag säga.

Min gode man, i de lugnaste sjöarna simmar de fulaste fiskarna
Citera
2022-06-30, 17:44
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
1. Ta kontakt med henne och bemöta henne med kärlek, kanske lägga någon lapp i hennes brevlåda eller vinka till henne när jag ser henne i fönstret. Hon står ofta och kollar ut. Alltså inte lägga så mycket vikt vid hennes oartiga beteende utan istället försöka förstå henne.

2. Sätta hårt mot hårt och markera att hon inte kan behandla sina grannar såhär. Även där kan läggas någon lapp i brevlåda med en markering. Eller ska jag till och med kontakta vår hyresvärd?

Allt gott
/Sodiumklorid
Inget av alternativen.

Hon är förmodligen psyksjuk, låter som ett klassiskt fall av paranoid schizofreni, eller demens om hon är gamling.
Förmodligen är hon likadan mot alla grannar, inte bara dig.

Hon spionerar antagligen på alla sina grannar, eftersom hon tror att alla grannar spionerar på henne och att alla grannar samarbetar med "dom".

Kanske drabbar det dig extra mycket eftersom ni ser rakt in i varandras lägenheter.

Det bästa är att bara ignorera henne, eftersom du inte kan hjälpa henne.
Om du försöker prata med henne kommer du antagligen bara göra henne ännu mer förvirrad.
Senast redigerad av Bone Collector 2022-06-30 kl. 17:47.
Citera
2022-06-30, 17:57
Medlem
slagskotts avatar
Bara att ignorera, om du kan.
Det är inget normalt beteende att peka finger åt någon man inte känner eller har haft någon kontakt med som heller inte gjort något otyg.
Citera
2022-06-30, 18:13
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Allt gott
/Sodiumklorid

Fråga henne hövligt att du är nyfiken på varför hon filmade dig (Så som du förstår det) Låt henne få svara ...sedan frågar du om det var nödvändigt med ett FO-finger ,dessutom.
Citera
2022-06-30, 18:18
Medlem
Äsch bara att ignorera, förmodligen har hon något fel i huvudet och bör undvikas. Om du tar upp konflikten kommer hon vräka ur sig alla sina trauman på dig.
Citera
2022-06-30, 18:24
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Om du vill gå till botten med det är mitt tips att ta kontakt med henne och fråga varför hon räckte pekfinger åt dig. Jag tänker mig att hon kan ha bättre koll på anledningen än vad vi flashbackare har.
Tror du är något på spåren här faktiskt. Det kan ju finnas 1000 olika anledningar och vem vet, det kanske inte ens var pekfingret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in