2022-07-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodiumklorid
Brukar du peka finger åt folk IRL menar du? Det är lite över gränsen för min del. Ge mig ett exempel när du gjort det, vore intressant att försöka förstå dig.

Det har jag aldrig gjort.

Jag hade dessvärre ett svagt ögonblick och kände mig lite vass när jag la lappen på hennes brevlåda..

Nej det har jag så klart aldrig gjort rent faktiskt. Oj, det skulle chocka andra!! 😄Däremot har jag förstått att min blick och mina ansiktsuttryck kan tolkas som ”fuck you” när jag egentligen bara menar att jag behöver tid för att sortera intryck.

Nån slags undermedveten självförsvarsmekanism som slår på för främlingar kanske? Alltid på min vakt liksom? Jag vet inte.

Hur som helst byggs hela situationen upp med hjälp av flera antaganden som ju kan vara felaktiga när allt kommer omkring. Kan ju ha varit så med din granne också. Flera felaktiga antaganden och så slår hennes självförsvarsmekanism (som dock är av en väldigt oförskämd sort) till.
Citera
2022-07-27, 23:08
Medlem
manontheroofs avatar
Hur har er relation utvecklats?
Citera
2022-07-27, 23:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Dra fram dasen nästa gång och kör helikoptern. Sätt henne på plats.
Citera
2022-07-28, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av manontheroof
Hur har er relation utvecklats?

Vi hälsade häromdagen när vi gick förbi varandra på gatan.

Det utbröt en kamp inom mig ifall jag skulle smita in i porten igen eller om jag skulle gå med modiga steg mot Ica (dit jag hade mitt ärende). Sträckte på mig och hälsade när vi möttes. Hon sa hej hej tillbaka.

Kanske ska lägga en förlåt-lapp eller en liten blomma i hennes brevlåda? Hon borde ju rimligtvis förstå att det är jag.
Citera
2022-07-28, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dra fram dasen nästa gång och kör helikoptern. Sätt henne på plats.

Nej så ouppfostrad är jag inte. Det vore inte rimligt.
Citera
2022-07-28, 20:59
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Vi hälsade häromdagen när vi gick förbi varandra på gatan.

Det utbröt en kamp inom mig ifall jag skulle smita in i porten igen eller om jag skulle gå med modiga steg mot Ica (dit jag hade mitt ärende). Sträckte på mig och hälsade när vi möttes. Hon sa hej hej tillbaka.

Kanske ska lägga en förlåt-lapp eller en liten blomma i hennes brevlåda? Hon borde ju rimligtvis förstå att det är jag.

Tkr nog det e lagom utrett om ni hälsat.

Om du nu e inne på mitt tidigare spår att skapa en sexuell relation (vilket jag starkt proppsar på) så är blomman en bra idé!
Citera
2022-07-28, 21:02
Medlem
Citat:
Hallå Flashback!

I helgen satt jag vid köksbordet, åt sushi och hade slagit upp laptopen på bordet för att kolla på en dokumentär. Noterar att grannen i huset bredvid (husen står väldigt nära och man har god insyn hos varandra) står och kollar på mig. Bryr mig såklart inte om detta utan fokuserar på mitt.

Hon tar efter en stund upp sin mobil och sätter på ficklampan (alternativt filmar mig med blixt påslagen?). Hon riktar den alltså rakt mot mig. Jag tolkar detta som att hon söker kontakt så jag höjer min öl och gör en skål mot henne!

Då blir hon ilsken, pekar fuck you mot mig och drar för gardinerna. Jag blev väldigt paff och har inte kunnat släppa detta under veckan.

Jag ser nu att jag har två alternativ

1. Ta kontakt med henne och bemöta henne med kärlek, kanske lägga någon lapp i hennes brevlåda eller vinka till henne när jag ser henne i fönstret. Hon står ofta och kollar ut. Alltså inte lägga så mycket vikt vid hennes oartiga beteende utan istället försöka förstå henne.

2. Sätta hårt mot hårt och markera att hon inte kan behandla sina grannar såhär. Även där kan läggas någon lapp i brevlåda med en markering. Eller ska jag till och med kontakta vår hyresvärd?

Vad hade ni gjort i samma situation?

Allt gott
/Sodiumklorid

Men strunta i henne eller visa Fuck you tillbaka. Hur svårt kan det vara.
Söker att du hade kläderna på och inte kollade vuxenfilmer?
Sjukt patetiskt med lappar
Citera
2022-07-29, 07:13
Citat:
Tkr nog det e lagom utrett om ni hälsat.

Om du nu e inne på mitt tidigare spår att skapa en sexuell relation (vilket jag starkt proppsar på) så är blomman en bra idé!

Nej jag är inte inne på det spåret.
Citera
2022-07-29, 07:23
Medlem
Bästa medicinen om en pajas till granne beter sig så märkligt är väl att ignorera helt.
Citera
2022-08-03, 18:19
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:

Citat:
Nej jag är inte inne på det spåret.

Det scenariot hade onekligen blivit en intressant vändning sett från händelsen i ursprungsinlägget. Du får se det som att hon söker kontakt med dig om än på ett mer okonventionellt sett, men inte desto mindre unikt med just dig i tankarna!

I likhet med det manontheroof skriver finns här potential för något mer som att bjuda in till filmkväll (Blackfish) med sushi för att sen diskutera djurens rättigheter in på småtimmarna.

Ser fram emot en uppdatering här i tråden sen!
Citera
2022-08-21, 09:35
Okej speglarna är nu borttagna.
Men jag ser att hon går och kikar på mig bakom gardinerna. Jag har slutat smyga runt med släckt lampa. Är i mitt kök så mycket jag vill!!!
Citera
2022-08-21, 09:59
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Märkligt beteende men uppenbarligen störde du henne av någon anledning. Det bästa är att skaka av dig detta och gå vidare i livet, men du kanske verkar för nyfiken och vill veta varför.

Nästa gång du ser henne var bara trevlig och artig.

Vadå trevlig mot en bitch som visat F.Y.
Sätt kärringen på plats, fråga varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in