Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-30, 12:00
  #1
Medlem
wwrs avatar
Jag har haft hosting på GoDaddy sedan många år. Nu fungerar inte längre vidarebefordran. Det går att vidarebefordra hela domänen. example_1.com går att vidarebefordra till example_2.com. Men inga sidor under domänen fungerar längre. example_1.com/page.htm vidarebefordras inte längre till example_2.com/page.htm. "File not found" skriver webläsaren.

Jag har varit i kontakt med dem flera gånger och får olika svar varje gång:

1. Du måste göra en egen navigeringssida (hjälper inte eftersom jag måste kunna skicka länkar till olika sidor)

2. prova permanent redirect istället för masking (hjälper inte och masking skall fungera)

3. gör egna apache rewrite (htaccess) (vad skall jag skriva där när jag inte vet vad den letar efter)

4. A-record pekar på Amazon. Ring Amazon och be dem fixa detta! (Men GoDaddy har satt upp denna redirect/forwarding för mig och tar betalt för det. Företaget borde fixa detta, anser jag. Vidarebefordran sker dessutom till sidor som hostas på GoDaddy.)

Det har alltid fungerat förut. Jag har gamla sajter som nu kraschat av denna orsak. Hur löser man det? Måste kanske flytta domänerna från GoDaddy?

Försöker GoDaddy försvåra för användare att använda samma hosting för flera sajter, trots att detta är tillåtet för den hosting detta är aktuellt?
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-30 kl. 12:53.
Citera
2022-06-30, 15:58
  #2
Medlem
Zilvios avatar
Nätverk och datorkommunikation --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback