2022-07-06, 13:48
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foryoutosee
Glöm inte testikelcancer också.

Du bekräftar bara att din morsa blivit påsatt av en light läsk VD med din vendetta. Troligtvis hjärnskada på det.

Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
De finns i listan av studier som postades, bara att börja leta eller använda PubMed. Bara att börja gräva 👍
Nu är det ju rätt stora mängder som ska intas.

Ska man tro på denna sida är det 58 mg i 8 ounces (236,588 ml) coke zero. Detta är 245,15 mg/l. För att komma upp i det dom i studien kallade för "low dose aspartame" måste en 70 kg tung människa alltså dricka 11,42 liter (!) coca cola zero per dag. Sedan ska denna diet upprätthållas över tid. Och detta är den lägsta dosen i studien som jag uppfattade att dom inte ens ansåg vara farlig.
Citera
2022-07-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Nu är det ju rätt stora mängder som ska intas.

Ska man tro på denna sida är det 58 mg i 8 ounces (236,588 ml) coke zero. Detta är 245,15 mg/l. För att komma upp i det dom i studien kallade för "low dose aspartame" måste en 70 kg tung människa alltså dricka 11,42 liter (!) coca cola zero per dag. Sedan ska denna diet upprätthållas över tid. Och detta är den lägsta dosen i studien som jag uppfattade att dom inte ens ansåg vara farlig.

Då är det ju bara att fortsätta konsumera metanol. Lycka till 👍
Citera
2022-07-06, 14:29
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Då är det ju bara att fortsätta konsumera metanol. Lycka till 👍
Allt är farligt i tillräckligt stora mängder. Nu är mängden metanol som bildas obetydlig.
Citera
2022-07-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men vilka studier bevisar din tes om att aspartam är farligt?

Tycker du att det är rimligt att jag ska läsa 55 länkar för att hitta ett uns av belägg?

Har läst fem och de säger inget om din tes.

Att du inte kan utläsa vad studier påvisar och sedan viftar bort resultaten i din egna ignorans kan du ju inte ha som grund till uttalandet att det inte finns några studier som påvisar negativa effekter.

Det finns 59 studier, att du läste 2 men inte förstod vad som sades är ingenting som någon annan kan ta ansvar för än dig själv. Jag hade rekommenderat att du faktiskt lär dig att förstå dig på studier innan du låtsas göra detta.

Finns säkert några bra youtube videos, annars får du gärna fortsätta dricka ditt aspartam och dö i förtid. Hör av dig vart gravstenen skall stå, så kommer jag förbi och urinerar på den en snabbis.
Citera
2022-07-22, 01:22
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Inte enligt forskningen. Light läsk har en negativ påverkan på ämnesomsättningen, reducerar testosteron och andra sexhormon, ökar kortisol och har en massa andra bieffekter.

Dina anekdoter är helt enkelt mindre värda än vad forskningen visar, och forskningen säger klart och tydligt att light läsk inte hjälper mot att gå ner i vikt utan snarare tvärtom. Folk går upp i vikt, då giftet stimulerar aptiten i andra delar och man sitter istället och trycker i sig annat skräp.

Att det skulle finnas något undantag som dricker 20 L läsk och därav går ner i vikt är således bara undantaget som bekräftar regeln, light läsk hjälper inte människor att gå ner i vikt. Men det hjälper dig att bli steril, få problem med hormoner, skada på tarmar och hjärnan, det ska light läsken ha en eloge för.

Fullkomligt skitsnack. https://www.efsa.europa.eu/en/topics/topic/aspartame
Senast redigerad av hockexx 2022-07-22 kl. 01:27.
Citera
2022-07-22, 21:35
Medlem
Scamps avatar
Föredrar zero för att den vanliga smakar bara socker. Ta Coca-cola tex, har man druckit cola zero ett tag för att sedan smaka vanlig cola så är det som att dricka rent socker smakmässigt.
Citera
2022-07-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Fullkomligt skitsnack. https://www.efsa.europa.eu/en/topics/topic/aspartame

Detta har tagits upp tidigare i tråden, men antar att du är analfabet? I vilket fall som helst så har 11/16 människor på EFSAs styrelse klara intressekonflikter. Detta har påvisats i flera studier, då man är extremt mycket snällare när det gäller studier som inte hittar någon effekt gentemot de som visar en negativ, trots att de är utformade på lika sätt.

Sedan får du gärna sörpla dig i allt aspartam i världen, jag säger enbart skyll dig själv.
Citera
2022-10-14, 21:33
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Detta har tagits upp tidigare i tråden, men antar att du är analfabet? I vilket fall som helst så har 11/16 människor på EFSAs styrelse klara intressekonflikter. Detta har påvisats i flera studier, då man är extremt mycket snällare när det gäller studier som inte hittar någon effekt gentemot de som visar en negativ, trots att de är utformade på lika sätt.

Sedan får du gärna sörpla dig i allt aspartam i världen, jag säger enbart skyll dig själv.

https://www.fda.gov/media/89219/download
Citera
2023-01-15, 23:49
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Vem kan helt ärligt säga att Zero läsk smakar gott?

I går eftermiddag så var jag inne på en ICA närbutik när de ställde fram två pallar med läsk. Den ena var Zero läsk och den andra vanlig läsk. I dag när jag besökte butiken så var Zero pallen helt orörd och den vanliga läsken nästan helt slut. Jag hann roffa åt mig två flaskor i grevens tid.

Så där har det sett ut i varenda butik i kommunen. Det står fulla pallar med helt orörd Zero läsk i samtliga butiker.

Sedan reas Zero läsken ut för 7-8 kr flaskan och ändå så är det svårt att bli av med skiten.
Citera
2023-01-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biljente
För att antalet kalorier i sådana drycker är närmast noll.

Jag gick ned 27 kilo, där första steget var att byta typ av drycker. Tappade 7 kilo bara av den justeringen.

Så. Där har du mitt "varför".

Jävlar, hört att man går upp i vikt av läsk men har aldrig märkt det själv.

Provade att vara utan läsk ett år för några år sedan, gick inte ner ett gram, exakt allt annat var som förut :O
Citera
2023-01-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jävlar, hört att man går upp i vikt av läsk men har aldrig märkt det själv.

Provade att vara utan läsk ett år för några år sedan, gick inte ner ett gram, exakt allt annat var som förut :O

Klart man inte går upp av light läsk om man nu inte har stora problem med redan förhöjda insulin-nivåer. Däremot ju äldre vi blir desto svårare blir det att tappa vikt genom att bara göra ändringar i dryck. För vi förbränner inte lika mycket som vi gjorde när vi var yngre. Förändringen kommer vanligtvis när man passerat 30. Då behöver man antingen dra ner även på kosten eller öka antalet träningspass, om man vill gå ner i vikt. Jag dricker zero sen en tid tillbaka, gör inget för vikten per sig, men åtminstone går jag inte upp.
Citera
2023-01-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det är nyttigare att äta 700 chipspåsar 500 bigmacs och 150 liter cola zero, än att äta 700 chipspåsar 500 bigmacs och 150 liter vanlig cola.

Menar du att det inte är så?

Nyttigare är det ju inte, möjligtvis mindre onyttigt.

Har dock en känsla av att sötningsmedlen som används inte är särskilt mycket bättre för kroppen, förutom då möjligen när det gäller kalorimängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in