2023-01-17, 22:56
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Vem kan helt ärligt säga att Zero läsk smakar gott?

I går eftermiddag så var jag inne på en ICA närbutik när de ställde fram två pallar med läsk. Den ena var Zero läsk och den andra vanlig läsk. I dag när jag besökte butiken så var Zero pallen helt orörd och den vanliga läsken nästan helt slut. Jag hann roffa åt mig två flaskor i grevens tid.

Så där har det sett ut i varenda butik i kommunen. Det står fulla pallar med helt orörd Zero läsk i samtliga butiker.

Sedan reas Zero läsken ut för 7-8 kr flaskan och ändå så är det svårt att bli av med skiten.

Tycker dom är godare.

Cuba Cola Zero är en favorit.

Sen brukar det väl vara helt tvärtom, alla undviker socker nuförtiden. I lokala kiosken får man fan gräva fram 1.5 liters cola zero/light.
Citera
2023-01-17, 23:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Tycker dom är godare.

Sen brukar det väl vara helt tvärtom, alla undviker socker nuförtiden. I lokala kiosken får man fan gräva fram 1.5 liters cola zero/light.

Kan bero på var man bor. Jag var i en stad och var inne på en stor affär och de hade inga cola utan socker. Det sålde tydligen inte. Där jag bor finns light av alla sorters läsk och folk köper dessa i mycket högre grad. Känner lite att man svullar socker mer i småstäder.

Fattar inte, light är ju mycket godare.
Citera
2023-01-17, 23:38
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Tycker dom är godare.

Jag tycker att all light läsk har en konstig bismak. Jag läste en artikel i Illustrerad Vetenskap om detta och light läsk är inte nyttigare.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kan bero på var man bor. Jag var i en stad och var inne på en stor affär och de hade inga cola utan socker. Det sålde tydligen inte. Där jag bor finns light av alla sorters läsk och folk köper dessa i mycket högre grad. Känner lite att man svullar socker mer i småstäder.

Fattar inte, light är ju mycket godare.

Det är väl samma fenomen som i butikerna där jag bor. Direkt när lastbilen från bryggeriet anländer och chauffören har lossat pallarna med läsk, så springer det in 100 negrer och roffar åt sig den vanliga läsken. Kvar blir då light läsken som enbart ett fåtal kunder köper.

En Willys butik i kommunen försöker fortfarande kränga iväg en massa Julmust Zero som ingen vill köpa.
Citera
2023-01-18, 00:14
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Jag tycker att all light läsk har en konstig bismak. Jag läste en artikel i Illustrerad Vetenskap om detta och light läsk är inte nyttigare.

Då kan du läsa en annan som säger att det är "nyttigare", om du nu ska backa upp det med en vetenskaplig källa.
Citera
2023-01-18, 02:25
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Då kan du läsa en annan som säger att det är "nyttigare", om du nu ska backa upp det med en vetenskaplig källa.

Jag har läst ett flertal från senare tid och ligt läsk är rent skadlig. Det som du hänvisar till är gamla studier från läsktillverkare.

Du får gärna dra i dig kemikalier om du tror att det är bra.
Citera
2023-01-18, 02:47
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Jag har läst ett flertal från senare tid och ligt läsk är rent skadlig. Det som du hänvisar till är gamla studier från läsktillverkare.

Du får gärna dra i dig kemikalier om du tror att det är bra.

Nu är det ju inte endast varför jag dricker zero, som jag sa, tycker jag det är godare. Visst kan jag dricka sockerläsk vilket jag även gör.

Aspartam är fan det mest beprövade ämnet, men hitta din väg du för att backa upp vad du tror på. Själv tror jag på allt och inget
Citera
2024-08-09, 07:53
Medlem
semizones avatar
Jag dricker normalt original Coca Cola. Skulle testa zero Coca Cola. Fyfasen vad den var äcklig. Smakade skarpt kemikaliskt. Det var bara att hälla i vasken.
Citera
2025-02-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Jag dricker normalt original Coca Cola. Skulle testa zero Coca Cola. Fyfasen vad den var äcklig. Smakade skarpt kemikaliskt. Det var bara att hälla i vasken.

Det är ofta röda priser på Zero läsk i butikerna där jag bor. Läsken är så svårsåld att den måste reas ut innan datumet går ut.
Citera
2025-02-24, 22:42
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det är ofta röda priser på Zero läsk i butikerna där jag bor. Läsken är så svårsåld att den måste reas ut innan datumet går ut.
Aha, jag har dålig koll på det, eftersom jag aldrig köper zero läsk. Tror inte att de där light produkterna är ok för hälsan. Artificiellt.
Citera
2025-02-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn

I vilken by?
Citera
2025-02-24, 23:10
Medlem
zombie-nations avatar
Där jag är nu har zeroprodukter faktiskt fått fäste sedan sist. Så folk dricker det mer och mer. Inte reas de ut. Pepsi max är den som går mest. Ser inte folk köpa sockrad cola.

Man dricker ju inte zero så mycket för att undvika kalorier. Mer för att undvika den klibbiga smaken som är äcklig, plus att zero fräter lite mindre på tänderna. Men även om man undviker kalorier som man faktiskt gör om man dricker en stor flaska om dagen så är det väl bra att inte vara fet plus dricka sig mätt på cola. Zero har noll kalorier, drick så mycket du vill. 1,5 l sockercola innehåller 650 kalorier vilket är hälften av de kalorierna jag behöver en dag. Det är skitmycket, så ja det är värt att byta.
Citera
2025-02-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
I vilken by?

Stockholm.

ICA, Hemköp, Willys brukar rea ut Zero läsken för 5-10 kr styck. En gång så stod det två pallar med 1,5 L Zero läsk i en liten ICA närbutik. Butiken tog först 10 kr flaskan, men sålde någon enstaka i veckan. Sedan sänkte de priset till 5 kr flaskan och då försvann allting under dagen.

Kunderna tycker med andra ord att 1,5 L Zero läsk bara är värd 5 kr styck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in