2022-06-30, 03:17
Medlem
Jag förvånas like lite varje gång en överviktig person köper en cola Zero istället för en vanlig, tror de att man kan gå ner i vikt bara för de inte är några kalorier i?

Har under senaste tiden konstaterat att de faktiskt stämmer, om man kollar folk runtomkring sig på jobbet, affären eller hos någon kompis.

Vad beror detta fenomen på eller är detta en indicier som bara jag stött på i hög grad?

Mvh en snubbe som dricker ordentlig läsk om man väl ska istället för att låtsasbanta.
Citera
2022-06-30, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRdTL
Bättre att de dricker med socker och blir ännu fetare? Vad fan är din poäng?

Du verkar vara typen jag beskriver, varför inte bara sluta dricka läsk om vikten är ett sånt bekymmer?
Citera
2022-06-30, 03:39
Medlem
För att antalet kalorier i sådana drycker är närmast noll.

Jag gick ned 27 kilo, där första steget var att byta typ av drycker. Tappade 7 kilo bara av den justeringen.

Så. Där har du mitt "varför".
Citera
2022-06-30, 03:44
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biljente
För att antalet kalorier i sådana drycker är närmast noll.

Jag gick ned 27 kilo, där första steget var att byta typ av drycker. Tappade 7 kilo bara av den justeringen.

Så. Där har du mitt "varför".

Hur mycket läskeblask dricker du om dagen?
Citera
2022-06-30, 03:51
Medlem
Gabbegy000s avatar
Tjackballe123 har ändå en liten poäng tjockisar tror dom är så nyttiga för dom tar zero och då tänker dom att dom istället kan ta 5 ostburgare till. Vilka frossare!
Citera
2022-06-30, 03:54
Medlem
Tycker rätt och slätt att zero-varianter är godare än originalet. Drickor med socker i blir man sur i käften av.
Citera
2022-06-30, 03:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tjackballe123 har ändå en liten poäng tjockisar tror dom är så nyttiga för dom tar zero och då tänker dom att dom istället kan ta 5 ostburgare till. Vilka frossare!

Ja om det nu vore så fanns det en poäng.
Citera
2022-06-30, 04:37
Medlem
Finns mängder av studier som påvisar att man blir fetare av lightläsk än socker i och med chaser effekten från artificiella sötningsmedel.

Sedan ökar det även risk för depression och autoimmuna sjukdomar mer än sockeralternativet.

Skulle aldrig trycka i mig det skräpet.
Citera
2022-06-30, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000

Är precis detta jag undrar över, äntligen någon som inte är en kränkt tjockis. Att dricka 12 liter cola Zero om dagen gör dig inte nyttig
Citera
2022-06-30, 05:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackballe123
Du verkar vara typen jag beskriver, varför inte bara sluta dricka läsk om vikten är ett sånt bekymmer?

Du tar upp en "viktig" fråga:
Själv dricker jag som måltidsdryck oftast öl, kolsyrat kranvatten eller vanligt stilla kranvatten.
Har också "Zeerooh" eller vad det nu heter som "sockerfri saft" som jag då och då häller i mitt kolsyrade vatten, som omväxling.

Handlar inte så mycket om "vikten" det där, utan mera om att jag vill spendera mitt kalori-intag på öl istället, "roligare kalorier" alltså.
(Inte på "sockerdricka").

Jag skulle bli som Smällfete Sigge om jag BÅDE drack öl samt "sockerdricka"!
-Helt garanterat, jag är halvfet redan! Lovar dig!
Citera
2022-06-30, 05:09
Medlem
Citat:
Att man dricker läsk för att de är gott stämmer, du missar poängen din dvärg så lägg av att kasta ur dig skit som härstammar från eget hus

Är ju grejen att de tror att man blir nyttigare pga zero men ändå slänger i sig 700 chipspåsar och 500 big macs men sålänge dom tar 150 liter cola zero så är allt nyttigt o balanserat o då har dom kompenserat för allt annat onyttigt

Nya studier pekar faktiskt på att konsumtion av sockerfri läsk faktiskt förbrukar en mängd kalorier (precis som snus gör). Så ifall du dricker 1.5 l Cola Light förbrukar det ca 400 kalorier, och då kan du ju trycka i dig en ostburgare utan problem.

Detta brukar i folkmun kallas för "dopplereffekten".
Citera
2022-06-30, 05:22
Medlem
Citat:
Jag förvånas like lite varje gång en överviktig person köper en cola Zero istället för en vanlig, tror de att man kan gå ner i vikt bara för de inte är några kalorier i?

Har under senaste tiden konstaterat att de faktiskt stämmer, om man kollar folk runtomkring sig på jobbet, affären eller hos någon kompis.

Vad beror detta fenomen på eller är detta en indicier som bara jag stött på i hög grad?

Mvh en snubbe som dricker ordentlig läsk om man väl ska istället för att låtsasbanta.

Hade en sån på min senaste kurs.

Han hade fått diabetes och var ledsen att behöva byta ut vanlig läsk mot light.

Skulle aldrig röra light eller zero själv, mestadels pga. smaken. Men ja det är extremt lustigt att se feta kossor köpa lightläsk.
Man tänker vad fan som är felet i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in