Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-28, 19:27
  #1
Avstängd
Hej

Äntligen sa jag upp mig idag från mitt skitjobb som skräpplockare. Var inte värt och gå runt och känna sig sur hela tiden. Att behöva jobba 8 timmar varje dag och komma hem och inte ha ork att göra något efter jobbet. Tror faktiskt inte jag någonsin haft ett jobb jag känt vara meningsfullt och jag är 32 år. Att gå runt och plocka skräp och fimpar 8 timmar varje dag var själsdödande. Jag klarade inte det psykiskt. Problemet nu är väl att jag har blivit avstängd från a-kassan i två månader och allt jag sparat ihop är 10 000 kr. Och jag har hyra och räkningar att betala. Men det är inget stort problem. Tänker ta ett banklån. Det sköna är att slippa stiga upp tidigt varje morgon för att gå iväg på ett skitjobb och känna hur dagarna bara flyger förbi. Det är inget liv för mig. Jag är inte gjord för att jobba 8 timmar varje dag och bara vara ledig två dagar i veckan. Jag sjukskrev mig också väldigt mycket för att jag inte mådde bra på jobbet.
Citera
2022-06-28, 19:29
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmisantrop32
Hej

Äntligen sa jag upp mig idag från mitt skitjobb som skräpplockare. Var inte värt och gå runt och känna sig sur hela tiden. Att behöva jobba 8 timmar varje dag och komma hem och inte ha ork att göra något efter jobbet. Tror faktiskt inte jag någonsin haft ett jobb jag känt vara meningsfullt och jag är 32 år. Att gå runt och plocka skräp och fimpar 8 timmar varje dag var själsdödande. Jag klarade inte det psykiskt. Problemet nu är väl att jag har blivit avstängd från a-kassan i två månader och allt jag sparat ihop är 10 000 kr. Och jag har hyra och räkningar att betala. Men det är inget stort problem. Tänker ta ett banklån. Det sköna är att slippa stiga upp tidigt varje morgon för att gå iväg på ett skitjobb och känna hur dagarna bara flyger förbi. Det är inget liv för mig. Jag är inte gjord för att jobba 8 timmar varje dag och bara vara ledig två dagar i veckan. Jag sjukskrev mig också väldigt mycket för att jag inte mådde bra på jobbet.
Kan man ta ett banklån utan inkomst?
Citera
2022-06-28, 19:31
  #3
Medlem
Airwave92s avatar
Fick du inte ha musik i öronen då? Då blir ju jobbet roligare
Citera
2022-06-28, 19:32
  #4
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Skräpplockare? Kan man jobba som det? Låter helt sinnessjukt förnedrande.
Citera
2022-06-28, 19:34
  #5
Medlem
ABBORREs avatar
Skräpplockare , va fan är du en Neger

32 år och Skräpplockare haha

Jaja var nog bra att du slutade , men vad ska du göra nu ? Banklån som arbetslös ??

Hur tänkte du här
Citera
2022-06-28, 19:34
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan man ta ett banklån utan inkomst?

Bra fråga!
Men jag antar att det fortfarande finns så kallade "SMS-lån" till 300% ränta tillgängliga för TS?
Citera
2022-06-28, 19:34
  #7
Avstängd
hur kan man bli 32 år å inte kommit längre i livet.
Citera
2022-06-28, 19:34
  #8
Medlem
hockexs avatar
Låter ju rätt soft att traska runt i sommaren utomhus och plocka lite skräp med en sån där robotarm. Men vad vet jag.

Du verkar inte vara typen som tänker långsiktigt iaf Banklån för att klara hyran och inget nytt jobb i sikte. Vad fan vill du egentligen?
Citera
2022-06-28, 19:37
  #9
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmisantrop32
Hej

Äntligen sa jag upp mig idag från mitt skitjobb som skräpplockare.
Varför sa du upp dig för? Har du talat med din chef? Kanske fanns det en möjlighet att utvecklas inom organisationen?
Citera
2022-06-28, 19:37
  #10
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Skräpplockare är ett rekorderligt arbete. Ett arbete där man ser resultatet av sina ansträngningar på en gång. Jag har svårt att förstå varför du sa upp dig innan du hittat nåt nytt dock?

Du kanske ska kika på vanligt städjobb? Det är inte så tokigt, du kan hålla på med projektjobb som golvvård eller fönsterputs.
Citera
2022-06-28, 19:38
  #11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bra fråga!
Men jag antar att det fortfarande finns så kallade "SMS-lån" till 300% ränta tillgängliga för TS?
Jaaa dom finns nog kvar ja
Citera
2022-06-28, 19:44
  #12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jaaa dom finns nog kvar ja

En annan grej: TS kan inte ha varit anställd länge. Annars hade han/hon/hen sagt upp sig före semestern, och låtit semesterlönen funka som en "bridge" mellan sista lönen och a-kassa.
-Gick förr, men kanske är spärrat numera?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback