Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-04, 12:31
Medlem
Nu blir det strejk.
Är detta slutet för SAS?
Blir detta långvarigt tror jag det är kört.
Med de enorma förluster de redan gör tror jag detta är slutet.
Citera
2022-07-04, 12:33
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Amen vilket jävla pajas företag. Lider med er som bokat resor med SAS i sommar. Sätt skiten i konkurs genast
Citera
2022-07-04, 12:34
Medlem
bombaccis avatar
Lika bra att det företaget går i graven, finns ju ingen som litar på dem längre. Vem vågar boka en resa med SAS. Ska själv resa i augusti och tänker inte boka någon resa med SAS, finns ju andra nordiska bolag som man oftast kan använda i sådana fall. Dyra löner, kräsen personal, dålig service m.m. bye bye SAs ni var fina på 80 talet men nu är det adios.
Citera
2022-07-04, 12:36
Medlem
peccss avatar
SAS vilket jävla skämt till företag. Blir strejk mitt innan semestern som drabbar dusentals barnfamiljer med mera. Hoppas skiten går i konkurs
Citera
2022-07-04, 12:38
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Ciao SAS
Citera
2022-07-04, 12:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Tacka vet jag förr när det var lite kvalitet på kabinpersonalen. Något att kika på mellan drinkarna.

Då fanns det lite krav.

Nu är det ju som att kliva in i en Bröderna Grimm saga när man blir mött i dörren…

Så egentligen borde vi strejka… Det har blivit för slappt!
Det är för att vi har något fint häruppe i norr som heter anställningsskydd. De är fast anställda och kan inte sägas upp hursomhelst. Därför har SAS och några till bolag i Nordeuropa flygbesättning med de högsta medelåldrarna. De flesta byter dock jobb eller går i pension strax före /efter 60.
Citera
2022-07-04, 12:41
Medlem
JustZlatans avatar
Hahaha! Mycket bra gjort av SAS-arbetarna! Bortskämda resenärer som ska flyga så billigt som möjligt. SVT-reportern är lite rolig på Arlanda också, han hittar inga som vill bli intervjuade i live tv.
Citera
2022-07-04, 12:41
Medlem
SAS dyker på börsen, nu ca 9% ner.
Värde just nu: 59,2 öre...
Citera
2022-07-04, 12:42
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peccs
SAS vilket jävla skämt till företag. Blir strejk mitt innan semestern som drabbar dusentals barnfamiljer med mera. Hoppas skiten går i konkurs

Håller med. Blev själv drabbad i våras då det kom ett mess på kvällen att flighten som skulle gå kl 11:30 var inställd och att jag var ombokad på ett annat flyg kl 08:30

Blev till att stressa iväg på morgonen utan att hinna äta frukost.

Kommer undvika SAS för all framtid även om dom på nåt jävla sätt överlever igen.
Helt otroligt att ett sådant företag där det pumpas in miljarders miljarder från oss skattebetalare ändå går med förlust. Företaget har inget berättigande att finnas till.
Citera
2022-07-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
SAS dyker på börsen, nu ca 9% ner.
Värde just nu: 59,2 öre...

Det enda som kan rädda SAS nu är om de sätter in Refaat El-Sayed som VD...

Nån som vet ungefär hur mycket denna gödselstack till företag kostat skattebetalarna under åren?
Citera
2022-07-04, 12:50
Medlem
dolppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Eget val
Tycker att detta summerar det.

De som jobbar 100timmar veckan i finans gör det av eget val.

Vill man bli läkare eller sköterska och jobbar på sjukhus blir man i rådande klimat tyvärr också överarbetad, dock eget val att vara kvar.

Säger inte att något är rätt eller fel. Men barnmorskor och sjuksköterskor behöver prioriteras mer än piloterna.
Citera
2022-07-04, 12:52
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Det enda som kan rädda SAS nu är om de sätter in Refaat El-Sayed som VD...

Nån som vet ungefär hur mycket denna gödselstack till företag kostat skattebetalarna under åren?

Läste en artikel att staten lagt 8,2 miljarder i stöd under 2000 talet.

Dom behövde minska sina kostnader med ungefär lika mycket och behövde 9-10 miljarder till för att kunna "satsa framåt".

Du hör ju... Vilket jävla skämt. Sånt där skit vill då inte jag att mina skattepengar ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in