2022-06-25, 10:21
Medlem
Om polisen stormar in i en lägenhet och ska gripa en person - ifall den gripne var uppe mitt i en sak, t.ex höll på och äta mat eller satt och sket på toaletten eller duschar eller sånna saker, låter polisen personen göra klart det du höll på med, eller är det bara att följa med?
Citera
2022-06-25, 11:48
Medlem
Vad tror du själv?
Citera
2022-06-25, 14:23
Medlem
vitalsignss avatar
Det är bara att följa med. Om det nu slumpar sig så att man råkar sitta och skita vid det tillfället så kan jag tänka mig de gör ett undantag just där. De vill inte utsätta sina kolleger att hålla förhör med någon som har en fet skitklump i byxorna eller krångla till det för häktespersonalen. Eller sitta bredvid dig i polisbilen under de premisserna. Men räkna med att skita under vapenhot och handklovas så fort du är klar.
Citera
2022-06-25, 15:00
Medlem
TröttSvensks avatar
De brukar komma ut från toan när man brakar in i huset / lägenheten.
Äta, nej, man sitter inte bredvid och låter dem äta klart.
Ligger och sover är vanligt, då får den gripne snabbt klä på sig, man tar fram kläderna åt dem och kollar så det inte finns något i fickorna.
Citera
2022-06-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Det är bara att följa med. Om det nu slumpar sig så att man råkar sitta och skita vid det tillfället så kan jag tänka mig de gör ett undantag just där. De vill inte utsätta sina kolleger att hålla förhör med någon som har en fet skitklump i byxorna eller krångla till det för häktespersonalen. Eller sitta bredvid dig i polisbilen under de premisserna. Men räkna med att skita under vapenhot och handklovas så fort du är klar.

Det beror på GM och misstanke.

Finns det risk att skjutvapen finns i den misstänktes ägo kan han glömma att skita klart.
Citera
2022-06-25, 19:10
Medlem
Sonny00s avatar
Får man plocka ihop lite kläder och toalettsaker att ta med i en väska? Jag tänker på ett anhållande som går lugnt till, inte när polisen slår in dörren för att gripa en våldsam lurk.
Citera
2022-06-25, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns

Jag tror tyvärr att sånt tvärtom är en effektiv förhörsmetod. Efter att ha gått med skit i byxorna en vecka eller tre går det lättare att få fram ett erkännande.
Citera
2022-06-25, 22:23
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Får man plocka ihop lite kläder och toalettsaker att ta med i en väska? Jag tänker på ett anhållande som går lugnt till, inte när polisen slår in dörren för att gripa en våldsam lurk.

Känns skumt att det bara var jag som automatiskt tänkte mig en lugn situation, att man kanske precis börjat käka lunch eller något när polisen ringer på dörren för att man ska bli hämtad.
Det beror ju självklart på den enskilde polisen och självklart varför man blir hämtad. Tror inte att det är ovanligt att de låter någon lite snabbt avsluta sin lunch, fixa sånt som måste fixas osv förutsatt att dom har tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in