Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2026-08-11, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det ante mej att hon skulle fortsätta. Naturligtvis!
Pengar, pengar, pengar!
Vad är dålig kritik mot en rejäl packe pengar??

Nåja, då är väl 2027 sista säsongen för PW.

– Jag tror inte det beror på Pernilla, utan vi har lidit av att världens största kulturevenemang, fotbolls-VM, konkurrerat om tittarna. Det finns ingen bättre ambassadör för allsången, vi är både glada och tacksamma att få fortsätta med Pernilla, säger Henrik Stockare.
Senast redigerad av Crops 2026-08-11 kl. 17:24.
Citera
2026-08-11, 18:06
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Nåja, då är väl 2027 sista säsongen för PW.

– Jag tror inte det beror på Pernilla, utan vi har lidit av att världens största kulturevenemang, fotbolls-VM, konkurrerat om tittarna. Det finns ingen bättre ambassadör för allsången, vi är både glada och tacksamma att få fortsätta med Pernilla, säger Henrik Stockare.

"Ingen bättre ambassadör för allsången"???

I hur många låtar gjorde hon verkligen sitt jobb och ledde allsången?

Och hur många gånger gjorde hon reklam för sej själv, sin jävla familj, sin dotters företag, sin sons artisteri mm,mm?

Och hur många okända artister fick göra reklam för sej själva, istället för att hon sjöng med publiken?
Och hur många ggr utnyttjade hon TV-rutan för politisk reklam och annat (Pride, anti-monarki...mm)?
Citera
2026-08-11, 18:23
Medlem
SodaFointains avatar
Pernilla fortsätter
https://www.svt.se/kultur/pernilla-wahlgren-fortsatter-som-allsangsledare-gz3ees
Citera
2026-08-11, 18:24
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
"Ingen bättre ambassadör för allsången"???

I hur många låtar gjorde hon verkligen sitt jobb och ledde allsången?

Och hur många gånger gjorde hon reklam för sej själv, sin jävla familj, sin dotters företag, sin sons artisteri mm,mm?

Och hur många okända artister fick göra reklam för sej själva, istället för att hon sjöng med publiken?
Och hur många ggr utnyttjade hon TV-rutan för politisk reklam och annat (Pride, anti-monarki...mm)?
David lindgren hade jag velat sett leda
Citera
2026-08-11, 18:24
Medlem
Tror inte det är Pernilla det är fel på utan produktionen, släpp manus, blanda artister från allt från jazz,opera till rock. Sjung visor som allsång, Taube, Cornelis, Dan Andersson mm
Citera
2026-08-11, 19:05
Medlem
Allsång på Skansen har blivit lika illa som Lotta på Liseberg. Dags även att lägga ner detta skit för gött. Finns bara skit på tv i dessa mörka tider.
Citera
2026-08-11, 19:23
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nik76
Tror inte det är Pernilla det är fel på utan produktionen, släpp manus, blanda artister från allt från jazz,opera till rock. Sjung visor som allsång, Taube, Cornelis, Dan Andersson mm

Håller helt med om det. För mig var programmet länge en kär sommartradition men sedan ett antal år försöker jag inte ens titta för jag vet att jag bara kommer att bli illa berörd. Klipp banden till Mello/ESC/artistsentimentet och erkänn att svensk vis- och allsångstradition är något annat än denna gruppkaraoke. Lägg ned den absurda överproduktionen där precis allting verkar koreograferat, regisserat och uppläst. Klart att de måste ha manus och regi men skaffa då åtminstone en manusförfattare som kan skriva någonting smart, intressant och roligt och en regissör som vill låta allsångerna stå i fokus.
Citera
2026-08-11, 20:02
Medlem
Charmen med allsång är ju att det inte ska vara så uppstyrt, lite som en kräftskiva, det blir vad det blir och tjosan hejsan. Och man borde sjunga minst en Evert Taube i varje program. De som gör allsången nu borde åtalas för att skända vår vistradition och kulturarv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Håller helt med om det. För mig var programmet länge en kär sommartradition men sedan ett antal år försöker jag inte ens titta för jag vet att jag bara kommer att bli illa berörd. Klipp banden till Mello/ESC/artistsentimentet och erkänn att svensk vis- och allsångstradition är något annat än denna gruppkaraoke. Lägg ned den absurda överproduktionen där precis allting verkar koreograferat, regisserat och uppläst. Klart att de måste ha manus och regi men skaffa då åtminstone en manusförfattare som kan skriva någonting smart, intressant och roligt och en regissör som vill låta allsångerna stå i fokus.
Citera
2026-08-11, 20:17
Medlem
Swe1227s avatar
Är det klasskillnad på Lena ph och Carola. PH har åldrats mycket bättre. Å vad är det för hemsk låt Eva Dahlgren ska sjunga för jämnan
Senast redigerad av Swe1227 2026-08-11 kl. 20:19.
Citera
2026-08-11, 20:42
Medlem
Så besviken att hon inte blir utbytt…
Citera
2026-08-11, 20:45
Avslutad
Orkar man ens se nästa säsong, njaeee.

Pernilla Wahlgren borde klivit av ikväll.
Citera
2026-08-11, 20:48
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Ge mig styrka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in