Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2026-08-06, 18:09
Medlem
Det senaste programmet var det bästa hittills i sommar IMO.
Citera
2026-08-06, 22:44
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Tror du Pernilla fortsätter nästa år?

Har någon känsla av att hon slutar, men det är säkert bara önsketänkande. Trött på damer som programledare överallt.
Citera
2026-08-07, 07:44
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har någon känsla av att hon slutar, men det är säkert bara önsketänkande. Trött på damer som programledare överallt.
Jag har också en viss känsla av att hon slutar. Hon verkar ju ha fått en del kritik. Tror ändå inte att det är hennes fel att årets Allsång på Skansen har varit katastrof. Det började redan i första kvällen när de skippade att sjunga Stockholm i mitt hjärta i början av programmet.

Sedan spelar det ingen roll för mig i alla fall om det är en kvinna eller man, bara det är en bra programledare.
Citera
2026-08-07, 23:09
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag har också en viss känsla av att hon slutar. Hon verkar ju ha fått en del kritik. Tror ändå inte att det är hennes fel att årets Allsång på Skansen har varit katastrof. Det började redan i första kvällen när de skippade att sjunga Stockholm i mitt hjärta i början av programmet.

Sedan spelar det ingen roll för mig i alla fall om det är en kvinna eller man, bara det är en bra programledare.

Tror inte heller det är Pernillas fel. Nu har det varit tre kvinnor på rad som programledare. Oscar Zia, Andreas Weise eller David Lindgren hade passat för rollen.
Citera
2026-08-08, 08:07
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tror inte heller det är Pernillas fel. Nu har det varit tre kvinnor på rad som programledare. Oscar Zia, Andreas Weise eller David Lindgren hade passat för rollen.
Lindgren kanske om man ska välja någon av de tre. Men blir intressant att se vad Pernilla säger på tisdag om hon ska fortsätta eller ej.
Citera
2026-08-08, 08:58
Medlem
PW har ju råd att tacka nej till jobb hon tycker är skit till skillnad mot många andra personer.
Citera
2026-08-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikk.soerensen
Newkid sjöng så oerhört mycket bättre jämfört med Oskar Linnros som lät katastrofalt illa. Är han alltid så dålig live eller gjorde ljudteknikerna nån miss?

Han är väl en bättre sångare helt enkelt. Men visst använde även Oskar autotune? Hur som helst lätt Newkids röst förvånansvärt naturlig trots autotune, men men hade ju velat höra hur han låter utan!
Citera
2026-08-09, 16:07
Medlem
Abelssuns avatar
Håller med om att det är dags för en kille som programledare nu! Andreas Weise skulle passa bra.
Citera
2026-08-10, 16:51
Avslutad
Pernilla Wahlgren har väl gjort sitt nu ...

Säsongsfinalen.
Sista minuten-ändring i ”Allsång på Skansen”
https://www.expressen.se/noje/sista-minuten-andring-i-allsang-pa-skansen-carola-rycker-in-/
Carola, Eva Dahlgren, Lena Philipsson,
A*Teens och Nanne & Bettan.
Citera
2026-08-10, 17:59
Moderator
Dr Kings avatar
På begäran har jag lagt till en poll i denna tråd om Pernilla Wahlgren fortsätter som programledare också 2027.

/Moderator
Citera
2026-08-11, 17:09
Avslutad
PW fortsätter som allsångsledare 2027.

https://www.svt.se/kultur/pernilla-wahlgren-fortsatter-som-allsangsledare-gz3ees

Ja jävlar.....
Citera
2026-08-11, 17:13
Medlem
Celestrons avatar
Det ante mej att hon skulle fortsätta. Naturligtvis!
Pengar, pengar, pengar!
Vad är dålig kritik mot en rejäl packe pengar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in