2024-10-03, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontdodrugskids
Jag tror de! Dom är fantastiska hundarna. Men har de haft likhundar när hon först försvann? Installerade även 2 ac (kanske för ventilation) inne i sin studio.
Men kan man leva med vetskapen att sin fru/sambo ligger under sin egen studio? Iof man kan tydligen leva med sin fru i frysen ett bra tag!
Men de konstiga är att de var även M som drog hela söket bort mot den sjön dom söker i, kommer inte på namnet just nu, kläder hittades vid björksebo. De är ganska långt emellan om man går via vägen. Vet ej om de går nån skogsväg rakt över dock. Men vi borde kolla tomtgränser och söka runt hans jävla tomt, även om hon inte är där men för att HAN ska känna pulsen! Han ska veta att folk SER honom! känner lite folk med mark i björksebo så kan kolla om han äger nåt runt M så får vi tillstånd att gå runt och härja där?

Håller med, han behöver o bli lite nervös och veta att det finns en grupp som inte tror på honom.
Helt sjukt egentligen att polisen gått på allt som han har sagt m.
Ja kolla gärna om vi skulle få gå på tomterna där… så får vi samla ihop oss.
Citera
2024-10-03, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgf
Jag fiskar en hel del i sjön där man har letat den senaste tiden och har varit där regelbundet sedan hon försvann. Jag va ute den dagen hon skulle ha försvunnit och det blåste syd den dagen tror jag. Det va som vanligt vid den tiden på året en del folk runt sjön.

Den dagen då man såg kroppen var jag också ute. Det var helt stilla på sjön och mycket dimma. Jag fiskade precis i närheten där fyndet skulle ha gjorts men hörde inget ståhej direkt.

Det är lätt att se strömmarna som går i sjön och var saker och ting som flyter hamnar beroende på hur det blåser.

I höstas la M i ett stort nät, avsett för havsfiske och det låg där länge och det kollades sällan. När isen började lägga sig fick någon ringa M och be honom ta upp det. Han hade glömt bort det.

Sjukt!! Han verka inte så intresserad då att titta ifall det hamnat nåt i nätet.
I normala fall om dom skulle sett nåt i sjön skulle nog den anhöriga vara vid sjön varje dag och titta i nätet.
Nä det där la han nog i bara för det skulle se bra ut utåt sett bara, han vet att det inte ligger nån kropp där.
Att inte polisen frågat runt mera som tex dig som är där ofta…
Citera
2024-10-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazzels77
Väldigt sorgligt att sanningen inte kommer att komma fram.
Varför var inte polisen mer inkopplade kan man ju undra??

Det finns ju ingen "brottsplats" och inga trovärdiga vittnen i ärendet, så jag ser inte hur polisen skulle kunna göra så mycket annorlunda? Det enda som skulle kunna ändra något är ny information av antingen inblandade personer eller vittnen. Det är oerhört sällan någon blir dömd för mord och dylikt när polisen inte finner kroppen.

Jag tänker dock att polisen inte heller tror att det finns någon kropp i sjön eftersom det var en artikel om att M var förbannad över att polisen tog lång tid på sig att ta sig till sjön när någon hade sett en "kropp" där.
Citera
2024-11-10, 06:09
Medlem
Sant, men tycker att polisen borde varit mer intresserad av honom.
Om dom tryckt på lite så kanske han inte pallat och erkänt.

Citat:
Ursprungligen postat av sju8nio
Det finns ju ingen "brottsplats" och inga trovärdiga vittnen i ärendet, så jag ser inte hur polisen skulle kunna göra så mycket annorlunda? Det enda som skulle kunna ändra något är ny information av antingen inblandade personer eller vittnen. Det är oerhört sällan någon blir dömd för mord och dylikt när polisen inte finner kroppen.

Jag tänker dock att polisen inte heller tror att det finns någon kropp i sjön eftersom det var en artikel om att M var förbannad över att polisen tog lång tid på sig att ta sig till sjön när någon hade sett en "kropp" där.
Citera
2024-11-10, 09:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Undrar varför hon plötsligt mådde så dåligt att hon behövde komma i kontakt med psykakuten och få mediciner utskrivet. Hade hon fått ett sjukdomsbesked? Ville mannen skiljas? Hade hon varit otrogen och blivit påkommen? Undrar om det var hon som var kvinnan på badoo som sökte sexkontakter? Om mannen upptäckt det kan det ju ha utlöst en depression.

Undrar också om medicinen var orörd eller om det saknades tabletter? Ska man dränka sig själv är det vanligt att man tar sömntabletter. Hade verkligen velat veta om det saknades tabletter eller ej!

Att hon var ovanligt ”uppåt” och glad de sista dagarna i livet tyder snarare på att hon planerade självmord än att hon mådde bättre. Det är väldigt vanligt att känna sig lättad och lycklig när man beslutat sig för att ta sitt liv. Men det är ju konstigt att ingen kropp hittats om hon tog livet av sig.

Konstigast av allt är att mobilen är borta. Men kanske hade hon den i handen när hon gick ut i vattnet? Kanske hade hon skrivit ett avskedssms som hon tänkte skicka precis innan hon dog? Men som aldrig skickades.

Någon skrev att hon hade känt sig förföljd och pratat om en svart bil som skulle föra bort henne. OM hon nu nätdejtade kan hon ju ha fått någon stalker efter sig. Det kan ju då ha varit svårt att prata om eftersom det hade inneburit att hon även måste berätta om otroheten. I så fall finns det kanske en mördare där ute.

Bara några tankar efter att ha läst tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in