Citat:
Ursprungligen postat av
Borgf
Jag fiskar en hel del i sjön där man har letat den senaste tiden och har varit där regelbundet sedan hon försvann. Jag va ute den dagen hon skulle ha försvunnit och det blåste syd den dagen tror jag. Det va som vanligt vid den tiden på året en del folk runt sjön.
Den dagen då man såg kroppen var jag också ute. Det var helt stilla på sjön och mycket dimma. Jag fiskade precis i närheten där fyndet skulle ha gjorts men hörde inget ståhej direkt.
Det är lätt att se strömmarna som går i sjön och var saker och ting som flyter hamnar beroende på hur det blåser.
I höstas la M i ett stort nät, avsett för havsfiske och det låg där länge och det kollades sällan. När isen började lägga sig fick någon ringa M och be honom ta upp det. Han hade glömt bort det.
Sjukt!! Han verka inte så intresserad då att titta ifall det hamnat nåt i nätet.
I normala fall om dom skulle sett nåt i sjön skulle nog den anhöriga vara vid sjön varje dag och titta i nätet.
Nä det där la han nog i bara för det skulle se bra ut utåt sett bara, han vet att det inte ligger nån kropp där.
Att inte polisen frågat runt mera som tex dig som är där ofta…