Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Ni som känner till paret och har misstankar kring försvinnandet och M:S beteende i det hela. Har ni hört av er till polisen och berättat ?
Känner inte familjen, men det finns två saker som för mig är helt obegripliga i detta fall.
1. Hur kan man som någons livspartner som man har spenderat majoriteten av livet ihop med inte ha någon som helst koll på sin bättre hälft när denne mår så pass dåligt, och samtidigt bara "tappa bort" denne och inte ha en susning om vad som har hänt personen? Det väcker stora tankar om att M inte känner empati på samma vis som en "normal" människa. Det speglar sig också lite i hans ganska obekymrade uttalanden som: "det som har hänt, har hänt" och "detta skulle ju aldrig ha fått hända".
2. Varför hittar man A:s tillhörigheter på ett ställe och nu är och söker vid ett helt annat ställe som ligger flera kilometer ("fågelvägen") därifrån? Har man simulerat hur lång tid det tar att gå från huset och placera saker vid ena sjön och sen gå vidare till nästa sjö? Tycker även att det är obegripligt att hundarna först ledde dem från sjön och upp i skogen åt andra hållet och nu helt plötsligt har börjat markera ut mot sjön istället.
I det stora hela så finns det en hel del frågetecken och väldigt lite att gå på. Det är lite som att någon har "städat" efter sig, och om det rör sig om ett självmord så är det ganska svårt att just "städa upp" efter sig själv. Så vitt jag vet så har det även gjorts ganska lite utöver de eftersök som har anordnats, och det har cirkulerat mycket rykten om möjlig fakta som antingen har tagit M väldigt lång tid att själv bekräfta, men även saker som inte har bekräftats överhuvudtaget. I min mening så är all fakta viktig fakta och det går inte undanhålla fakta och samtidigt be om hjälp av allmänheten, då blir det en oerhörd dubbelmoral. Om min livspartner försvann så hade jag gått ut i media och kartlagt dagen vid försvinnandet i detalj för att få största möjliga hjälp med att hitta den jag söker, och även slippa alla dessa spekulationer som finns i både folkmun och på internet. Från min synvinkel har det hela tiden känts lite halvhjärtat även om det har lagts väldigt mycket tid av väldigt många personer på detta.