Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildvittran85
Inte än, ny sökning planerad imorgon lördag.

Vet du hur det gick på söket?
Citera
2022-12-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vet du hur det gick på söket?

Dom har tydligen fått markering från en likhund idag och ska fortsätta söka imorgon tisdag. Dom har haft koll på strömmarna och kollar därför på ett annat ställe nu.

https://m.dagensvimmerby.se/nyheter/...FLOXrRXS7Gw3Fg
Citera
2022-12-09, 21:41
Medlem
skillemandinkis avatar
Jag har en närmare kontakt med Ma*z och han är så skum! Han har 99% säkert en del av ansvaret för A försvinnande/död.
Jag tror att han nu börjar få panik för han inte får ut livförsäkringen han ville ha, man måste dödförklaras för att de ska släppa en livförsäkring så jag tror att han hela tiden vetat att hon finns i möcklen och nu ”helt plötsligt” blev de full fokus på den sjön, där han inte ens hade en tanke på att ”leta” eftersom han lagt påsen och hennes skor vid hemsjön. Men de villospåret var inte till hans fördel nu när han är behov av pengar och vill Hassla ut livförsäkringen.

Han är FÖR intensiv i sökandet, han är FÖR behjälplig med polisen för att de ska vara normalt.
Citera
2022-12-10, 11:23
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...a-efter-agneta

Jag är ingen expert på området, men om en kropp har legat i vattnet i närmare 6 månader så kan det väl inte finnas sådär speciellt mycket kvar av kroppen? Hur kan man då se att det är en "kvinnokropp"?

Också väldigt konstigt att hundarna helt plötsligt börjar markera mot sjön när man varit i området och sökt i flera månader innan. Är ganska säker på att han sa att hundarna ledde dem åt andra hållet "upp i skogen ifrån sjön" för ett par månader sen?
Citera
2022-12-12, 23:22
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Man blir irriterad när man läser artikel ovan. Lägger man bara ner sökandet och låter kroppen flyta iväg? När man vet att den precis synts till!

Man borde väl i det läget se till att hitta kroppen igen.
Otroligt respektlöst.

Sen vet man inte vem som hittar henne nästa gång. Någon som antagligen kommer få men för livet.
Hoppas det inte blir ett litet barn.

Eller har de fått upp kroppen nu?

Ja jösses. Vem är ute och söker med vattenskoter men blir så skärrad av att man faktiskt hittar något att man helt tappar bort det man hittat. Borde väl ha gått att hitta med drönare kan man tycka.

Jag får som många andra också dåliga vibbar av ME. Förhoppningsvis helt oförtjänt. Men han verkar så obekymrad. "Det som har hänt har hänt". Men det kan ju vara en fasad för att orka med också.

Om det fanns en psykos med i bilden kan hon ju ha fått för sig vad som helst, och vad jag hört kan en del mediciner inom spektrat psykos/depressionen ha självmordsbenägenhet som biverkning. Hon kan ju mycket väl gått till första sjön med tankar att bada, börjat irra runt, för att anlända till den andra sjön och komma på att det skulle badas...

Otäckt fall vilket som.
Citera
2022-12-13, 19:37
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sju8nio

Jag är ingen expert på området, men om en kropp har legat i vattnet i närmare 6 månader så kan det väl inte finnas sådär speciellt mycket kvar av kroppen? Hur kan man då se att det är en "kvinnokropp"?

Också väldigt konstigt att hundarna helt plötsligt börjar markera mot sjön när man varit i området och sökt i flera månader innan. Är ganska säker på att han sa att hundarna ledde dem åt andra hållet "upp i skogen ifrån sjön" för ett par månader sen?

En kropp flyttar sig väl oftast runt i vattnet om den inte belagts med tyngder eller har fastnat.

Det står faktiskt ”förmodad kvinnokropp” och det ser man väl på tex det långa håret (som oftast kvinnor har) och så kläderna på kroppen. Sen finns det säkert andra sätt man kan ana att det handlar om en kvinna.

Jag har läst att en kropp kan bevaras länge i vattnet. Ju kallare desto ”bättre”. Det är väldigt många faktorer som spelar in.
Om kroppen legat i ytvatten som är varmare än en djupare botten, så tar kroppen mer stryk.
Citera
2022-12-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
En kropp flyttar sig väl oftast runt i vattnet om den inte belagts med tyngder eller har fastnat.

Det står faktiskt ”förmodad kvinnokropp” och det ser man väl på tex det långa håret (som oftast kvinnor har) och så kläderna på kroppen. Sen finns det säkert andra sätt man kan ana att det handlar om en kvinna.

Jag har läst att en kropp kan bevaras länge i vattnet. Ju kallare desto ”bättre”. Det är väldigt många faktorer som spelar in.
Om kroppen legat i ytvatten som är varmare än en djupare botten, så tar kroppen mer stryk.

Tänkte mest på djur man sett på tv som har drunknat eller dylikt och pälsen är borta bara efter några dygn.

Det var rätt varmt i somras och det finns mycket små liv i vattnet i sjöar så det beror väl helt på vad det är för typ av vatten också.
Citera
2022-12-16, 08:30
Medlem
Ni som känner till paret och har misstankar kring försvinnandet och M:S beteende i det hela. Har ni hört av er till polisen och berättat ?
Citera
2022-12-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ni som känner till paret och har misstankar kring försvinnandet och M:S beteende i det hela. Har ni hört av er till polisen och berättat ?

Känner inte familjen, men det finns två saker som för mig är helt obegripliga i detta fall.

1. Hur kan man som någons livspartner som man har spenderat majoriteten av livet ihop med inte ha någon som helst koll på sin bättre hälft när denne mår så pass dåligt, och samtidigt bara "tappa bort" denne och inte ha en susning om vad som har hänt personen? Det väcker stora tankar om att M inte känner empati på samma vis som en "normal" människa. Det speglar sig också lite i hans ganska obekymrade uttalanden som: "det som har hänt, har hänt" och "detta skulle ju aldrig ha fått hända".

2. Varför hittar man A:s tillhörigheter på ett ställe och nu är och söker vid ett helt annat ställe som ligger flera kilometer ("fågelvägen") därifrån? Har man simulerat hur lång tid det tar att gå från huset och placera saker vid ena sjön och sen gå vidare till nästa sjö? Tycker även att det är obegripligt att hundarna först ledde dem från sjön och upp i skogen åt andra hållet och nu helt plötsligt har börjat markera ut mot sjön istället.

I det stora hela så finns det en hel del frågetecken och väldigt lite att gå på. Det är lite som att någon har "städat" efter sig, och om det rör sig om ett självmord så är det ganska svårt att just "städa upp" efter sig själv. Så vitt jag vet så har det även gjorts ganska lite utöver de eftersök som har anordnats, och det har cirkulerat mycket rykten om möjlig fakta som antingen har tagit M väldigt lång tid att själv bekräfta, men även saker som inte har bekräftats överhuvudtaget. I min mening så är all fakta viktig fakta och det går inte undanhålla fakta och samtidigt be om hjälp av allmänheten, då blir det en oerhörd dubbelmoral. Om min livspartner försvann så hade jag gått ut i media och kartlagt dagen vid försvinnandet i detalj för att få största möjliga hjälp med att hitta den jag söker, och även slippa alla dessa spekulationer som finns i både folkmun och på internet. Från min synvinkel har det hela tiden känts lite halvhjärtat även om det har lagts väldigt mycket tid av väldigt många personer på detta.
Citera
2022-12-20, 21:07
Medlem
skillemandinkis avatar
Enligt de närmaste till mat* så var inte Agneta alls deppig, visst hon kan ha maskat utåt absolut. De har man ju själv gjort på jobbet vissa perioder.
Men de säger att hon planerat saker med döttrar samt barnbarn och var otroligt glad och lättsam sista tiden…. Hm stärker mina misstankar mot honom. Om polisen skiter i att ens söka efter EN KROPP som någon stött på, tror ni de ens är någon idé att ringa med sina spekulationer? Han vill ju helt klart ha ut livförsäkringen därför måste kroppen fram. Lite ”Martin törnblad ” vibbar av allt detta. Att kroppen måste ”hittas” av någon, därför blir de så vända kast från sjö till skog till en annan sjö!
Citera
2022-12-20, 21:11
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Han är FÖR intensiv i sökandet, han är FÖR behjälplig med polisen för att de ska vara normalt.

Hur gör man när man gör rätt?

Citat:
Tänkte mest på djur man sett på tv som har drunknat eller dylikt och pälsen är borta bara efter några dygn.

Det var rätt varmt i somras och det finns mycket små liv i vattnet i sjöar så det beror väl helt på vad det är för typ av vatten också.

För att tala klarspråk hade vi ytterligare en rekordsommar.

Som tankeexperiment - hur hade en flintastek i vatten klarat sig i somras?
Citera
2022-12-20, 23:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Brukar inte sjölik flyta upp till ytan efter ett tag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in