2024-08-05, 12:38
Medlem
Ni som bor nära och vet var man ”ska leta” - KÖR! Det här försvinnandet är så mystiskt. Något stämmer inte. Tycker otroligt synd om döttrarna som inte fått ett ordentligt avslut.
Citera
2024-08-05, 15:44
Medlem
rubbergirls avatar
Jag har inte följt detta försvinnande så mkt men skummat tråden & sett lite klipp när de intervjuar sambon.

Vad jag inte förstår är hur Skatteverket kan ha godkänt dödförklaringen så tidigt.
Var hon svårt sjuk?
Sambon säger att Agneta var ”utmattad”. Dottern att A mådde väldigt psykiskt dåligt sista 2 v & det kom plötsligt.

Sambon hittar en påse med kläder vid sjön.… 🙄 Svamlar ihop en historia att hon gått ner för att ta sig ett dopp men väl framme bestämde sig för att ta en långpromenad & ngt händer på vägen…

Han ger ett mkt obehagligt intryck. Kall, noll mimik, svårt med ögonkontakt & när han lite klädsamt sådär torkar sig i ögonvrån under en intervju blir jag nästan full i skratt. Sånt jävla hyckleri.
Men denna historia verkar man ha gått på.

Av det jag läst & sett är jag övertygad om att sambon har med ”försvinnandet” att göra.
Citera
2024-08-05, 18:11
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag har inte följt detta försvinnande så mkt men skummat tråden & sett lite klipp när de intervjuar sambon.

Vad jag inte förstår är hur Skatteverket kan ha godkänt dödförklaringen så tidigt.
Var hon svårt sjuk?
Sambon säger att Agneta var ”utmattad”. Dottern att A mådde väldigt psykiskt dåligt sista 2 v & det kom plötsligt.

Sambon hittar en påse med kläder vid sjön.… 🙄 Svamlar ihop en historia att hon gått ner för att ta sig ett dopp men väl framme bestämde sig för att ta en långpromenad & ngt händer på vägen…

Han ger ett mkt obehagligt intryck. Kall, noll mimik, svårt med ögonkontakt & när han lite klädsamt sådär torkar sig i ögonvrån under en intervju blir jag nästan full i skratt. Sånt jävla hyckleri.

Av det jag läst & sett är jag övertygad om att sambon har med ”försvinnandet” att göra.

Fråga - var hittade du klippen på intervju med Matz Eklund?

Jag har letat men ej funnit, speciellt på Youtube…

Minns du var du såg dom någonstans?

Detta fall intresserar mig mycket - även om jag numera bor strax norr om huvudstaden, så bodde jag/vi i Vimmerby/Hultsfred i 12 år mellan 2000-2012, och, har passerat deras hus massor av gånger i mitt jobb som hantverkare…
Citera
2024-08-05, 20:57
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Fråga - var hittade du klippen på intervju med Matz Eklund?

Jag har letat men ej funnit, speciellt på Youtube…

Minns du var du såg dom någonstans?

Detta fall intresserar mig mycket - även om jag numera bor strax norr om huvudstaden, så bodde jag/vi i Vimmerby/Hultsfred i 12 år mellan 2000-2012, och, har passerat deras hus massor av gånger i mitt jobb som hantverkare…

Här är några:

Torkar sig i ögonvrån:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/agneta
2022-10-26

Ang. kvinnokropp i sjön:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...a-efter-agneta
2022-12-21

Kritiserar polisen:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...rsvunna-agneta
2022-12-23
Citera
2024-08-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazzels77
Jag skulle gärna hänga med, en kompis till mig också… vi har sagt det hela tiden att det är nåt lurt

Vart ska vi gå ? Har ni sett att han slängt ut ett badkar nu. Samt skall installera en lekstuga någonstans på tomten!
Teori: styckad i badkaret, begraven under lekstugan. (Far fetch jag vet men huvudet spinner när man ser något på hans tomt)
Citera
2024-09-10, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kudjo
Ni som bor nära och vet var man ”ska leta” - KÖR! Det här försvinnandet är så mystiskt. Något stämmer inte. Tycker otroligt synd om döttrarna som inte fått ett ordentligt avslut.

Håller med dig Kudjo… det är synd om barnen som inte fått nåt avslut…
Citera
2024-09-10, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Var hon svårt sjuk?

Eller hur!!! Tycler det räcker att titta på sambon.. syns ju lång väg, jasså är hon dödförklarad redan? Det var ju också lustigt… polisen borde kolla upp honom mera…
Citera
2024-09-10, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontdodrugskids
Vart ska vi gå ? Har ni sett att han slängt ut ett badkar nu. Samt skall installera en lekstuga någonstans på tomten!
Teori: styckad i badkaret, begraven under lekstugan. (Far fetch jag vet men huvudet spinner när man ser något på hans tomt)

Ja men man funderar ju såklart… sjukt är det… det där golvet han gjöt precis lagom när Agneta försvann är ju intresssnt.. skulle en likhund kunna känna lukten nu såhär långt efteråt?!
Citera
2024-09-18, 08:40
Medlem
Jag fiskar en hel del i sjön där man har letat den senaste tiden och har varit där regelbundet sedan hon försvann. Jag va ute den dagen hon skulle ha försvunnit och det blåste syd den dagen tror jag. Det va som vanligt vid den tiden på året en del folk runt sjön.

Den dagen då man såg kroppen var jag också ute. Det var helt stilla på sjön och mycket dimma. Jag fiskade precis i närheten där fyndet skulle ha gjorts men hörde inget ståhej direkt.

Det är lätt att se strömmarna som går i sjön och var saker och ting som flyter hamnar beroende på hur det blåser.

I höstas la M i ett stort nät, avsett för havsfiske och det låg där länge och det kollades sällan. När isen började lägga sig fick någon ringa M och be honom ta upp det. Han hade glömt bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Jag tittade på ett klipp på partnern av nyfikenhet efter vad andra skrivit här.
En sak som fångade min uppmärksamhet var följande

Detta verkar alltså röra sig om en sjö, förvisso verkar sjön rätt stor. Men är det verkligen så strömt som han vill låta påskina?
Citera
2024-09-22, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazzels77
Ja men man funderar ju såklart… sjukt är det… det där golvet han gjöt precis lagom när Agneta försvann är ju intresssnt.. skulle en likhund kunna känna lukten nu såhär långt efteråt?!

Jag tror de! Dom är fantastiska hundarna. Men har de haft likhundar när hon först försvann? Installerade även 2 ac (kanske för ventilation) inne i sin studio.
Men kan man leva med vetskapen att sin fru/sambo ligger under sin egen studio? Iof man kan tydligen leva med sin fru i frysen ett bra tag!
Men de konstiga är att de var även M som drog hela söket bort mot den sjön dom söker i, kommer inte på namnet just nu, kläder hittades vid björksebo. De är ganska långt emellan om man går via vägen. Vet ej om de går nån skogsväg rakt över dock. Men vi borde kolla tomtgränser och söka runt hans jävla tomt, även om hon inte är där men för att HAN ska känna pulsen! Han ska veta att folk SER honom! känner lite folk med mark i björksebo så kan kolla om han äger nåt runt M så får vi tillstånd att gå runt och härja där?
Citera
2024-09-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgf
Jag fiskar en hel del i sjön där man har letat den senaste tiden och har varit där regelbundet sedan hon försvann. Jag va ute den dagen hon skulle ha försvunnit och det blåste syd den dagen tror jag. Det va som vanligt vid den tiden på året en del folk runt sjön.

Den dagen då man såg kroppen var jag också ute. Det var helt stilla på sjön och mycket dimma. Jag fiskade precis i närheten där fyndet skulle ha gjorts men hörde inget ståhej direkt.

Det är lätt att se strömmarna som går i sjön och var saker och ting som flyter hamnar beroende på hur det blåser.

I höstas la M i ett stort nät, avsett för havsfiske och det låg där länge och det kollades sällan. När isen började lägga sig fick någon ringa M och be honom ta upp det. Han hade glömt bort det.

Jag har sagt detta flera gånger tidigare i tråden. Men någon som du borde ha sett något flyta omkring i sjön om det skulle ha funnits en kropp där under en hel sommar, och det borde även ha luktat riktigt illa där kroppen i så fall låg och flöt. Även om det är cirka 15 år sedan jag var vid sjön så känns det som en "populär" sjö under främst sommar månaderna.

Jag har tvivlat starkt på att hon finns i sjön redan sedan det började letas där, och jag tror sanningen är mycket enklare än vad M beskriver den att vara. Det sorgliga är att vi med största sannolikhet aldrig får veta vad som egentligen hände.
Citera
2024-10-03, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sju8nio
Jag har sagt detta flera gånger tidigare i tråden. Men någon som du borde ha sett något flyta omkring i sjön om det skulle ha funnits en kropp där under en hel sommar, och det borde även ha luktat riktigt illa där kroppen i så fall låg och flöt. Även om det är cirka 15 år sedan jag var vid sjön så känns det som en "populär" sjö under främst sommar månaderna.

Jag har tvivlat starkt på att hon finns i sjön redan sedan det började letas där, och jag tror sanningen är mycket enklare än vad M beskriver den att vara. Det sorgliga är att vi med största sannolikhet aldrig får veta vad som egentligen hände.

Väldigt sorgligt att sanningen inte kommer att komma fram.
Varför var inte polisen mer inkopplade kan man ju undra??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in