Citat:
Ursprungligen postat av sherry
nä... men jag har inget annat som tyder på borrelia, och har dessutom varit så här i alla fall över ett år... dessutom så rör jag mig inte riktigt i samma miljöer som fästingar så det vore ju riktigt konstigt om jag lyckats få det. eller?

(som sagt, lite hypokondrisk kanske jag är...)
Jag bor i Båstad som inte är ett borreliaområde och gick till läkaren ett par gånger då jag trodde jag hade borrelia men de tog inget boreliablodprov då de inte trodde jag hade det trots att det är ett ganska enkelt billigt test med tanke på problemen man kan få.
http://vard.vgregion.se/sv/Sjukdomar_och_symtom/Sjukdomar/Sjukvardsradgivningen/?CatId=25414&print=true
Efter några månader med värk i nacken tjatade jag till mig testet och det visade sig att jag hade borrelia hela tiden.
Kräv ett blodprov om du har minsta lilla misstanke.
Det finns också vissa svamparter man kan ha i kroppen som kan slå ut mental kapacitet. Om du läser på om detta och har misstankar om detta som tex torr hud, hudsprickor, nageldefekter, märkliga hudutslag osv så kräv att få prova en antisvampsalva med terbinafin. Om besvär förvinner av salvan har du svamp i kroppen som bara tas bort med terbinafintabletter som ska käkas i 1-3 månader.
Det finns naturligtvis många andra orsaker till trötthet men detta har jag lite erfarenhet av iaf som jag tror botade mina besvär som tex trötthet.
Magi