2026-09-28, 14:02
Medlem
ExtremaMittens avatar
Du har tjatat om detta återkommande i flera år, spelar det någon roll över huvud taget vad någon säger till dig? Skulle du kunna läsa och tolka den ens?

Du skriver att FUP ”inte alls” går att få ut. Det kräver mer stöd än ordet sekretess. En allmän handling är inte automatiskt offentlig i alla delar.

Lagen säger följande, den gäller även en dåligt gjord förundersökning av lättlurade poliser och åklagare i en liten ort:
* 2 kap. 15 § tryckfrihetsförordningen: Om delar av handlingen omfattas av sekretess ska övriga delar göras tillgängliga. Sekretess för vissa uppgifter innebär alltså inte automatiskt att hela protokollet kan undanhållas. (riksdagen.se)
* 6 kap. 3 § offentlighets- och sekretesslagen: Om polisen vägrar lämna ut handlingen kan du begära myndighetens skriftliga beslut.
* 6 kap. 7 § samma lag: Polisens avslagsbeslut kan överklagas.
*Den har ju redan lämnats ut till flera, maskad. På papper eller digitalt.

Visa därför beslutet, lagrummet och vad avslaget faktiskt omfattar. Det kan finnas giltig sekretess, men omfattningen måste prövas.

Har du ett beslut som omfattar hela det begärda materialet, eller gör du ett besked om vissa uppgifter till ett påstående om hela FUP?

Personangrepp besvarar inte den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Jag är inte avstängd, din Snorjärs, dock har jag ett liv och annat att pyssla med än att engagera mig i ditt jäkla tjat. Det går förövrigt inte alls att få tag i fup, den är sekretessbelagd, så sluta ljug din manipulativa fan.
Citera
2026-09-28, 14:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Du har tjatat om detta återkommande i flera år, spelar det någon roll över huvud taget vad någon säger till dig? Skulle du kunna läsa och tolka den ens?

Du skriver att FUP ”inte alls” går att få ut. Det kräver mer stöd än ordet sekretess. En allmän handling är inte automatiskt offentlig i alla delar.

Lagen säger följande, den gäller även en dåligt gjord förundersökning av lättlurade poliser och åklagare i en liten ort:
* 2 kap. 15 § tryckfrihetsförordningen: Om delar av handlingen omfattas av sekretess ska övriga delar göras tillgängliga. Sekretess för vissa uppgifter innebär alltså inte automatiskt att hela protokollet kan undanhållas. (riksdagen.se)
* 6 kap. 3 § offentlighets- och sekretesslagen: Om polisen vägrar lämna ut handlingen kan du begära myndighetens skriftliga beslut.
* 6 kap. 7 § samma lag: Polisens avslagsbeslut kan överklagas.
*Den har ju redan lämnats ut till flera, maskad. På papper eller digitalt.

Visa därför beslutet, lagrummet och vad avslaget faktiskt omfattar. Det kan finnas giltig sekretess, men omfattningen måste prövas.

Har du ett beslut som omfattar hela det begärda materialet, eller gör du ett besked om vissa uppgifter till ett påstående om hela FUP?

Personangrepp besvarar inte den frågan.
Då så, vill du bli tagen på allvar så får du ladda upp FUP.
Citera
2026-09-28, 19:49
Medlem
ExtremaMittens avatar
Som det skrivits här i tråden är den för stor.
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Då så, vill du bli tagen på allvar så får du ladda upp FUP.
Citera
2026-09-28, 20:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du får dela upp den innan du laddar upp.
Citera
2026-09-28, 21:46
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
.
Hur går det för dig med uppladdningen av FUP?
Citera
2026-09-29, 13:57
Medlem
Spännande och läsa OM den laddas upp.

Åter tycker så synd om C och må Gud inte låta fler offer hamna under H vingar.

Citat:
Hur går det för dig med uppladdningen av FUP?
Citera
2026-09-29, 19:57
Medlem
Blir inte alls förvånad över det jag läser här. Frågan är varför han inte öppet vågar stå för att han gillar män också…
Undrar även vad han fick ut av att skriva en bok, tror knappt på det som stod skrivet där, bara intog försvarsställning
Citat:
Ursprungligen postat av Loffelus
Precis - seriösa rättsprocesser bygger på bevis. Seriösa rättsprocesser i detta ärende har bedrivits i tingsrätt och hovrätt. Dom har meddelats och han är dömd för bland annat våldtäkt. Det är alltså bevisat.

Och ja, han har haft sexuella kontakter med män. Sen om han är homo- eller bisexuell, det bryr jag mig inte om. Jag lägger ingen värdering i det. Dock så är det lågt att du svamlar om att mamman ska ha ett bdsm-intresse, bara för att göra ned henne.

Du svingar vilt mot alla som inte ställer upp på att svartmåla offret här, du ställer diagnoser vildare än Sigmund Freud. Vad är det som driver dig? Om du vill förändra situationen för pappor som inte får träffa sina barn - är du säker på att Flashback är rätt forum då? Tror du att det är här du lyckas förändra världen?
Citera
Igår, 07:48
Medlem
Var han inte omtyckt som vakt? Blir iof inte förvånad..
På vilket sätt for tjejen illa?
Jag tror dock på A och C, finns ingen anledning till att dom inte vill att barnen ska ha nån kontakt med H, om han nu var så bra som han vill ge sken av.
Är det fler tjejer än C och A som råkat illa ut? Berätta gärna, jag blir som sagt inte förvånad
Skulle han vara dålig? Verkade ju så självsäker i dokumentären att han va så bra🤓🤓
Citat:
Ursprungligen postat av skvallermaj
Jodå. Alla i den lilla staden vet vem han är...... och ett stort fel i dokumentären är att han skulle vara omtyckt??? 🫣🤣🤣🤣Han??? Nä. Han arbetade som ordningsvakt och var som han var. Vem tyckte om honom?. Och det är lite märkligt att två kvinnor som har barn med honom. Är psykopater enligt honom. ( kaka söker maka kanske)
och jag är övertygad att han tvingade C att skicka sms där hon gick med på allt. Då han har ett sådant tänkt. Innan han ens va med mammorna till sina barn. Polade han med en tjej. som for illa. Så mycket vet jag. Att han alltid varit ett svin mot sina flickvänner. men jävligt smörig när han raggat. och rykterna säger att han är dålig i sängen och har en väldigt liten snopp.
Citera
Igår, 12:56
Medlem
ExtremaMitten ,
Hur går det med kråkans Båttävlande sen han kom ut från kåken !!??
Senast redigerad av AlltidDuff Igår kl. 13:07.
Citera
Igår, 13:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du som känner H. Är det sant att han har en snorig kuk?

Alltså en sån som inte håller tätt utan liksom dreglar fram till utlösning?
Citera
Igår, 15:45
Medlem
Hahaha!! Han säger att den är för stor skrev han väl i tråden. Män som skryter om hur stor den är , har oftast den minsta
Citat:
Du som känner H. Är det sant att han har en snorig kuk?

Alltså en sån som inte håller tätt utan liksom dreglar fram till utlösning?
Citera
Igår, 15:46
Medlem
Aha han menar filen är för stor, misstolkade de hahaha, trodde han pratade om nåt annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in