Citat:
Ursprungligen postat av
asdman123
Nu börjar jag på allvar hoppas på en CL-plats.
Nu börjar Newcastle och framförallt scums känna flås och press. Skulle Chelsea med sitt haveri till trupp kunna få lite vind i seglet efter helgens vinst, samt visa lite hjärta så kan dom slå både Newcastle och scums, bollen är rund. Händer det samtidigt som scums kryssar mot tex. Bournemouth eller Fullham i sista omgången (är Mitrovic tillbaka då?) så är saken klar!
Inte omöjligt att Brighton och kanske Chelsea slår Newcastle, ett bragdkryss av Leeds eller Leicester så är vi förbi. Jag som amatör ger det 10% chans. scums risk (chans) till flok ger jag mycket större procentuell chans till.
Orakel som jag är så har jag haft en stark tro på att Liverpool kommer att gå rent resten av säsongen, det kände jag för tre omgångar sedan. Dom kommer sluta på 71 poäng!
Det vore helt underbart av Reds att gå om scums i omgång 38.
Gör de inte det så är det inte lika nattsvart som det kändes i vintras. Truppen känns mycket lovande igen och då har inte transferfönstret öppnats än och Liverpool är intresserad av helt rätt spelare.
Dessutom så har Bellingham öppnat upp för att vänta på rätt lag, det gjorde han efter att Klopp sa att vi släpper honom pga. ekonomin. Jag diskuterade och frågade här med ett annat konto varför man inte spelar Trent som mittfältare och fick till svar att varför ändra på ett vinnande koncept av er andra röda och jag köpte det. Nu 4-5 år senare så har detta hänt och han dominerar där! Hans BRO Bellingham ser det och får nog ännu större sug att komma till Anfield, inte i sommar dock.
Trodde nyligen att det skulle bli ett mörkt på Andield och torka i minst ett decennium, var även rädd att Klopp skulle lessna eller till och med tappa omklädningsrummet ett tag. Nu ser framtiden så ljus ut igen!
Känner heller inte att det inte är katastrof om de missar CL-plats i år, men wow om de lyckas norpa den framför scums.
Nu flödar optimismen, som lätt kan misstas för hybris.
Det var väldigt välkomna resultat igår ur LFC-synpunkt, det var det. Liverpool är faktiskt i rygg på både Newcastle och United nu, som fortfarande har en match tillgodo dock.
Allardicis Leeds vs Newcastle lördag 13.30 blir otroligt viktig. Kan Leeds få något ur den matchen, kan det bli jobbigt mentalt att vara svartvit spelare i avslutningen. Brighton hemma i hängmatchen på torsdagen ingen given trea det heller.
Mycket svårt att se att Wolves lyckas ta pinne av United på lördag dock. Men visst, gör de Gea en sån howler som han gjorde igår, då kan det ju gå. När jag ser sådana insatser påminner jag mig själv om att han är, och har varit länge, världens bäst betalda målvakt. Utan att vara världens bästa målvakt. Det gör mig också så tacksam för Alisson - sådana där mål släpper många målvakter ibland, men de riktigt bra målvakterna gör det nästan aldrig. Som Alisson.
Ser att kontraktsförhandlingar är igång. de Gea vill stanna, United vill utnyttja optionen för ett år till, men man vill inte ge de Gea några 375k per vecka. Rimligt att behålla, men den lönen man gett honom har legat snuskigt mycket över marknadsvärdet på de Gea. Alisson och Ederson klart vassare målvakter och de ligger på 100-150k. Helt sjukt, men så kan det gå i fotbollstombolan.
Viktigaste är att LFC gör sitt jobb. Psykologiskt hade det troligen varit bättre att spela tidigt lördagen, istället för måndag kväll dock. Vinst mot Leicester i första matchen, då hade man tillfälligt varit förbi åtminstone United.
Chansen har objektivt ökat, men det ska fortfarande mycket till. Newcastle och United behöver kollapsa igen och det enda som talar för det är den psykologiska aspekten, att man chokar när det betyder som mest.
Sen har ju inte LFCs spel rosat marknaden. Jag tror också man vinner återstående matcher, det är rimligt att begära av laget med tanke på tabell och form. Men som det sett ut mot Fulham och Brentford är ett poängtapp på inga sätt omöjligt.
Till sist, gällande Bellingham: Det tåget har gått. Dortmund begär för mycket pengar, Liverpool behöver fler spelare än 1 och sprida risken, plus att han ses som klar för Real.
Jag tycker det är sunt. Bellingham ser bra ut men du kan inte lägga alla ägg i en korg när du ska ersätta flera spelare i ett fönster - Keita, Milner, Firmino, Oxlade. Liverpool är inte City, man kommer inte få snuskiga överpriser för spelare man inte tänkt behålla eller lägga fantasilöner på världens hetaste spelare (Håland).
Men visst, får vi 40 mille för Matip från PSG, 60 mille från Chelsea för Jota, och 30 mille för Nat Phillips från Crystal Palace, då kan vi ju börja snacka...