2023-05-07, 22:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det lär kunna bli riktigt spännande slutspurt, vi möter ju Brighton ett lag vi hade ruggit svårt mot och troligen förtjänade att förlora mot (storspel sv Pope i mål). Det var nog den match vi var klarast utspelade i efter Aston Villa utskåpningen. Mot alla topplagen har vi ändå varit där och nosat (även i de matcher vi förlorat tex Arsenal och Pool).
Men nu är det hemma mot Brighton och bör bli tre poäng där. Leeds borta kan bli riktigt svår då dom verkligen slåss där nere. Leicester hemma ska man slå, sen får vi se om det behövs poäng i sista borta mot Chelsea och om Chelsea har börjat hitta formen eller om det bara är åka dit och hämta tre poäng. Behövs väl bara sju poäng? Det känns nästan som en omöjlighet att Newcastle inte ska kunna ta det.
Citera
2023-05-07, 22:35
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men nu är det hemma mot Brighton och bör bli tre poäng där. Leeds borta kan bli riktigt svår då dom verkligen slåss där nere. Leicester hemma ska man slå, sen får vi se om det behövs poäng i sista borta mot Chelsea och om Chelsea har börjat hitta formen eller om det bara är åka dit och hämta tre poäng. Behövs väl bara sju poäng? Det känns nästan som en omöjlighet att Newcastle inte ska kunna ta det.

Man kan ju argumentera för alla lag egentligen, antingen ifall de är i en bottenstrid och fajtas för överlevnad eller ifall de är i ingemansland och kan spela helt fri från press. Men sett på förhand såg jag Arsenal och Brighton som de två riktigt tuffa matcherna. Vi har ju dock haft det knakigt på bortplan , speciellt mot lag som spelar med en del press (så som Leeds har kapacitet att göra) och snabba omställningar ser vi rätt sårbara mot. Chelsea kan ju i stort sätt spela av säsongen utan några bekymmer, hoppas vi är hungriga nog att vinna där ifall det krävs (kan ju redan vara klart när det matchen spelas).
Citera
2023-05-07, 23:42
Bannlyst
Nu börjar jag på allvar hoppas på en CL-plats.

Nu börjar Newcastle och framförallt scums känna flås och press. Skulle Chelsea med sitt haveri till trupp kunna få lite vind i seglet efter helgens vinst, samt visa lite hjärta så kan dom slå både Newcastle och scums, bollen är rund. Händer det samtidigt som scums kryssar mot tex. Bournemouth eller Fullham i sista omgången (är Mitrovic tillbaka då?) så är saken klar!

Inte omöjligt att Brighton och kanske Chelsea slår Newcastle, ett bragdkryss av Leeds eller Leicester så är vi förbi. Jag som amatör ger det 10% chans. scums risk (chans) till flok ger jag mycket större procentuell chans till.

Orakel som jag är så har jag haft en stark tro på att Liverpool kommer att gå rent resten av säsongen, det kände jag för tre omgångar sedan. Dom kommer sluta på 71 poäng!
Det vore helt underbart av Reds att gå om scums i omgång 38.

Gör de inte det så är det inte lika nattsvart som det kändes i vintras. Truppen känns mycket lovande igen och då har inte transferfönstret öppnats än och Liverpool är intresserad av helt rätt spelare.

Dessutom så har Bellingham öppnat upp för att vänta på rätt lag, det gjorde han efter att Klopp sa att vi släpper honom pga. ekonomin. Jag diskuterade och frågade här med ett annat konto varför man inte spelar Trent som mittfältare och fick till svar att varför ändra på ett vinnande koncept av er andra röda och jag köpte det. Nu 4-5 år senare så har detta hänt och han dominerar där! Hans BRO Bellingham ser det och får nog ännu större sug att komma till Anfield, inte i sommar dock.

Trodde nyligen att det skulle bli ett mörkt på Andield och torka i minst ett decennium, var även rädd att Klopp skulle lessna eller till och med tappa omklädningsrummet ett tag. Nu ser framtiden så ljus ut igen!

Känner heller inte att det inte är katastrof om de missar CL-plats i år, men wow om de lyckas norpa den framför scums.
Senast redigerad av asdman123 2023-05-08 kl. 00:01.
Citera
2023-05-08, 01:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Nu börjar Newcastle och framförallt scums känna flås och press...

För spänningens skull var resultaten i toppen bra, förutom att Man C vann då.

Det hade varit kul om Brighton hade kunnat ta en CL-plats, men de har flera svåra matcher kvar.

I botten blir det en intressant ångestmatch imorgon mellan Forest och Saints. Fast Saints är nog körda även om de skulle vinna. Målskillnaden är kass och de måste ta in åtminstone sex poäng.
Citera
2023-05-08, 02:41
Bannlyst
[quote=goseigen|84392465]För spänningens skull var resultaten i toppen bra, förutom att Man C vann då.

Det hade varit kul om Brighton hade kunnat ta en CL-plats, men de har flera svåra matcher kvar.
/QUOTE]

Håller med.

Brighton har jag inte räknat bort helt, men nästan. Jag hoppas såklart att de slår Newcastle även om Newcastle känns för långt bort för Liverpool. Men de har ett ruskigt jobbigt spelschema framöver. Går dom rent så går om Liverpool men det är för tufft spelschema, tror jag i alla fall.

Kul hade det inte varit som Liverpoolsupporter efter att ev. passera scums för att sedan se Brighton segla förbi. Men för neutrala eller Brighton-fans hade det varit godis.

Hoppas att Liverpool landar Mac Allister, han är väl rätt nära på att bli röd enligt trovärdiga journalister.
Citera
2023-05-08, 06:24
Moderator
zanteras avatar
Onödig förlust igår mot West Ham på dekis, hade verkligen varit bra med vinst. De Gea ger bort målet och sen har man helt enkelt ingen målgörare på topp, och om Rashford eller Bruno inte gör mål så brukar det inte bli mål.

Verkar som det blir spänning om top4 in på målsnöret men tror faktiskt det finns en chans att Newcastle missar också, vi får se de sista matcherna vilket lag som vill till CL mest.
Citera
2023-05-08, 07:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Nu börjar Newcastle och framförallt scums känna flås och press. Skulle Chelsea med sitt haveri till trupp kunna få lite vind i seglet efter helgens vinst, samt visa lite hjärta så kan dom slå både Newcastle och scums, bollen är rund. Händer det samtidigt som scums kryssar mot tex. Bournemouth eller Fullham i sista omgången (är Mitrovic tillbaka då?) så är saken klar!

Inte omöjligt att Brighton och kanske Chelsea slår Newcastle, ett bragdkryss av Leeds eller Leicester så är vi förbi. Jag som amatör ger det 10% chans. scums risk (chans) till flok ger jag mycket större procentuell chans till.

Orakel som jag är så har jag haft en stark tro på att Liverpool kommer att gå rent resten av säsongen, det kände jag för tre omgångar sedan. Dom kommer sluta på 71 poäng!
Det vore helt underbart av Reds att gå om scums i omgång 38.

Gör de inte det så är det inte lika nattsvart som det kändes i vintras. Truppen känns mycket lovande igen och då har inte transferfönstret öppnats än och Liverpool är intresserad av helt rätt spelare.

Dessutom så har Bellingham öppnat upp för att vänta på rätt lag, det gjorde han efter att Klopp sa att vi släpper honom pga. ekonomin. Jag diskuterade och frågade här med ett annat konto varför man inte spelar Trent som mittfältare och fick till svar att varför ändra på ett vinnande koncept av er andra röda och jag köpte det. Nu 4-5 år senare så har detta hänt och han dominerar där! Hans BRO Bellingham ser det och får nog ännu större sug att komma till Anfield, inte i sommar dock.

Trodde nyligen att det skulle bli ett mörkt på Andield och torka i minst ett decennium, var även rädd att Klopp skulle lessna eller till och med tappa omklädningsrummet ett tag. Nu ser framtiden så ljus ut igen!

Känner heller inte att det inte är katastrof om de missar CL-plats i år, men wow om de lyckas norpa den framför scums.

Nu flödar optimismen, som lätt kan misstas för hybris.

Det var väldigt välkomna resultat igår ur LFC-synpunkt, det var det. Liverpool är faktiskt i rygg på både Newcastle och United nu, som fortfarande har en match tillgodo dock.

Allardicis Leeds vs Newcastle lördag 13.30 blir otroligt viktig. Kan Leeds få något ur den matchen, kan det bli jobbigt mentalt att vara svartvit spelare i avslutningen. Brighton hemma i hängmatchen på torsdagen ingen given trea det heller.

Mycket svårt att se att Wolves lyckas ta pinne av United på lördag dock. Men visst, gör de Gea en sån howler som han gjorde igår, då kan det ju gå. När jag ser sådana insatser påminner jag mig själv om att han är, och har varit länge, världens bäst betalda målvakt. Utan att vara världens bästa målvakt. Det gör mig också så tacksam för Alisson - sådana där mål släpper många målvakter ibland, men de riktigt bra målvakterna gör det nästan aldrig. Som Alisson.

Ser att kontraktsförhandlingar är igång. de Gea vill stanna, United vill utnyttja optionen för ett år till, men man vill inte ge de Gea några 375k per vecka. Rimligt att behålla, men den lönen man gett honom har legat snuskigt mycket över marknadsvärdet på de Gea. Alisson och Ederson klart vassare målvakter och de ligger på 100-150k. Helt sjukt, men så kan det gå i fotbollstombolan.

Viktigaste är att LFC gör sitt jobb. Psykologiskt hade det troligen varit bättre att spela tidigt lördagen, istället för måndag kväll dock. Vinst mot Leicester i första matchen, då hade man tillfälligt varit förbi åtminstone United.

Chansen har objektivt ökat, men det ska fortfarande mycket till. Newcastle och United behöver kollapsa igen och det enda som talar för det är den psykologiska aspekten, att man chokar när det betyder som mest.

Sen har ju inte LFCs spel rosat marknaden. Jag tror också man vinner återstående matcher, det är rimligt att begära av laget med tanke på tabell och form. Men som det sett ut mot Fulham och Brentford är ett poängtapp på inga sätt omöjligt.

Till sist, gällande Bellingham: Det tåget har gått. Dortmund begär för mycket pengar, Liverpool behöver fler spelare än 1 och sprida risken, plus att han ses som klar för Real.

Jag tycker det är sunt. Bellingham ser bra ut men du kan inte lägga alla ägg i en korg när du ska ersätta flera spelare i ett fönster - Keita, Milner, Firmino, Oxlade. Liverpool är inte City, man kommer inte få snuskiga överpriser för spelare man inte tänkt behålla eller lägga fantasilöner på världens hetaste spelare (Håland).

Men visst, får vi 40 mille för Matip från PSG, 60 mille från Chelsea för Jota, och 30 mille för Nat Phillips från Crystal Palace, då kan vi ju börja snacka...
Citera
2023-05-08, 08:12
Medlem
Match redan kl 16 idag i PL.

Resultaten igår kommer göra fighten om plats 3-6 kommer bli sjukt spännade.

Ni Liverpool fans,vilka spelare tycker ni inte kommit upp i förväntat kapacitet el vilka förvänta ni er mer av?

Chelsea fans,samma fråga till er känns onödig,
Så vilken spelare har överraskat i denna shitty säsong.

Mitt FB flöde har fått nytt liv i Arsenal fansen man har som bekanta,de tror fortfarande på titeln.
Senast redigerad av drhasch81 2023-05-08 kl. 08:19.
Citera
2023-05-08, 09:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Match redan kl 16 idag i PL.

Resultaten igår kommer göra fighten om plats 3-6 kommer bli sjukt spännade.

Ni Liverpool fans,vilka spelare tycker ni inte kommit upp i förväntat kapacitet el vilka förvänta ni er mer av?

Chelsea fans,samma fråga till er känns onödig,
Så vilken spelare har överraskat i denna shitty säsong.

Mitt FB flöde har fått nytt liv i Arsenal fansen man har som bekanta,de tror fortfarande på titeln.

Beror på att det är helgdag pga kungens kröning.

Mja, det är väl rimligt att tro att det åtminstone kan leva in till sista matchdagen nu. Allt som krävs är ett poängtapp för City samtidigt som Arsenal slår Brighton hemma och Forest borta. Matchen jag sneglar mest på för Citys del är ju den mot Brighton borta. Där kan det absolut ske.
Citera
2023-05-08, 09:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Alla utom Alisson och delvis Diaz (formen dippa innan skadan) & Salah (gör mål men inte mycket mer, bättre i spelet sista veckorna) klart sämst har Fabinho varit.
Citera
2023-05-08, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu flödar optimismen, som lätt kan misstas för hybris.

Det var väldigt välkomna resultat igår ur LFC-synpunkt, det var det. Liverpool är faktiskt i rygg på både Newcastle och United nu, som fortfarande har en match tillgodo dock.

Allardicis Leeds vs Newcastle lördag 13.30 blir otroligt viktig. Kan Leeds få något ur den matchen, kan det bli jobbigt mentalt att vara svartvit spelare i avslutningen. Brighton hemma i hängmatchen på torsdagen ingen given trea det heller.

Mycket svårt att se att Wolves lyckas ta pinne av United på lördag dock. Men visst, gör de Gea en sån howler som han gjorde igår, då kan det ju gå. När jag ser sådana insatser påminner jag mig själv om att han är, och har varit länge, världens bäst betalda målvakt. Utan att vara världens bästa målvakt. Det gör mig också så tacksam för Alisson - sådana där mål släpper många målvakter ibland, men de riktigt bra målvakterna gör det nästan aldrig. Som Alisson.

Ser att kontraktsförhandlingar är igång. de Gea vill stanna, United vill utnyttja optionen för ett år till, men man vill inte ge de Gea några 375k per vecka. Rimligt att behålla, men den lönen man gett honom har legat snuskigt mycket över marknadsvärdet på de Gea. Alisson och Ederson klart vassare målvakter och de ligger på 100-150k. Helt sjukt, men så kan det gå i fotbollstombolan.

Viktigaste är att LFC gör sitt jobb. Psykologiskt hade det troligen varit bättre att spela tidigt lördagen, istället för måndag kväll dock. Vinst mot Leicester i första matchen, då hade man tillfälligt varit förbi åtminstone United.

Chansen har objektivt ökat, men det ska fortfarande mycket till. Newcastle och United behöver kollapsa igen och det enda som talar för det är den psykologiska aspekten, att man chokar när det betyder som mest.

Sen har ju inte LFCs spel rosat marknaden. Jag tror också man vinner återstående matcher, det är rimligt att begära av laget med tanke på tabell och form. Men som det sett ut mot Fulham och Brentford är ett poängtapp på inga sätt omöjligt.

Till sist, gällande Bellingham: Det tåget har gått. Dortmund begär för mycket pengar, Liverpool behöver fler spelare än 1 och sprida risken, plus att han ses som klar för Real.

Jag tycker det är sunt. Bellingham ser bra ut men du kan inte lägga alla ägg i en korg när du ska ersätta flera spelare i ett fönster - Keita, Milner, Firmino, Oxlade. Liverpool är inte City, man kommer inte få snuskiga överpriser för spelare man inte tänkt behålla eller lägga fantasilöner på världens hetaste spelare (Håland).

Men visst, får vi 40 mille för Matip från PSG, 60 mille från Chelsea för Jota, och 30 mille för Nat Phillips från Crystal Palace, då kan vi ju börja snacka...

Jag är optimistisk, ja. Hoppas inte att det tas som hybris. Rätt snabbt in på säsongen var jag nöjd med om de grejade topp fyra. Sedan slutade jag i stort sett att kolla på tabellen ett tag och inse att det inte blir topp fyra. Men nu frodas en optimism ja, och jag kommer på mig själv med att sitta och råsyna tabellen igen och återstående spelschema och hoppas.

Att De Gea släpper den ger nog ingen avslappnad känsla till en trupp som är råjagade av ett Liverpool som vinner fast man ibland borde förlora.

Visste inte att Bellingham i stort sett är klar för Real. Det gör mig ledsen. Trodde att Klopp släppte och gav upp honom officiellt efter att ha testat allt inofficiellt och väljer att satsa på fler spelare i sommar, snabbt. Som Mount och Mac Allister.

Efter det har jag för mig att Bellingham gick ut och sa att han kan vänta ett fönster för att hamna i rätt lag. Dvs. inte alla ägg i samma korg nu i sommar och en smällkaramell i januari eller ev. nästa sommar. Men jag kanske läste vad jag ville tro och är naiv. Är han på väg till Real?

Optimistisk inför avslutningen, absolut. Men det är enligt mig inte hela världen om de slutar femma för klubben kommer att ha en föryngrad trupp nästa säsong med en stark avslutning i ryggen. Det känns bättre nu och nästa säsong tror jag på topp fyra. Även i år, om stjärnorna står rätt.
Citera
2023-05-08, 10:10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Alla utom Alisson och delvis Diaz (formen dippa innan skadan) & Salah (gör mål men inte mycket mer, bättre i spelet sista veckorna) klart sämst har Fabinho varit.

Stämmer bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in