Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Matcherna imorgon är ändå intressanta sett till att utgången kan ha stor påverkan på vad som händer.
Vinner Newcastle kan vi nog skriva bort Arsenal från titeln och Newcastle säkrar troligtvis en CL plats. Skulle Arsenal däremot vinna så är det styrkebesked och de har chans på titeln, skulle dessutom Man Utd slå West Ham så går de helt plötsligt om Newcastle och Newcastle blir en lika stor måltavla som Man Utd för Liverpool's del. Tappar Man Utd poäng så kommer Liverpool-fansen brösta upp sig och börja tro på fjärdeplatsen osv. Mycket spänning och mycket som kan hända i de 2 matcherna helt enkelt.
Även om flera Liverpool-fans här är vettiga och jag inte har något emot dem så är det Liverpool-gubbe på jobbet som är riktigt dryg och påminner lite om Generalen. Skulle verkligen inte orka höra i 2-3 månader framöver om hur "Mäktiga Liverpool gick om patetiska Man Utd sista omgångarna". Finns sånna supportrar för alla lag dock, slår sig för bröstet och ska gapa när det går bra men blir helt plötsligt väldigt tysta och drar sig undan när det går dåligt.
Som LFC-fan får man bara göra sitt och hoppas det räcker. Jag tror faktiskt LFC går rent tre sista nu, det tycker jag är rimligt att förvänta sig. Leicester ska man spöa i nuvarande skick, Villa likaså, och Southampton kommer vara helt klara för nedflyttning i sista omgången. Även om LFC inte imponerat på sistone har man vunnit.
Den sortens "supporter" du beskriver pallar jag inte med. Allra värst är det när de håller på LFC, och jag bara vill be dem hålla käft, jag vill inte associeras med dem.
Idag blir det till att hoppas att Arsenal tar en storseger, som ändå inte kommer räcka till en titel. Men svårt, Newcastle är bra och har momentum just nu. Att United går på en mina till mot Hammers är inte omöjligt, men svårt att se. 1p skulle vara "bra" för United som tabellen ser ut. Helst 3p såklart, men varje poäng att vara utom räckhåll för LFC är bra för United.
Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Räknar alla bort Brighton från CL plats?
Njae. Skulle säga att deras chans på CL är mindre än Liverpools, även om de har 64p om de vinner sina games in hand.
De har ett väldigt svårt schema kvar: Arsenal (B), Newcastle (B) och City (H). Everton (H) är inga garanterade 3p för Brighton, de vinner nog hemma mot Saints och sen avslut borta mot Villa. Men Spurs kan de absolut gå om, 3 matcher in hand och bara 2p upp.