2022-11-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Yep. Arsenal är Englands bästa lag, och vi kommer bara att bli bättre o bättre.

City är bättre, dels större spelare om du jämför Haaland mot Jesus, KdB mot Ödegåård osv så är dom starkare på dom flesta positionerna, men framförallt har dom rutinen av att vinna stora titlar och en mycket bredare trupp. Kommer dock bli intressant när vi väl möter dom, kan vi spela som vi gjorde första halvleken förra året innan det röda kortet så vet man aldrig vad som kan hända! Gött att vi spelar rolig fotboll och skördar framgång dock!!

Fan vad jag gillar Newcastles sätt att spela fotboll just nu fortsätter dom såhär så kan dom nog ta en fjärdeplats, vore jävligt häftigt även om oljepengarna gör det lite tråkigare, tänk vilka namn dom kommer gå efter i sommar isåfall!
Tror topp 6 blir
City
Arsenal
Liverpool
United
Tottenham
Newcastle

Liverpool kommer komma igång som jag sagt hela tiden, vore för märkligt annars. Kommer förmodligen åka mot Real dock och då kan de fokusera på ligan mer. Chelsea känns för svajigt och Tottenham ligger för högt just nu med tanke på hur spelet sett ut i min värld, har inget att göra med att dom är ärkerivalen faktiskt. United ser ut att ha något på gång även om det blev en kalldusch i helgen men jag tror på Ten Haag.
Citera
2022-11-08, 06:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Om någon arab köper Liverpool, hur många av er kommer sluta följa Liverpool då? På riktigt nu, kommer ni sluta följa fotboll eller byter ni lag?

Skulle en ägare likt Citys eller Newcastles ta över, skulle jag pausa mitt supporterskap tills vidare. Jag skulle inte kunna sitta och glädjas åt titlar och vinster, om jag visste att det kom från blodspengar.

Jag vet att inga ägare är änglar, men det finns gränser. Min går vid diktaturstater som mördar och torterar folk.

Kommer skippa VM också. Enklare nu när Sverige missat kvala in.
Citera
2022-11-08, 13:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skulle en ägare likt Citys eller Newcastles ta över, skulle jag pausa mitt supporterskap tills vidare. Jag skulle inte kunna sitta och glädjas åt titlar och vinster, om jag visste att det kom från blodspengar.

Jag vet att inga ägare är änglar, men det finns gränser. Min går vid diktaturstater som mördar och torterar folk.

Kommer skippa VM också. Enklare nu när Sverige missat kvala in.

Jag tänker samma som du. Skulle liknande ägare ta över Arsenal så hade det förstört så mycket för mig. Som fina Titi Henry sa för några veckor sedan "Arsenal always have been the club for the people, the streets". De byggde en ny arena med egna pengar, är skuldfria och är ett av få topplag som inte köpt till sig framgångar. Jag skulle spy ner mig om en oljearab kom in och t.ex. värvade en Mbappe/Benzema/random superstjärna som sedan bänkar spelare som Martinelli, ESR eller Jesus.

Inga titlar i världen kan övertala mig.
Citera
2022-11-08, 14:55
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Om någon arab köper Liverpool, hur många av er kommer sluta följa Liverpool då? På riktigt nu, kommer ni sluta följa fotboll eller byter ni lag?
Svårt att svara på men att byta lag finns inte i min värld. Just nu i alla fall. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Haft Liverpool som favoritlag sedan 80-talet och följt klubben nära i över 30 år och vad man än tycker om det så påverkas mitt humör av lagets resultat. Om än inte lika kraftigt numera. Har svårt att tro att det försvinner helt även med eventuellt hemska ägare. Är inte omöjligt att intresset avtar så småningom men det lär inte ske tvärt.
Citera
2022-11-08, 15:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag tänker samma som du. Skulle liknande ägare ta över Arsenal så hade det förstört så mycket för mig. Som fina Titi Henry sa för några veckor sedan "Arsenal always have been the club for the people, the streets". De byggde en ny arena med egna pengar, är skuldfria och är ett av få topplag som inte köpt till sig framgångar. Jag skulle spy ner mig om en oljearab kom in och t.ex. värvade en Mbappe/Benzema/random superstjärna som sedan bänkar spelare som Martinelli, ESR eller Jesus.

Inga titlar i världen kan övertala mig.

Då får du väl tänka att din klubb kidnappats och göra vad du kan för att rädda den. Att bara skita i den är ett tecken på omanlig mentalitet.
Citera
2022-11-08, 15:29
Medlem
Halloween2s avatar
richarlison = 9 matcher, 2 assist
jesus = 13 matcher 5 mål, 5 assist
firmino = 12 matcher, 6 mål, 3 assist
martinelli = 13 matcher, 5 mål, 2 assist
antony = 6 matcher, 3 mål

Gissa vem som inte blev uppkallad
Citera
2022-11-08, 16:10
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
richarlison = 9 matcher, 2 assist
jesus = 13 matcher 5 mål, 5 assist
firmino = 12 matcher, 6 mål, 3 assist
martinelli = 13 matcher, 5 mål, 2 assist
antony = 6 matcher, 3 mål

Gissa vem som inte blev uppkallad

Antony och Martinelli spelar ju inte på samma position så de förtjänar att vara med. Firminho har en bättre säsong, men Richarlison är jäkligt bra och viktig i landslaget+kan spela på fler positioner. Alltid svårt att ta ut ett landslag.
Citera
2022-11-08, 18:27
Medlem
Halloween2s avatar
Manchester City have a broad agreement with Guardiola to extend his stay at City until 2025. The club are hopeful that it will be finalised before the end of the year.
Citera
2022-11-08, 18:53
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Otippat att City får enklaste lottningen av alla engelska lag. Kan inte vara en slump längre.

Trodde dock på brugge men Leipzig får ju anses vara en av de bättre lottningarna.

Kul för Liverpools del att få real ändå.

Man får se till att vinna sin grupp om man vill få en ''lätt'' lottning.
Citera
2022-11-08, 19:13
Medlem
Citat:
Manchester City have a broad agreement with Guardiola to extend his stay at City until 2025. The club are hopeful that it will be finalised before the end of the year.

2025 är nog året Haaland lämnar. KdB är 34 år då också. Så de tre viktigaste pusselbitarna att ersätta på samma gång.
Citera
2022-11-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tror ingen ens hade tagit ut samma trupp som Southgate Tomori borde verkligen få vara med före Harry.. White? Nej. Före vem? Det är så typiskt England också "football's coming home" men nej! Den gör aldrig det för det är för dåligt lag.

White ligger topp 3 i statistiken av passningar och procent och så vidare av alla högerbackar så borde kunna va backup till Walker om Reece James är skadad, Trent lär inte få åka med vilket är synd på ett vis han är rolig och kolla på offensivt men det brister ju nåt enormt defensivt. Annars borde han va backup som mittback till Dier och Tomori.

Någon mer som kollar på overlap fan debate? Tycker Gary Neville har bra kontent på YT men fan vad seg han är på att ge Arsenal beröm känns det som 🤣 Känns som rivalmötena på 90 och 00 talet sitter kvar i hans huvud! Hur ser ni Unitedfans på rivaliteten till Arsenal nuförtiden? Tycker inte ni är någon stor rival på det viset längre utan har respekt till Liverpool och United. Även Tottenham ska sägas. (Där jag dock inte önskar er någon framgång förutom i CL så att det tar krafter utav ligaspelet för er). Har svårare för City och Chelsea av självklara skäl även om City som jag sagt tidigare gör det på ett oerhört proffsigt sätt, det är bara att dom hade aldrig vart där dom är utan oljepengarna. Hoppas inte Liverpool säljs till nåt liknande skit!!

Förstår förresten folk i Sverige hur bra Kulusevski vart i Tottenham? Att komma in för den summan och spela på det viset i världens tuffaste liga är jävligt imponerande! Hoppas det fortsätter gå bra för han ☺ Elanga ser inget vidare ut må jag säga, kanske vore bra med ett lån till ett bottenlag/championship/bundesliga i Januari?

Drömfönster i Januari är in med Mudryk och Milinkovic Savic. Ut med Lokonga. Lär dock ej ske att båda kommer men hoppas ägarna förstår att vi behöver bredda om vi ska slåss om topp 4 i år 😊
Citera
2022-11-08, 21:03
Medlem
Förresten vet ni någon bra Podd om PL? Lyssnar på Tutto och Aftonbladet men njaaa Tutto är bra lite för mycket Allsvenskan bara. Aftonbladets funkar men finns det något bättre? Funkar på engelska med 😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in