2022-10-31, 01:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt så, 100% enig.

Nope. Arsenal har ett bättre försvar än vad Man City har.

Nej. Vi har lika många mål insläppta just nu i ligan om jag inte är ute och cyklar. Saliba har inte ens spelat en halv säsong för er. Gabriel får hjärnsläpp.

Dias har gjort det kanon sedan han kom till City. Stones är grym samma med Laporte och de har bevisat det längre än erat försvar. Cancelo är bättre än era ytterbackar.

Jag skiter i vad dina experter tycker då du inte kan för kung och fosterland länka till när saker sagts.

Vet inte ens varför jag svarar dig. Nada argument eller källor.
Citera
2022-10-31, 02:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Finns det ett bättre köp i EPL under de sista 5-10 åren än vad Arsenal betalade för Ødegaard, sett till prislappen och det hela? Tror fan inte det.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-10-31 kl. 02:07.
Citera
2022-10-31, 09:17
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nej. Vi har lika många mål insläppta just nu i ligan om jag inte är ute och cyklar. Saliba har inte ens spelat en halv säsong för er. Gabriel får hjärnsläpp.

Dias har gjort det kanon sedan han kom till City. Stones är grym samma med Laporte och de har bevisat det längre än erat försvar. Cancelo är bättre än era ytterbackar.

Jag skiter i vad dina experter tycker då du inte kan för kung och fosterland länka till när saker sagts.

Vet inte ens varför jag svarar dig. Nada argument eller källor.

Där har du en poäng, Gabriel kan vara grym i 89 minuter men ändå orsaka två baklängesmål. Grabben behöver en psykolog...
Citera
2022-10-31, 09:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ronaldo måste ut, det måste dessutom in typ 2 anfallare och det finns några andra hål i truppen som behöver pluggas igen. Målvaksfrågan hänger i luften, Maguire som kapten problemet osv. Men det känns iaf positivt kring klubben nu vilket det inte gjorde på samma sätt under Ole eller Mourinho för min egen del. Så jag är glad även om det finns en bit kvar såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Om jag inte minns fel så löper väl De Gea's kontrakt ut nu efter säsongen. Det har varit snack om förlängning men med tanke på de 375k (?) i veckan han sitter på vilket är helt sinnessjukt för en målvakt så är ju frågan hur det blir. Dels har ju De Gea visat svagheter med fötterna vilket inte gynnar hur Ten Hag vill spela, men sen gör ju den höga lönen att förhandlingar om en eventuell förlängning blir knepigare. Antingen släpper man De Gea eller så försöker man förlänga med att han får halvera sin lön eller dylikt och frågan är hur pigg han är på det.

Om nu De Gea försvinner så finns det ju diskussioner att ha kring vem som ersätter honom. Henderson har gjort det ganska bra i Nottingham (släppte förvisso 5 idag men har ju ingen hjälp av försvaret direkt) och skulle ju potentiellt kunna vara ett namn att satsa på (då kan man lägga pengar på andra värvningar) men han har ju uttalat sig ganska kritiskt om klubben och frågan är vart man står där.

Två av mina käpphästar right there - värvningen av Ronaldo och förlängningen med de Gea. Spelarna i sig absolut inte dåliga, men snuskiga överpriser och United målade in sig i ett hörn med dem affärerna.

Båda har option över 2024 som jag antar är ömsesidiga? Dvs, både spelare och klubb måste vilja ha ett år till för att det ska bli av, annars blir det Bosman. Svårt att se att de Gea skulle vaska optionen (som troligen ger samma lön han redan har) och gå med på en rejäl paycut och sen förlänga.

Ni blir nog sittande med CR7 i januari, om ingen klubb med pengar i en blåbärsliga har räknat hem affären marknadsmässigt. Typ, MLS eller arabvärlden. Sportsligt vinner du inte de stora titlarna med CR7 anno 2023 längst fram.

Lätt att vara efterklok, men fullkomligt hål i huvudet att ge de Gea den lön man gav honom 2019. Jag förstår varför, när man gett Alexis den lönen och desperat ville behålla en av de få stjärnor som levererat, men facit ger att man betalat den överlägset dyraste lönen för en målvakt i världen och fått en målvakt som levererat lite mellanmjölk. Inte värdelöst, inte toppklass, helt ok.

Det visar också att dåliga beslut kring lönepolicyn får långtgående dominoeffekter. Visst, du kan sparka en tränare, men du kan bli sittande med dåliga beslut i flera år som äter upp budgetutrymme och gör att nya spelare kräver oskäliga löner.

...vilket osökt för mig in på LFC...

Salahs förlängning kan visa sig bli en sånt sänke för LFC. Men som "tur" är, har han "bara" kontrakt till 2025. Vi får se var i hierarkin LFC befinner sig då. Mycket svårt för spelare som VvD, TAA, Fabinho och Thiago (Keita!) att komma och vilja ha rejäla lönepåslag som de levererar just nu. Den ende som kan säga att han förtjänar mer betalt utan att skämmas för det är Alisson - som signerade nytt förra sommaren och har kontrakt till 2027.

Fyra matcher kvar till ett efterlängtat VM-uppehåll och chans till nystart för detta LFC. Törs man hoppas på ett pånyttfött lag efter vilan?

Liverpools VM-situation ser skapligt ljus ut ändå.

Dessa kommer garanterat starta i VM om de är skadefria: VvD, Alisson, Darwin
Bänk/rotationsspelare: Henderson, Firmino, Trent, Fabinho

Kommer troligen inte med i sina trupper: Gomez, Konate, Ox, Thiago, Elliott, Carvalho, CuJo
Spelare vars länder inte kvalat in: Kelleher, Matip, Robertson, Tsimikas, Keita, Salah, Luis Diaz

Med "tur" petas Trent och Firmino och får stanna hemma.

City, Chelsea och Spurs kommer ha betydligt fler spelare i Qatar. Arsenal snarlik situation som LFC, med flera nyckelspelare vars länder som missar VM eller som inte platsar i sina länders trupper.

För egen del ser jag fram emot en helt fotbollsfri månad. Qatar och FIFA kan suga getpung. Tänker inte se en enda reklamskylt eller reklaminslag av deras sändningar. Toppfotboll och FIFA har alltid varit ruttet, men med Qatar har det gått ett steg för långt för mig. I don't give a shit. Blir skönt!
Citera
2022-10-31, 09:42
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Finns det ett bättre köp i EPL under de sista 5-10 åren än vad Arsenal betalade för Ødegaard, sett till prislappen och det hela? Tror fan inte det.

Att röka svamp är inte bra för dig.

Men för att återgå till ditt påstående som är helt bisarrt så kan jag nämna flera värvningar som klassar ut Norrbaggen sett till billig prislapp.

Ngolo Kante
Andy Robertson
Eric Cantona
Vincent Kompany
Ashley Cole
Cesar Azpilicueta
Citera
2022-10-31, 11:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Men för att återgå till ditt påstående som är helt bisarrt så kan jag nämna flera värvningar som klassar ut Norrbaggen sett till billig prislapp.

Ngolo Kante
Andy Robertson
Eric Cantona
Vincent Kompany
Ashley Cole
Cesar Azpilicueta

Det som är ännu mer humor med hans inlägg är att Arsenal måste vara klubben som lagt ut mest pengar på ren skit sista åren. Sen skryter han om 1 lyckad värvning
Citera
2022-10-31, 11:47
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det som är ännu mer humor med hans inlägg är att Arsenal måste vara klubben som lagt ut mest pengar på ren skit sista åren. Sen skryter han om 1 lyckad värvning
Visst att norrbaggen är bra men han hade nog inte ens varit på en top15 för min del. Bara inom Arsenal finns ju t.e.x Martinelli som är lika bra eller bättre (högre potential) som endast kostade typ 6m.
Citera
2022-10-31, 18:08
Medlem
Arons avatar
Citat:

Ngolo Kante
Andy Robertson
Eric Cantona
Vincent Kompany
Ashley Cole
Cesar Azpilicueta

vincent köptes in 2008 så han är utanför generalens tidsreferens
och samma med cantona och ashley
Citera
2022-10-31, 23:13
Medlem
Citat:

Ngolo Kante
Andy Robertson
Eric Cantona
Vincent Kompany
Ashley Cole
Cesar Azpilicueta

Vardy och Mahrez när dom köptes till Leicester!

Lider med er Liverpoolsupportrar som är trevliga!! Det borde vända snart om inte innan VM så efter 😊 Spurs och United imponerar på mig men framförallt Newcastle och Brighton. Rätt kaxigt av Almiron att göra 6 mål i oktober efter Grealish uttalande 🤣 Lär också betyda att KdB som är i mitt tycke en av de bästa att någonsin spela i PL. Av det jag sett förvisso, inte bli POTM en enda gång. Känns jävligt skumt när jag tänker på det!
Citera
2022-11-01, 08:27
Medlem
Liverpool kommer att komma igen efter VM.
Det finns flera spelare som sparar sig till VM. Många vill inte bli skadade. Virgil van Dijk och Fabinho är två som är under isen. Virgil missade senaste VMet då han gick sönder. Jag kommer att citera det här inlägget om 3 månader igen.

Förövrigt kul med Arsenal. Hoppas de kan hålla detta. Ser ganska OK ut men man är ömtåligt och är bara 1-2 skadade spelare från problem. Newcastle imponerar och Howe har gjort det riktigt bra!
Citera
2022-11-01, 08:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Det finns flera spelare som sparar sig till VM. Många vill inte bli skadade. Virgil van Dijk och Fabinho är två som är under isen. Virgil missade senaste VMet då han gick sönder. Jag kommer att citera det här inlägget om 3 månader igen.

Förövrigt kul med Arsenal. Hoppas de kan hålla detta. Ser ganska OK ut men man är ömtåligt och är bara 1-2 skadade spelare från problem. Newcastle imponerar och Howe har gjort det riktigt bra!

Jag hoppas du har rätt i att spelarna studsar tillbaka - men jag vore otroligt besviken om de springer runt och fegar ur i dueller för att inte dra på sig skada för VM. Om så vore fallet borde de petas till fördel för spelare som faktiskt gör sitt bästa.

Fun fact apropå de Gea:

Världens bäst betalde målvakt - sjättevalet mellan stolparna i Spanien. Få ihop den ekvationen, den som kan?

Luis Enriques förstaval är Unai Simon. Robert Sanchez, David Raya, Kepa (!), David Soria är alla med i Spaniens preliminära 55-mannatrupp, som de Gea lämnats utanför.

Om det beror på att de Gea saknar egenskaper Luis Enrique vill ha, eller att han hellre tar någon som är glad och tacksam på bänken än en surande de Gea, eller om han helt enkelt tycker alla de andra fem är bättre låter jag vara osagt.

Men är det inte rätt anmärkningsvärt att de Gea ensam har mer betalt än vad de andra fem har tillsammans, och ändå anses efter dem alla? (Simon, Sanchez, Raya, Soria ligger på ca 20k€ per vecka, Kepa på 145k£ per vecka, och de Gea på 375k£ per vecka).
Citera
2022-11-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning

Nederländerna var inte ens med i VM 2018? Och fanns han ens på radarn till Brasilien-VM:et?

The reds kommer säkert bättra sig men det blir tufft att greja CL-plats oavsett. Ser otroligt loja och oinspirerade ut för stunden och kommer knappast komma tillbaka till gammal god nivå men det kanske räcker till top 6?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in