• 1
  • 2
2006-06-27, 12:22
Medlem
Lyckholms avatar
Börjar han inte bli en smula patetisk? Hur många comeback-försök har de gjort egentligen? De hade en eller två hits för 10-15 år sedan och sen...? Jag noterade i dagens Aftonbladet att han, kändiskåt som han verkar vara, deltog i "privatfesten" som ägde rum i samband med Axl Rose's Sverige-besök. Var tydligen i någon privat villa i någon Stockholmsförort. Hur glamoröst är det då? Axl sa säkert flera ord till honom. Kanske han kan leva på det i flera år efter, den gode Ulf, eller?

Så vad gör han egentligen, Ulf? Slipar på ännu en comeback eller njuter av pengarna han lyckades skrapa ihop på ren tur? (Denniz Pop sa nej, men deras demo fastnade i bilens bandspelare och han tvingades lyssna på den varje dag till och från jobbet)
Citera
2006-06-27, 12:34
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Uffe går på riktigt många kändisfester både i Sverige och internationellt.
Ace of Base är fortfarande ett namn i stora delar av världen, trots att vi i Sverige har en förmåga att glömma fort.

Appropå AoB, 1992euro,asia/1994usa släppte dom sitt debutalbum, sålde 25 miljoner ex. Det är enormt mycket. Inte många skivor som sålt mer, över huvud taget.

1995 släpptes nästa album. Även det en succe.

1998 kom nästa album, även det sålde miljoner. 2002 kom floppen, Da capo. Så jag vet inte hur många patetiska comebackförsök dom gjort?

Härom året spelade dom på Night of the Proms, och var huvudnummer, det kom 16000 personer, 18 gånger. Av 18.

En eller två hits? Dom har sålt 47 miljoner skivor.
Så, jag frågar igen, hur många patetiska comebackförsök har dom gjort? JAg får det till ett.

Edit: Jag gillar inte AoB. Tycker bara det ska vara sakligt.
Citera
2006-06-27, 12:37
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Uffe går på riktigt många kändisfester både i Sverige och internationellt.
Ace of Base är fortfarande ett namn i stora delar av världen, trots att vi i Sverige har en förmåga att glömma fort.

Appropå AoB, 1992euro,asia/1994usa släppte dom sitt debutalbum, sålde 25 miljoner ex. Det är enormt mycket. Inte många skivor som sålt mer, över huvud taget.

1995 släpptes nästa album. Även det en succe.

1998 kom nästa album, även det sålde miljoner. 2002 kom floppen, Da capo. Så jag vet inte hur många patetiska comebackförsök dom gjort?

Härom året spelade dom på Night of the Proms, och var huvudnummer, det kom 16000 personer, 18 gånger. Av 18.

En eller två hits? Dom har sålt 47 miljoner skivor.
Så, jag frågar igen, hur många patetiska comebackförsök har dom gjort? JAg får det till ett.

Edit: Jag gillar inte AoB. Tycker bara det ska vara sakligt.

Okej Håller med. Det är bra jobbat, har inte skrivits så mycket om dem här i Svedala. Tack för info.
Citera
2006-06-27, 12:39
Moderator
Oddballs avatar
Ulf Ekberg har ett företag, Legion, som arbetar med att få varumärken att synas i olika sammanhang. Tror det går ganska bra till och med.

Precis som Sjuttiotvå skriver så hade de aningens mer än bara "en eller två hits" när de var stora.
Citera
2006-06-27, 13:20
Medlem
chekiuss avatar
Haha "en eller två hits"

Jag tycker vi börjar skvallra om Uffe.
Jag är först ut

-Han är väldigt främlingsfientlig och sticker inte under stol med det.
-han är inte direkt pank, han har nyligen sålt sitt hus för runt 10 miljoner ett hus som stått tom i flera år för att ingen hade råd
Citera
2006-06-27, 13:28
Medlem
Jag var på den där kändisfesten i går. Gillar inte Ulf Ekberg så jag knatade över och gav han en sån jävla backhand så han flög på arslet in i ett hörn. Där satt han och hulkade. Jag pekade med fingret och skrek med min djupaste baryton: "Ge upp nu, din jävel! Byggsektorn skriker efter folk. Sluta med det här jävla poplarvet!" Han lovade att tänka på saken.
Citera
2006-06-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Haha "en eller två hits"

Jag tycker vi börjar skvallra om Uffe.
Jag är först ut

-Han är väldigt främlingsfientlig och sticker inte under stol med det.
-han är inte direkt pank, han har nyligen sålt sitt hus för runt 10 miljoner ett hus som stått tom i flera år för att ingen hade råd

Uffe och hans och hans gäng var riktigt ökända i Gbg när det begav sig. Läste en gammal intervju med honom, där han berättade att han under sina ungdomsår ofta drack 2-3 liter starkaprit på en kväll, han berättade även att han tyckte att det var olustigt att åka till Sverige p.g.a att det var riktigt farliga killar här som hatade honom mördare osv.
Han fick väl en del fiender när han gjorde ofentlig avbön för sina ungdomsåsikter.
Citera
2006-06-27, 15:00
Medlem
Lyckholms avatar
Men de hade ju inte mer än en hit eller två... ju.

Inte har han pengar heller.
Citera
2006-06-27, 15:25
Medlem
Grantzs avatar
Här är en lista över deras "en eller två hits"...
http://www.aceofbase.com/en/main.php?sida=charts

Deras försäljningssiffror:
http://www.aceofbase.com/en/main.php?sida=sales

Stor band var de, men man behöver ju inte gilla dem för det...
Citera
2006-06-27, 16:20
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz

Jovisst. AOB har ju alltid gått bättre utomlands än på hemmaplan. Många av deras "peak positions" som de kallar det ligger ju utanför lilla svedala.

Men det var ju inte mer än ett par hits ju.
Och mycket pengar blev det ju inte.
Citera
2006-06-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz

Inte så begåvat att ljuga om försäljning i USA då det är Riaa håller i det och har en sökbar databas. I länken till försäljningssiffror står det att de har en 10 x paltina i USA för The Sign (Album) vilket framgår att de inte har. Man kan med andra ord inte lita ett skit på de cerifieringar de anger.
Citera
2006-06-27, 18:29
Medlem
Hypokondrias avatar
När Jonas & Ulf öppnade sin första stim utbetalning på en bar på avenyn var de väldigt glatt överraskade.
Detta var efter att the sign spelats flitigt i ca ett år.
80milj. I say no more.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in