• 5
  • 6
2022-07-01, 16:13
Medlem
Har alltid en massa matlådor av olika sorter i frysen. Bara att ta med sig och de kan transporteras lite hur som helst eftersom det tar någon timme innan maten tinar. Med lite planering skapar man snabbt en vana som gör det både gott, billigt och med lunchrätter som passar behandlingen.
Citera
2022-07-01, 16:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vad är det för mat du har i dina lådor som det blir en gegga av? Säg att du har kyckling, ris och någon sås, vad spelar det för roll om det ligger på sidan?

Du skulle alltså köpa en "Lunchväska" för 9 kr att frakta din mat i? Ser ut som du ska på picnic när du egentligen är påväg till ditt arbete. Lite vett och etikett får man allt ha
Jag vet inte vad du har för mat eller hur du lägger den i din lunchlåda, men jag vill iaf att det ska se lite trevligt ut också. Vill du äta en gegga som ser ut som en spya eller som barnmat kan du ju skippa lunchlådan och lägga allt i en plastpåse och äta med sked direkt ur den.
Citera
2022-07-01, 17:35
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag vet inte vad du har för mat eller hur du lägger den i din lunchlåda, men jag vill iaf att det ska se lite trevligt ut också. Vill du äta en gegga som ser ut som en spya eller som barnmat kan du ju skippa lunchlådan och lägga allt i en plastpåse och äta med sked direkt ur den.

Nu är det ju du som säger att det blir en gegga som ser ut som barnmat eller spya om matlådan ligger på tvären? Inte jag. Mina matlådor ser inte ut som en spya kan jag tala om för dig.

Så frågan är vad du äter för mat som det ser ut som en spya om du vrider matlådan 90 grader?
Citera
2022-07-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate.Higgers
Varför bryr sig folk så djävla mycket om vad andra tycker och tänker? Vill du komma med matlådan i ryggan, eller en systempåse, så gör det!

Folk har ingen rygggrad och är livrädda för vad andra ska tänka om dom. Mesar helt enkelt.
Citera
2022-07-01, 23:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Nu är det ju du som säger att det blir en gegga som ser ut som barnmat eller spya om matlådan ligger på tvären? Inte jag. Mina matlådor ser inte ut som en spya kan jag tala om för dig.

Så frågan är vad du äter för mat som det ser ut som en spya om du vrider matlådan 90 grader?
Då förväntar jag mig en bild av en tvärtransporterad matlåda som inter ser ut som att någon spytt i lådan.
Senast redigerad av zepofan 2022-07-01 kl. 23:57.
Citera
2023-07-15, 09:39
Medlem
Jag brukar ha med mig två rejäla möböker med burrata på. Jag har två st specialfodral, typ matlådor designade för just möböker. Det fungerar alldeles utmärkt
Citera
2023-07-18, 12:50
Bannlyst
SD partiets Tygkasse såklart.

Kör Porsche Cayenne till mitt jobb. Har maten vid passagerare sidan golvet.
Blir mest fika och snacka på jobbet bara, gör inget speciellt, men har jättebra lön ändå.
Så ska inte klaga.

Mitt jobb är pep talking, hålla upp humöret på trötta kontorsråttor. Löst snack och fika ja
Citera
2023-07-18, 13:44
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hur bär ni med er matlådor till jobbet?

Jag jobbar inom finans och bär kavajs och grejer på jobbet. De flesta av mina kollegor vet knappt vad protein stavas och äter ute mat hela tiden där makrot är helt åt hilvitti om man vill bygga muskler

Känns så himla konstigt att ha med sig matlådan i en ryggsäck dock och tänkte att jag frågar flashback vad alla kontorsgubbar och kvinnor använder för bärmedel till eran lunch låda!

Det måste väl finnas något snyggare alternativ än ryggsäck / plastpåse?! Jag kan liksom inte gå runt med plastpåse känner jag men samtidigt obekvämt med ryggsäck och då måste jag förhålla mig till den saken hela dagen och ibland stöter man på viktiga klienter och går man runt på en ryggsäck ser man proffsig ut (not, och ja jag är lite petig nu såklart ingen bryr sig naturligtvis)
I en väska, jag har en kylbag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in