2022-06-16, 17:32
Medlem
Agitatzes avatar
Knyt fast den på huvudet med en läcker läderrem, eller kanske ett snyggt krokodilskärp!? Både snyggt och proffsigt
Citera
2022-06-16, 17:35
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Portfölj eller doktorsväska?
Doktorsväska måste ju vara det ultimata! Komma insvajsande på kontoret med kavajs och grejer med doktorsväskan i ena näven. FTW!
Citera
2022-06-16, 20:16
Medlem
I min cykelkorg sen bär jag den i handen från kylskåpet till lunchrummet när det är lunchdags.
Citera
2022-06-16, 20:51
Medlem
Man tar den i handen och lägger den i kylen när man kommer till jobbet. Jobbar på kontor och har kavaj. Vad är problemet? Vad ska man men en ryggsäck till? Påse kanske man tar ibland men det är hårdvaluta och riskerar att försvinna/glömmas på jobbet.
Citera
2022-06-16, 22:15
Medlem
Kallamakaronens avatar
Systembolagets påse.

Hållbar och alltid populär.
Citera
2022-06-17, 00:15
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det måste väl finnas något snyggare alternativ än ryggsäck / plastpåse?! Jag kan liksom inte gå runt med plastpåse känner jag men samtidigt obekvämt med ryggsäck och då måste jag förhålla mig till den saken hela dagen och ibland stöter man på viktiga klienter och går man runt på en ryggsäck ser man proffsig ut (not, och ja jag är lite petig nu såklart ingen bryr sig naturligtvis)

Det är väl bara att ha den i handen? Jag antar att du åker bil till jobbet eftersom du tycker att det är viktigt att hålla stilen, så då är det ingen lång sträcka som du behöver bära matlådan?

Jag brukar ha axelremsväska, och de gånger jag har matlåda med mig så får den hänga med där, men jag antar att det skulle gå bra utan väska också. (Jag har dock ofta andra prylar som jag behöver bära med mig, så det är enklast att ha allt i en väska. Om andra tycker att den är snygg vet jag inte, men jag tycker det, och den var ganska dyr, så någon kanske blir lite imponerad.)

Köper du billiga matlådor från Wish e.d så kan du dessutom kasta dem när du har ätit klart. Då blir det bara en väg som du behöver bära matlådan och riskera att någon ser dig.
Citera
2022-06-17, 00:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Som kostymnisse får man väl vara klipsk och lägga matlådan i botten på sin Tiger of Sweden påse och sedan gömma den med någon insplastat skjorta så ingen ser.
Citera
2022-06-18, 08:54
Medlem
NattMossas avatar
Jag har nog aldrig reflekterat över hur jag ska forsla matlådan från bilen till kylskåpet. Ofta håller jag den i handen. Har jag mycket grejer med mig knölar jag ned den i väskan eller gymbagen för att frigöra händerna. Har svårt att tro att någon vettig människa kommer att bry sig ett skit om hur du bär din låda.
Citera
2022-07-01, 00:37
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Förstår problematiken men så svårt kan det väl inte vara att frakta en matlåda till jobbet. Problemet att en kostymmänniska har svårigheter med att välja väska beror på att många med kostym i jobbet äter ute. Därmed är det heller inte riktigt normaliserat att bära en ryggsäck till jobbet. Köp en portfölj att frakta matlådan i så kommer du runt problemet
Citera
2022-07-01, 15:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Förstår problematiken men så svårt kan det väl inte vara att frakta en matlåda till jobbet. Problemet att en kostymmänniska har svårigheter med att välja väska beror på att många med kostym i jobbet äter ute. Därmed är det heller inte riktigt normaliserat att bära en ryggsäck till jobbet. Köp en portfölj att frakta matlådan i så kommer du runt problemet
Och ställa matlådan på högkant så att allt blir en enda gegga?

IKEA löser problemet för 9 kr.

https://www.ikea.com/se/sv/p/fladdri...B&gclsrc=aw.ds
Citera
2022-07-01, 15:53
Medlem
TheJackets avatar
Systemets påsar är perfekt storlek. Tyvärr tänkte typ alla på mina jobb genom åren likadant. Så det slutade alltid med kylskåp fulla av påsar från systemet.
Citera
2022-07-01, 16:00
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Och ställa matlådan på högkant så att allt blir en enda gegga?

IKEA löser problemet för 9 kr.

https://www.ikea.com/se/sv/p/fladdri...B&gclsrc=aw.ds

Vad är det för mat du har i dina lådor som det blir en gegga av? Säg att du har kyckling, ris och någon sås, vad spelar det för roll om det ligger på sidan?

Du skulle alltså köpa en "Lunchväska" för 9 kr att frakta din mat i? Ser ut som du ska på picnic när du egentligen är påväg till ditt arbete. Lite vett och etikett får man allt ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in