2022-06-15, 03:43
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vilket län eller region har sämst kebab efter Stockholm och Göteborg enligt dig?

Skulle nog säga Gävle. Var på hockeymatch där för kanske 7 år sen och minns fortfarande kebaben vi åt där som smakade så kasst. Torrt och såsen smakade mer som Tzatzikisås. Visst så kanske det har hämtat tillbaka sig, det var trotsallt 7 år sedan.

Men fortfarande bättre än Stockholm och Göteborg iallafall.

Sen gillade jag inte kebaben i Halmstad heller, den var inte äcklig eller torr, bara "meh".
Citera
2022-06-15, 03:44
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Kebab norr om Götaland är konstiga äckliga band, ofta kalla.
Kebab ska vara nöt och avlånga, inte strimlade och torra som i Götaland
Citera
2022-06-15, 03:45
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
... Va?! Du har ätit på Hagas men tycker ändå inte det är godast? Jag lär prova Sturegatans Pizzeria i Västerås centrum minsann...

Gör det! Kan även rekommendera deras Viking pizza. Vattnas i munnen bara jag tänker på det!
Citera
2022-06-15, 04:05
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Vilket län eller region har sämst kebab efter Stockholm och Göteborg enligt dig?

Skulle nog säga min topp 10 lista på städer med godast kebab är:

1. Västmanland (Sturegatans Pizzeria/Västerås och Milanos Pizzeria/Hallstahammar)
2. Jönköpings län (Alcamo/Jönköping, Bors Pizzeria/ Värnamo)
3. Blekinge (Ebbes Mat & Dryck/Ronneby)
4. Dalarna (Haga Pizzeria/Borlänge, Söderbärke Pizzeria/Söderbärke)
5. Örebro (Kebabfabriken/Örebro)
6. Södermanland (Kvällskröken/Eskilstuna)
7. Västerbotten (Helan & Halvan's Grill/Umeå)
8. Kalmar (Kebabben på Larmgatan/Kalmar)
9. Västra Götaland (Kebaberia/Göteborg)
10. Värmland ( Norrstrands Pizzeria/Karlstad)
Citera
2022-06-15, 05:02
Medlem
Gladaluvans avatar
Jag ligger här och kan inte somna om... Måste prova kebab i västerås...
Citera
2022-06-15, 05:20
Medlem
Cofis avatar
Haha, du verkar helt otrolig TS. Mycket passion för kebab.

Men Sturegatan i Västerås har väldigt god kebab, så där kan jag hålla med dig. Jag har ju dock inte provat i närheten av lika många ställen som du verkar göra.

Men vet du vad de har för leverantör då? Vissa ställen skyltar med "Eskilstuna kebab" (rödsvart logga) och såg även nu att det finns något som heter Jacobs kebab också från Eskilstuna.
Jag har inte märkt någon större skillnad på kebaben i Mälardalen just för att det förmodligen kommer från samma fabrik. Är detta något du tänkt på?
Citera
2022-06-15, 05:40
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofi
Haha, du verkar helt otrolig TS. Mycket passion för kebab.

Men Sturegatan i Västerås har väldigt god kebab, så där kan jag hålla med dig. Jag har ju dock inte provat i närheten av lika många ställen som du verkar göra.

Men vet du vad de har för leverantör då? Vissa ställen skyltar med "Eskilstuna kebab" (rödsvart logga) och såg även nu att det finns något som heter Jacobs kebab också från Eskilstuna.
Jag har inte märkt någon större skillnad på kebaben i Mälardalen just för att det förmodligen kommer från samma fabrik. Är detta något du tänkt på?

Ja, jag tror de flesta "stora" pizzerior i Västmanland köper sin kebab från "Eskilstuna Kebab", har sett Jacobs kebab på vissa ställen runt Surahammar/Fagersta/Virsbo.

Ska man då egentligen säga att Kebaben från Eskilstuna är godast?
Citera
2022-06-15, 05:48
Medlem
Cofis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Ska man då egentligen säga att Kebaben från Eskilstuna är godast?

Haha, ja, kanske. Men det är ju du som är vår konnässör och expert här. Jag kan tänka mig att grillningen och hur den skärs med tjocklek o.s.v. gör en viss skillnad. Vissa kan ju kännas lite kokta och på några ställen så skär de stora mängder som får ligga i varma vattenbad. Så det är ju inte bara "råvaran" som spelar roll.
Citera
2022-06-15, 05:52
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofi
Haha, ja, kanske. Men det är ju du som är vår konnässör och expert här. Jag kan tänka mig att grillningen och hur den skärs med tjocklek o.s.v. gör en viss skillnad. Vissa kan ju kännas lite kokta och på några ställen så skär de stora mängder som får ligga i varma vattenbad. Så det är ju inte bara "råvaran" som spelar roll.

Nej exakt, sen är ju kryddning en viktig komponent med. Vissa kebabställen är så otroligt dåliga på att krydda/salta sin kebab.

Sen är det ju också ofta såsen som är pricken över i:et i en Kebabrätt
Citera
2022-06-15, 05:54
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ät er kattmat

Det ska vara så att man kan suga i sig sin kebab, typ som en spagetti och sen så skvätter det lite sås här och var
Citera
2022-06-15, 06:03
Medlem
Åk över gränsen och smaka norrbaggarnas kebab
Citera
2022-06-15, 06:22
Medlem
Måste hålla med här, även om Kebaben blivit sämre genom åren i Västmanland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in