2022-06-15, 06:34
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Åk över gränsen och smaka norrbaggarnas kebab

Har aldrig testat Norges kebab. Däremot har jag testat lite i Finland, både i Helsingfors och i några byar ute i de djupa finska skogarna och Finlands kebab imponerar verkligen inte. Är mer som stekar (?) än så som vi har här i Sverige. Iallafall på ställena jag åt på
Citera
2022-06-15, 06:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Skulle nog säga min topp 10 lista på städer med godast kebab är:

1. Västmanland (Sturegatans Pizzeria/Västerås och Milanos Pizzeria/Hallstahammar)
2. Jönköpings län (Alcamo/Jönköping, Bors Pizzeria/ Värnamo)
3. Blekinge (Ebbes Mat & Dryck/Ronneby)
4. Dalarna (Haga Pizzeria/Borlänge, Söderbärke Pizzeria/Söderbärke)
5. Örebro (Kebabfabriken/Örebro)
6. Södermanland (Kvällskröken/Eskilstuna)
7. Västerbotten (Helan & Halvan's Grill/Umeå)
8. Kalmar (Kebabben på Larmgatan/Kalmar)
9. Västra Götaland (Kebaberia/Göteborg)
10. Värmland ( Norrstrands Pizzeria/Karlstad)

Nu har jag inte testat Sturegatans kebab då jag kör på Paganini i Västerås som jag tycker har perfekt kebab och en underbar vitsås.
Om du inte testat där så är det ett tips. De har just bytt ägare tror jag och då blev det bättre ändå. Stripsen lite hårdare och perfekt kebab.

Har inte själv gjort någon doktorsavhandling på kebaben som du gjort😀
Citera
2022-06-15, 07:04
Medlem
Forevermores avatar
Det finns ingen riktigt kebab norr om Hallandsåsen och definitivt ingen falafel heller.
Även om jag inte gillar staden i sig så är Malmö hemstaden för detta simpla käk.
Den bästa kebaben åt jag på ett ställe i Landskrona för många år sedan.
Det räcker man kommer till Blekinge så kan de inte göra kebab. Långa platta strimlor av kallt kött och någon vit smaklös dressing som sås. Urk!

Ni som pratar om Norge är ute och reser. Den mest simple kebabstrimlaren i Malmö skulle kunna åka till Norge och tjäna multum. För det första finns det knappt snabbmat av traditionellt svenskt snitt i Norge utanför Oslo (kanske för att det är Norge) utan de käkar karbonader och biffsnadder och annat helt oätligt skit. Sedan kostar det som en restaurangmiddag att käka snabbmat och det smakar apa. Jag har varit runt i massor av städer i Norge. Det är helt värdelöst.
Citera
2022-06-15, 07:36
Medlem
Jag är kebab expert.
Ätit kebab i alla svenska städer och Boden har bäst kebab.
Citera
2022-06-15, 08:02
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeaViking
Måste hålla med här, även om Kebaben blivit sämre genom åren i Västmanland.

Många ställen som gått ner sig.. te.x Bella Notte i Virsbo och den i Surahammar, släggans tror jag den heter.

Men Sturegatan och framförallt Milanos i Hallstahammar är fortfarande världsklass!
Citera
2022-06-15, 09:18
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har nog inte testat 500 olika kebaber, men tillräckligt många för att veta att det går snabbt att nå upp till toppen av hur bra en kebab faktiskt kan bli. Svingoda kebaber finns lite överallt.

Dock sällan på sällan som jag har sett folk hylla. Men så säger min mamma att jag är speciella också.
Citera
2022-06-15, 09:24
Medlem
Laureths avatar
Det finns ingen "region med bäst kebab".

Där jag bor är den rätt usel på typ 99% av ställena. Det finns däremot ett ställe i stan som har något förbannat god kebab, bästa jag ätit.

Har för övrigt ätit på många ställen i västmanland. Aningen högre generell nivå än här, men långt ifrån något "bästa".
Citera
2022-06-15, 09:47
Medlem
AngieDs avatar
Alla tycker nästan alltid att den pizzerian de går till är den bästa men självklart finns de bättre och sämre. Den äckligaste kebaben jag någonsin ätit och detta var länge sen, tror det var 20 år sedan är en kebab i Karlshamn, det smakade falukorv om köttet. Tror fan inte jag åt upp även om jag var hungrig. Den godaste är ganska nära som jag smakat i Karlskrona, de har en speciell sås där som gifter sig fint med köttet gjord på youghert som man sedan kan välja om man vill ha stark eller mild eller något mitt emellan, godast är lite halvstark eller mild. Minns även ett ställe i Malmö på möllan också, riktigt god kebab.
Citera
2022-06-15, 10:01
Du har aldrig testat kebabpizzan på Flintston på Backaplan i Göteborg, märker jag.
Citera
2022-06-15, 10:06
Medlem
Mattelols avatar
Pizzeria Evergreen i Jönköping har enl. mig den godaste kebabtallrik jag någonsin ätit. Perfekt skuren kebab i kombination med den rödaktiga starka såsen är himmelriket för en kebabfantast som mig.
Citera
2022-06-15, 12:01
Medlem
Kan bara hålla med, har inte testat 500 ställen som TS men tycker överlag Sthlm har sämst kebab, vet flera i Sthlm som åker till just Västerås när de vill käka finfin kebab. Anledningen att jag rankar Västerås högst är att lägstanivån är så hög, du får en grymt bra kebab på flera ställen, oavsett om du käkar Moes eller Sippan
Citera
2022-06-15, 12:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkenskola
Kan bara hålla med, har inte testat 500 ställen som TS men tycker överlag Sthlm har sämst kebab, vet flera i Sthlm som åker till just Västerås när de vill käka finfin kebab. Anledningen att jag rankar Västerås högst är att lägstanivån är så hög, du får en grymt bra kebab på flera ställen, oavsett om du käkar Moes eller Sippan
Jag skulle snarare vilja påstå att det är som så att Stockholm har ett större utbud av dålig kebab, snarare än att Stockholm har dålig kebab.

Men folk hyllar ju sällan som Palmyra så man ska nog inte dra för stora växlar på vad folk säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in