Citat:
Ursprungligen postat av
Mysch
Har du inte ätit Kebab i Västmanland, framförallt på Milanos Pizzeria i Hallstahammar eller på Sturegatans Pizzeria i Västerås så har du inte ätit riktig kebab.
Hur kommer det sig att Kebaben i Västmanland är överlägset allt annat?
Har åkt Sveriger runt, säkert testat över 500 olika ställen med kebab, men INGEN är i samma liga som Kebaben i Västmanland.
Den perfekta nötkebaben med den underbart goda "vitsåsen" hos Stuegatans Pizzera och deras gudalika pommes är det bästa som går att stoppa i sin mun.
Man hör ofta folk som säger "Jönköping har bäst kebab", "Finns inget bättre än Rinkeby-kebab" osv osv. NONSENS! Visst att Jönköping också har god kebab, men inget i jämförelse.
Stockholm och Göteborg är nog de städer som har sämst kebab. Enda stället i Göteborg som har god kebab på riktigt är Kebaberian på Avenyn.
Hur kommer detta sig? Känns som att Västmanland är en underdog när det kommer till popularisering av Kebab. Folk borde vallfärda till Västmanland för Kebaben!
Var på Avenyn ligger "Kebaberian"? -Jag bor i Örgryte, så Avenyn är i princip några steg utanför min högtaxerade tomt... Men kanske har blivit "hemmablind"?
Tyvärr har jag aldrig besökt västra delarna av Norrland, så jag kanske borde göra det?