2022-06-15, 03:28
Medlem
Myschs avatar
Har du inte ätit Kebab i Västmanland, framförallt på Milanos Pizzeria i Hallstahammar eller på Sturegatans Pizzeria i Västerås så har du inte ätit riktig kebab.

Hur kommer det sig att Kebaben i Västmanland är överlägset allt annat?
Har åkt Sveriger runt, säkert testat över 500 olika ställen med kebab, men INGEN är i samma liga som Kebaben i Västmanland.

Den perfekta nötkebaben med den underbart goda "vitsåsen" hos Stuegatans Pizzera och deras gudalika pommes är det bästa som går att stoppa i sin mun.

Man hör ofta folk som säger "Jönköping har bäst kebab", "Finns inget bättre än Rinkeby-kebab" osv osv. NONSENS! Visst att Jönköping också har god kebab, men inget i jämförelse.

Stockholm och Göteborg är nog de städer som har sämst kebab. Enda stället i Göteborg som har god kebab på riktigt är Kebaberian på Avenyn.

Hur kommer detta sig? Känns som att Västmanland är en underdog när det kommer till popularisering av Kebab. Folk borde vallfärda till Västmanland för Kebaben!
Citera
2022-06-15, 03:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Har du inte ätit Kebab i Västmanland, framförallt på Milanos Pizzeria i Hallstahammar eller på Sturegatans Pizzeria i Västerås så har du inte ätit riktig kebab.

Hur kommer det sig att Kebaben i Västmanland är överlägset allt annat?
Har åkt Sveriger runt, säkert testat över 500 olika ställen med kebab, men INGEN är i samma liga som Kebaben i Västmanland.

Den perfekta nötkebaben med den underbart goda "vitsåsen" hos Stuegatans Pizzera och deras gudalika pommes är det bästa som går att stoppa i sin mun.

Man hör ofta folk som säger "Jönköping har bäst kebab", "Finns inget bättre än Rinkeby-kebab" osv osv. NONSENS! Visst att Jönköping också har god kebab, men inget i jämförelse.

Stockholm och Göteborg är nog de städer som har sämst kebab. Enda stället i Göteborg som har god kebab på riktigt är Kebaberian på Avenyn.

Hur kommer detta sig? Känns som att Västmanland är en underdog när det kommer till popularisering av Kebab. Folk borde vallfärda till Västmanland för Kebaben!

Var på Avenyn ligger "Kebaberian"? -Jag bor i Örgryte, så Avenyn är i princip några steg utanför min högtaxerade tomt... Men kanske har blivit "hemmablind"?

Tyvärr har jag aldrig besökt västra delarna av Norrland, så jag kanske borde göra det?
Citera
2022-06-15, 03:34
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Var på Avenyn ligger "Kebaberian"? -Jag bor i Örgryte, så Avenyn är i princip några steg utanför min högtaxerade tomt... Men kanske har blivit "hemmablind"?

Tyvärr har jag aldrig besökt västra delarna av Norrland, så jag kanske borde göra det?

Kebaberian är den som ligger bredvid Pinchos vid Avenyn/Heden

Och ja, om du älskar Kebab så borde du definitivt ta dig till Västmanland och Västerås framförallt
Citera
2022-06-15, 03:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Kebaberian är den som ligger bredvid Pinchos vid Avenyn/Heden

Och ja, om du älskar Kebab så borde du definitivt ta dig till Västmanland och Västerås framförallt

Jag ska ta den vägen i morgon! (Alltså på Avenyn då)
Citera
2022-06-15, 03:36
Medlem
Gladaluvans avatar
TS snackar så jävla mycket skit, Sveriges bästa kebab finns hos Haga Pizzeria i Borlänge, punkt slut.
Citera
2022-06-15, 03:37
Medlem
Rätt värdelös tråd när du redan har bestämt dig! Vad vill du diskutera? Dela gärna dina recept!
Citera
2022-06-15, 03:39
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Rätt värdelös tråd när du redan har bestämt dig! Vad vill du diskutera? Dela gärna dina recept!

För jag vill ha svar på hur det kommer sig!

Vad är det för kossor dem slaktar i Västmanland?
Citera
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Vilket län eller region har sämst kebab efter Stockholm och Göteborg enligt dig?
Citera
Medlem
Kebab norr om Götaland är konstiga äckliga band, ofta kalla.
Citera
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
TS snackar så jävla mycket skit, Sveriges bästa kebab finns hos Haga Pizzeria i Borlänge, punkt slut.

Där har jag ätit! Riktigt jävla gott alltså! Men det slår inte Sturegatans Pizzeria i Västerås centrum
Citera
2022-06-15, 03:40
Medlem
Citat:
För jag vill ha svar på hur det kommer sig!

Vad är det för kossor dem slaktar i Västmanland?
Snarare kryddning, fråga dina kebabtekniker!
Citera
2022-06-15, 03:40
Medlem
Gladaluvans avatar
Citat:
Där har jag ätit! Riktigt jävla gott alltså! Men det slår inte Sturegatans Pizzeria i Västerås centrum
... Va?! Du har ätit på Hagas men tycker ändå inte det är godast? Jag lär prova Sturegatans Pizzeria i Västerås centrum minsann...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in