Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-27, 10:27
  #1
Medlem
Phaz3ds avatar
Ajaj nu är dödsdrogen på tapeten i lokalpressen, jag uppmanar er att gå in och argumentera för vår sak så inte duktiga Berit får smutskasta och sprida felaktig information utan att få mycket svar på tal.

http://allehanda.se/lokalt/9996
Citera
2006-06-27, 10:56
  #2
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Hon har i alla fall rätt i att man inte får psykoser utan anledning. Sen är det ju en annan fråga vilken anledningen är. Och jag känner igen mig i att behöva leta heroin varje gång man köpt braj av dålig kvalitet.

"Stolt berättade han att han avancerat och börjat med heroin. Det blir så till slut, hjärnan blir full med droger."
Citera
2006-06-27, 11:02
  #3
Medlem
Phaz3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Hon har i alla fall rätt i att man inte får psykoser utan anledning. Sen är det ju en annan fråga vilken anledningen är. Och jag känner igen mig i att behöva leta heroin varje gång man köpt braj av dålig kvalitet.

"Stolt berättade han att han avancerat och börjat med heroin. Det blir så till slut, hjärnan blir full med droger."
Ja, känner själv att det rycker i venerna varje gång jag får undermåligt röka. Då bara måste jag ha heroin!
Citera
2006-06-27, 12:01
  #4
Medlem
GenericIdlers avatar
heh, skrev något om att det bara leder till tyngre droger för att cannabis är olagligt så man kommer i kontakt med svarta marknaden, inte för att själva drogen var "ond" (WHO ftw), o nått om hur puckad Eneldan var när han/hon skrev "
Borde ex inte rubriker som är emot droger och förklarar riskerna vara skrivna i mer kraftigare stil än de som bejakar droganvändandet. Ett litet steg för att markera vikten av det som sägs. Ett litet steg...."

nåt om att fakta borde va kraftigare stil och nått om demokrati blev d nog
Citera
2006-06-27, 12:05
  #5
Medlem
Phaz3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenericIdler
heh, skrev något om att det bara leder till tyngre droger för att cannabis är olagligt så man kommer i kontakt med svarta marknaden, inte för att själva drogen var "ond" (WHO ftw), o nått om hur puckad Eneldan var när han/hon skrev "
Borde ex inte rubriker som är emot droger och förklarar riskerna vara skrivna i mer kraftigare stil än de som bejakar droganvändandet. Ett litet steg för att markera vikten av det som sägs. Ett litet steg...."

nåt om att fakta borde va kraftigare stil och nått om demokrati blev d nog
M.. reagerade på den kommetaren också. Fascistsamhälle hon förespråkar.
Citera
2006-06-27, 12:17
  #6
Medlem
zuls avatar
"Hasch är inte en lätt drog"... Om hasch nu skulle vara en tung drog vad är då heroin eller sprit?
Citera
2006-06-27, 12:33
  #7
Medlem
Knäckebröds avatar
Här har vi Berit Billström.

En kvinna som knappast skulle bjuda sin snart myndiga son/dotter på ett glas rött till maten.
Varför luktar det amerikansk skräckpropaganda alá 60-tal om det hela. Vafasiken har Heroin med saken att göra?
De flesta purare jag känner håller sig enbart till detta och går aldrig längre än så.

“Dödsdrogen” är här för att stanna... :tease: Knip igen kakhålet, Berit!
Citera
2006-06-27, 13:23
  #8
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Ni som såg bilden i artikeln såg också att hon föddes på 20-talet. Då var endast ett världskrig aktuellt, radio var ett mycket avancerat medel för kommunikation. Men tyvärr fick hon se vårt nuvarande årtal, och reagerade mycket, för att inte säga alltför starkt. Min gissning är att hon dör i hjärtinfarkt, då hon ser "Lefvande bilder i Televisionen"... Men låt oss inte bry oss om de gamla, låt oss se framåt. Då kommer iaf några av oss ha förstått vikten i att inte skjuta heroin istället för att röka, och låta heroinet vara ifred. Heroin och Kokain är mycket dåligt. Rätta mig om jag har fel nu! Men en joint eller två kommer inte att orsaka "the armageddon" så som framförallt amerikaner vill att det ska framstå.

Jag har rätt.
Citera
2006-06-27, 13:33
  #9
Medlem
RosaBatmans avatar
"Tetrahydrocannabionol, förkortat THC, är det mest verksamma ämnet i hasch, cannabis och marijuana och det ämne som får den som intar narkotikan att känna ett rus. Det lömska med just THC är att det lagras i kroppens fettvävnader och kan leda till psykoser, så kallade återtrippar. Vanligt är att känslor av paranoia och ångest dyker upp."

Bästa stycket nånsin.
Citera
2006-06-27, 13:44
  #10
Medlem
Zimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
"Tetrahydrocannabionol, förkortat THC, är det mest verksamma ämnet i hasch, cannabis och marijuana och det ämne som får den som intar narkotikan att känna ett rus. Det lömska med just THC är att det lagras i kroppens fettvävnader och kan leda till psykoser, så kallade återtrippar. Vanligt är att känslor av paranoia och ångest dyker upp."

Bästa stycket nånsin.


Att de ens drar detta längre är fan skrämmande. Folk verkar tro att just för att det är fettlösligt så är det extremt farligt. T.ex frågade jag en bekant till mig varför han inte skulle röka och fick svaret "För att det är fettlösligt". Okej? Hans svar är antagligen baserat på denna "fakta" som våran kära media sprider.
Kan de inte ens försöka hålla sig till fakta. Att LSD kan ge sk. flashbacks är en sak men att cannabis gör det? Har jag aldrig läst eller hört om (förutom från pappa staten då dvs).
Citera
2006-06-27, 13:52
  #11
Medlem
Phaz3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
"Tetrahydrocannabionol, förkortat THC, är det mest verksamma ämnet i hasch, cannabis och marijuana och det ämne som får den som intar narkotikan att känna ett rus. Det lömska med just THC är att det lagras i kroppens fettvävnader och kan leda till psykoser, så kallade återtrippar. Vanligt är att känslor av paranoia och ångest dyker upp."

Bästa stycket nånsin.
Jag hade varit den första att erkänna s.k återtrippar om de existerade, fan va soft att bli blejsad hux flux utan att betala några stålar.
Citera
2006-06-27, 13:58
  #12
Medlem
WaRs avatar
Citat:
– Första gången får de kanske en kick, men för att få samma kick nästa gång måste de röka mer. Och gången efter det ännu mer. Det blir mer och det blir starkare och starkare, säger Berit Billström, ordförande i Föräldraföreningen mot Narkotika i Örnsköldsvik.


Ja, precis... Folk som har rökt i sådär 10-20 år kan ju inte ta en 0.5a i en spliff, dom måste puffa i sig minst 30g innan dom får effekt... Eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback