• 1
  • 2
2022-06-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRdTL
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...till-gravgrupp

(FB) Har nu verifierat 100% att Flashback-läckan stämmer. Dags för admins att agera.
Jo, riktigt illa. Men jag skrev att jag inte tror att någon moderator har min mail eller min IP.
2022-06-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Du överskattar hur många som bryr sig.
Kan inte tänka mig att bannade medlemmar inte berättar att Flashback bannat dem på grund av samma ip.
2022-06-12, 14:15
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRdTL
Är du utvecklingsstörd? Det var en stor läcka för några år sen. Stora delar av db låg ute med emails. Folk kopplade emailen till kontot, sedan behöver de bara kolla upp mailen, om de använde den personliga mailen/jobbmailen så var det ganska lätt att ta reda på.

Snacka inte skit.
Är du utvecklingsstörd?
Att en läcka skett innebär inte att Flashback - som enhet - läcker uppgifterna (medvetet).
2022-06-12, 14:17
Medlem
JRdTLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Är du utvecklingsstörd?
Att en läcka skett innebär inte att Flashback - som enhet - läcker uppgifterna (medvetet).

Ingen har sagt att Flashback gör det medvetet.
2022-06-12, 14:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Om Flashback blir hackat. Vilket hände för runt 10 år sedan. Sedan hade personer reggat sig på Flashback med en antingen känd e-post derasnamn@derasföretag.se eller så hade de reggat på sin e-post på mer publika ställen. Så kunde de bli spårade. Efter det har ju Flashback numera möjligheten att du efter du reggat dig inte ens behöver ha en e-post sparad i deras register. Det får man väl hoppas på att det stämmer att de alltså raderar all data.
2022-06-12, 14:37
Medlem
Jag tror inte man är så anonym som det står om jag ska vara helt uppriktigt
Varför skulle inte uppgifter kunna läckas? Någon har ju tillgång till informationen.
Förlitar ni er 100 % på att ni är anonyma även här?
2022-06-12, 14:42
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag kom att tänka på Jörgen, SD-politiken i Göteborg som för en massa år sedan skrev något om juden här på flashback. Hur lyckades media ta reda på att det var han som skrivit det?(Om det nu var han?). Säljer Flashback information till media? Hur läcks dessa uppgifter?

Det får ju en att undra om sin egna integritet här på flashback. Hur anonym är man egentligen?

2014 påstod Researchgruppen att de kommit över FBs databas.

(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se) (2013)
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas (del 2)

Edit: Lade till länk
Senast redigerad av Amiron 2022-06-12 kl. 14:45.
2022-06-12, 15:22
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Finns flera moderatorer som har kollat IPn tidigare dessutom, och läckt dessa.
vpn case closed
2022-06-12, 15:43
Medlem
link71s avatar
Han blev väl fishad av nån länk via PM .sen äre bah Doxa.
2022-06-12, 17:00
Medlem
najass avatar
Citat:
Därför att det har bekräftats genom moderatorer jag känner, därför att de kan banna alternativa konton med samma IP osv osv. Givetvis har de tillgång, om än i varierande grad. Detta är information om hur det var för 10-15 år sedan. Idag vet jag inte.

Ja, du är 15 år efter din tid

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du är medveten om att du länkar till inlägg från 2007?
Det är ingen hemlighet att vi lagrade ip-adresser för 11 år sedan. Det var jag som skrev inlägget.
Att vi aldrig lämnat ut några ip-adresser någonsin stämmer fortfarande, och ifall du tror att jag ljuger och att Flashback lagrar användarnas ip-adresser så har du givetvis all rätt att tro det. Det är själva poängen med yttrandefrihet. Rätten att kunna ifrågasätta fakta, och argumentera för en annan ståndpunkt och övertygelse.

admin
(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?

Tråd finns dessutom; (FB) Hur säkert är Flashback egentligen?

Låst

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in