Citat:
Chikano87 En grej jag tänkte på är att du kanske har adhd. Mycket planer men inget slutförs.
Du behöver rutiner och disciplin. Gå och spring eller börja kampsport. Stärker självförtroendet och håller dig i disciplin.
Citat:
Du gör ofta slarvfel i skolan eller på jobbet.
Du har svårt att hålla fokus, till exempel genom en hel film eller när du läser en bok.
Du har svårt att läsa igenom eller följa instruktioner.
Du har svårt att organisera och planera.
Du undviker att göra saker som är jobbiga eller tråkiga.
Du har lätt för att bli störd och har svårt att koncentrera dig.
Du har svårt att komma i tid eller bli klar med uppgifter i tid.
Du har svårt att komma ihåg uppgifter eller tider.
Många upplever också att de har många tankar och idéer i huvudet på samma gång.
Exempel på att vara överaktiv:
Du har svårt att sitta stilla, och kan då känna dig väldigt stressad.
Du känner dig ofta rastlös och otålig.
Du har svårt att göra saker lugnt och stilla.
Du pratar väldigt mycket, även om det stör andra.
Exempel på impulsivitet:
Du svarar på frågor innan de har ställts färdigt.
Du avbryter ofta andra.
Du har svårt att vänta och att stå i kö.
Du har svårt att styra ditt humör. Du kan till exempel bli väldigt arg och få utbrott.
Nej verkligen inte. Raka motsatsen. Det enda som stämde var: "Du har lätt för att bli störd och Du svarar på frågor innan de har ställts färdigt."
Man är som man är och det får liksom vara så. Jag sörjer inte. Ibland kan jag dock känna mig väldigt vemodig och nostalgisk. Gråtfärdig och oerhört ödmjuk inför och orolig för framtiden. Om det inte hade varit för det så hade det varit hyfsat okej.
Låter kanske dumt eller oseriöst men jag kan alltid använda kuken till att hitta nya uppgifter och planer. När jag inte längre har något som intresserar mig, när alla dokumentärer och program är slut så sysslar jag med kvinnor.
Ända sedan dagis har jag velat sitta ner och prata. Aldrig leka. Jag var dock poppis så de andra barnen köpte mina villkor. Jag är inte den som tycker oj vad skojigt. Detta måste jag göra. Dit måste jag åka. Denna radioapparat vill jag skruva sönder och sätta ihop igen. Ikväll på festen ska det bli kul, osv.
Det enda jag duger till är diskutera, samtala, prata och lyssna. Det är jag duktig på. Det är det enda jag vill. Resten gör jag inte.