Citat:
Ursprungligen postat av
ErichvonEinstein
Jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag ska göra med dom (mycket i relation till mig själv och mina referensramar). Jag letar på Pricerunner efter olika saker att köpa men hittar inget jag vill ha.
Jag har köpt olika mätinstrument för hälsan men är nöjd med ungefär de näst billigaste prylarna i varje kategori då dessa brukar ge mest för pengarna. En ny mikrovågsugn...? Nej min gamle funkar tills den går sönder.
Jag surfar efter nya datorer och telefoner men jag skulle inte ens vilja ha dem om jag fått dem gratis (för jobbigt att installera). TVn är 15 år gammal och har inte varit inkopplad en enda gång sen jag köpte den. Sladden har bokstavligen aldrig varit i jacket. Ni förstår...
Intresset för kläder = noll. Resor... Tja men till vilken nytta. Vad vore ändamålet... Droger...? Inte riktigt för då väntar avtändning när tolerans är uppnådd eller så blir man konstant ofri i ett beroende.
Jag mår inte bra av att känna så här. Vad ska jag göra för att åter känna lust att vilja ha och göra saker?
Hej
Ut i skogen och vandra en timme per dag.
Hjälp en ny människa varje dag med något litet och enkelt.
Det finns otroligt många människor i Sverige nu som mår fruktansvärt dåligt.
De behöver dig.
Det enda du behöver göra är att fika med dem en kvart per dag och kanske gå ut i skogen med dem en timme per dag.
Det finns otroligt mycket att upptäcka i världen utan att man har ett enda öre på fickan.
Det enda du behöver göra är att prata med människor och hjälpa människor.
Vandra på en ny stig varje dag.
Läs en ny bok varje dag
Fika med en ny människa varje dag.
Hjälp en ny människa varje dag.
Prova att fika med äldre människor.
De har ofta otroliga livshistorier att berätta.
Hoppas det funkar
Lycka till nu