• 1
  • 2
2022-06-09, 22:42
Jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag ska göra med dom (mycket i relation till mig själv och mina referensramar). Jag letar på Pricerunner efter olika saker att köpa men hittar inget jag vill ha.
Jag har köpt olika mätinstrument för hälsan men är nöjd med ungefär de näst billigaste prylarna i varje kategori då dessa brukar ge mest för pengarna. En ny mikrovågsugn...? Nej min gamle funkar tills den går sönder.

Jag surfar efter nya datorer och telefoner men jag skulle inte ens vilja ha dem om jag fått dem gratis (för jobbigt att installera). TVn är 15 år gammal och har inte varit inkopplad en enda gång sen jag köpte den. Sladden har bokstavligen aldrig varit i jacket. Ni förstår...
Intresset för kläder = noll. Resor... Tja men till vilken nytta. Vad vore ändamålet... Droger...? Inte riktigt för då väntar avtändning när tolerans är uppnådd eller så blir man konstant ofri i ett beroende.

Jag mår inte bra av att känna så här. Vad ska jag göra för att åter känna lust att vilja ha och göra saker?
Citera
2022-06-09, 22:45
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
Jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag ska göra med dom (mycket i relation till mig själv och mina referensramar). Jag letar på Pricerunner efter olika saker att köpa men hittar inget jag vill ha.
Jag har köpt olika mätinstrument för hälsan men är nöjd med ungefär de näst billigaste prylarna i varje kategori då dessa brukar ge mest för pengarna. En ny mikrovågsugn...? Nej min gamle funkar tills den går sönder.

Jag surfar efter nya datorer och telefoner men jag skulle inte ens vilja ha dem om jag fått dem gratis (för jobbigt att installera). TVn är 15 år gammal och har inte varit inkopplad en enda gång sen jag köpte den. Sladden har bokstavligen aldrig varit i jacket. Ni förstår...
Intresset för kläder = noll. Resor... Tja men till vilken nytta. Vad vore ändamålet... Droger...? Inte riktigt för då väntar avtändning när tolerans är uppnådd eller så blir man konstant ofri i ett beroende.

Jag mår inte bra av att känna så här. Vad ska jag göra för att åter känna lust att vilja ha och göra saker?

En annan form av lycka är att ge till andra.
Citera
2022-06-09, 22:46
Medlem
Citat:

Ut i skog och mark! Det är ljuvligt och ger dig inre harmoni. Vad är prylar värt om du har tappat sugen?
Citera
2022-06-09, 22:50
Medlem
Res ut i världen, få nya intryck.
Spana in amazonas eller jäs i en solstol på maldiverna.
Citera
2022-06-09, 22:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det låter som att du lever ensam. Skaffa någon du älskar, som älskar dig. Lyckan bor inte i prylar, som du märker.
Citera
2022-06-09, 23:06
Medlem
utlys en tävling här på flashback med ett par lax för den som kommer med bästa förslag som får dig att må lite bättre om även för en kort stund
Citera
2022-06-09, 23:06
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Hej

Ut i skogen och vandra en timme per dag.

Hjälp en ny människa varje dag med något litet och enkelt.

Det finns otroligt många människor i Sverige nu som mår fruktansvärt dåligt.

De behöver dig.

Det enda du behöver göra är att fika med dem en kvart per dag och kanske gå ut i skogen med dem en timme per dag.

Det finns otroligt mycket att upptäcka i världen utan att man har ett enda öre på fickan.

Det enda du behöver göra är att prata med människor och hjälpa människor.

Vandra på en ny stig varje dag.

Läs en ny bok varje dag

Fika med en ny människa varje dag.

Hjälp en ny människa varje dag.

Prova att fika med äldre människor.

De har ofta otroliga livshistorier att berätta.

Hoppas det funkar

Lycka till nu
Citera
2022-06-09, 23:17
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Jo just det kom på fler saker

Om du har obegränsat med pengar.

Starta en restaurang och erbjud lyxmat eller bara vanlig vällagad mat gratis eller till självkostnadspris till hemlösa och människor med mental ohälsa.

Då kommer de bli jätteglada

Och så får du ju lära dig laga lyxmat

Och också….
Skaffa en kolonilott och odla din egen potatis, morötter och lök

Det är hårt arbete men du kommer känna dig lycklig när du äter mat som du skapat själv
Citera
2022-06-09, 23:23
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
En annan form av lycka är att ge till andra.
Ge till vem... Swishar nått litet som symbolik men jag vill inte ha tacksamhet eller förväntan att något ska ges tillbaka. Gratulationer är förinställda. Jag hjälper folk på andra betydligt mer värdefulla sätt. Hela sommarn är inställd. Jul och nyår också.

Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Ut i skog och mark! Det är ljuvligt och ger dig inre harmoni. Vad är prylar värt om du har tappat sugen?
Det kan det kanske vara en timme eller två men sen då...? Om jag fått sitta i rullstol och bli körd så kanske men orka finna harmoni samtidigt som du ska röra dig och bearbeta både positiva men övervägande negativa intryck. Känna gravitationen under dina fötter och viljan att bara säcka ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Res ut i världen, få nya intryck.
Spana in amazonas eller jäs i en solstol på maldiverna.
För att vilja det måste man ha lust att spana in Amazonas eller till att jäsa i en solstol på Maldiverna. Hade förmodligen bara tittat på skogen 10 sekunder och tänkt okej, det Amazonas det...
En vision om vad för något gott som ska finnas där finns inte. Ska jag inbilla mig falskheter som inte kommer stämma överens med verkligheten...?

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det låter som att du lever ensam. Skaffa någon du älskar, som älskar dig. Lyckan bor inte i prylar, som du märker.
Du tror på kärleken du... Det gjorde jag också en gång i tiden.

Ursäkta, jag vet att jag är svår men vaf*n finns det liksom? Vad vill och brinner ni för?
Citera
2022-06-09, 23:23
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Jag har så mycket pengar // att åter känna lust att vilja ha och göra saker?
Märker du inte själv att du ställer frågan märkligt, premissen att livet går ut på att konsumera?
Citera
2022-06-09, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Märker du inte själv att du ställer frågan märkligt, premissen att livet går ut på att konsumera?
Jo men vad är alternativet... Konsumera är ju det folk brukar vilja och som driver dem runt i ekorrhjulet.

Bli religiös...? Jag tror inte ett skvatt på magi. Inte ens en millimeter på någon gud eller religion, och jag tror inte att någon i världen skulle kunna få mig att ändra uppfattning.

Fick ett "råd" av en: "Ja men då får du ju skylla dig själv." Vad menade hon...?
Citera
2022-06-09, 23:39
Medlem
particulum1s avatar
Om du inte hade någon lust att göra saker så hade du inte haft ditt problem just nu.
Jag vill därav argumentera för att du i själva verket faktiskt har lust att göra någonting med ditt liv, men eftersom du inte vet vad du ska göra med ditt liv så blir din lust inte mättad, vilket orsakar lidandet du upplever.

Fundera ut någonting konstruktivt du kan göra med ditt liv som kan förbättra det och sedan gör det, detta kommer inte bara successivt dämpa din lust men också förbättra ditt liv.

Den som i sann bemärkelse inte har någon lust att göra någonting med sitt liv kan ligga i soffan och rulla tummarna med frid i sinnet.
Senast redigerad av particulum1 2022-06-09 kl. 23:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in