2022-06-10, 23:05
Jag behöver få en stroke i skallens rationella centrum och en i den känslomässiga delen också, eller finna ett starkt motiv till att ändra på ett liv som åtminstone fungerar.
Jag är en automatkarbin av idéer men en slö slacker som inte får något praktiskt gjort. Jag hade behövt en cancerdiagnos. - Du har tre år kvar att leva, thats it. Lev nu!

Men jag ska ändå alldeles strax ta tag i livet. Jag tycker mig se en väg framåt. Sen om denna väg är verkligt framkomlig eller bara med en betonggris utplacerad längre fram spelar ingen roll så länge jag tror att vägen leder mig någon vart.
Ända fram till det eventuella betonghindret som gör att jag får vända så blir resan iallafall lyckad, och som optimist kanske likaså hemfärden.

Att inte se betonggrisar och vägbommar är ett omen för lycka. Hopp och att tro sig kunna se en framtid är det som är lycka.
Citera
2022-06-10, 23:56
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Inom samma ämne så vill jag "rekommendera" psykadelika om man känner att man har brist på motivation i livet. Antingen svampar eller lsd, men också saker som mindfulness och att utöva tacksamhet för det man har och de dåliga saker man slipper ha.

Se till att du läser upp om psykadelika först. Det är inget man gör blint.

Risken med psykadeliska är iofs hppd/ visual snow. Sedan att man inte kan hantera trippen. Säkrare kort är ssri tills psykiatrin kan administrera svamp/ lsd
Citera
2022-06-11, 00:39
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Risken med psykadeliska är iofs hppd/ visual snow. Sedan att man inte kan hantera trippen. Säkrare kort är ssri tills psykiatrin kan administrera svamp/ lsd
Att snea på syra är nog värre straff än 1000 saudiarabiska piskrapp.
Covidpandemin som var fick mig att se igenom "den goda illusionen" som höll mig flytande, ibland tom svävande på rosa moln.
Pandemin ledde till självrannsakan. Den kom för tidigt i livet. Iom pandemin fick jag tid till att se sanningen i vitögat som annars hade gått mig förbi.

Pandemin var en röd pilla. Att bygga nya trovärdiga visioner från aska är inte lätt.
Citera
2022-06-11, 01:01
Medlem
Du kan swisha mig 50 000kr och fullständigt ändra mitt liv.
Citera
2022-06-11, 01:24
Citat:
Ursprungligen postat av Chikano87
Du kan swisha mig 50 000kr och fullständigt ändra mitt liv.
Är inte maxbeloppet 5000 kr eller 10k per vecka... Skulle iofs gå att fördela på 5 veckor.

Även problem verkar kunna leda till lycka då de skapar en illusion om att tillvaron kommer att bli bra/så mycket bättre när bara dessa är lösta.
Men sen, som alla borde inse, så börjar nästa omgång problem som på så sätt undviker att "sagoslottet om framtiden" sjunker ihop.
Citera
2022-06-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag hade inte läst ditt inlägg när jag tipsade på ett förhållande med en asiatisk kvinna. Eftersom hans syn på förhållande mycket väl kan appliceras tillsammans med en asiatisk kvinna ser jag inget i din text som motsäger det. Hans beskrivning av "kompanjonskap" är omöjligt med en kvinna från väst.
Undantag finns.
Ja, och lika omöjligt att finna en asiatisk sexig kvinna enligt hans text. Hade inte läst de senaste inläggen då jag skrev mitt långa om ett nytt intresse. Mitt förslag var att skärskåda sina egna egna tanker som leder till splittring och beteende förlamning då ja-nej-ja-nej kommer upp i kroppen som ett stopp.

Det finns ju faktiskt två utrymmen att agera ifrån. Den splittrande mångfalden eller "bara-vara-kura skymning" där allt är ett och ingenting, alltså en paradox som bara är fylld av energi till att svara an med och det avgörs i stunden automatiskt. Skönt att ha båda till hjälp under navigerandet i Livet.

Roligt inlägg i denna bisarra värld som bara är det du tror dej se genom dina gamla tankemönster. Anar att TS är ett troll med rik fantasi, why not!
Skön helg!
Citera
2022-06-11, 08:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonEinstein
vad är alternativet... Konsumera är ju det folk brukar vilja och som driver dem runt i ekorrhjulet.
Är tråden ett skämt, är analysförmågan så dålig eller kan det vara något kognitivt? Av hundra slumpvisa individer (vare sig "på jorden", "i New York", eller "i en dansk småstad") inte fasen är det fler än tio procent som tycker livet går ut på att shoppa. Och om du är så rik, varför hänger du på Prisjakt - börja åtminstone med FT's äckliga bilaga "How to spend it" eller förändra världen.
Citera
2022-06-11, 08:44
Medlem
Citat:
Är inte maxbeloppet 5000 kr eller 10k per vecka... Skulle iofs gå att fördela på 5 veckor.

Även problem verkar kunna leda till lycka då de skapar en illusion om att tillvaron kommer att bli bra/så mycket bättre när bara dessa är lösta.
Men sen, som alla borde inse, så börjar nästa omgång problem som på så sätt undviker att "sagoslottet om framtiden" sjunker ihop.

Du kan unna dig en skön massage.
Citera
2022-06-11, 13:05
Medlem
Citat:

Problemet är ju att du tänker för mycket, det är mycket filosofi om varför hos dig.
Du saknar absolut mening med livet och det blir inte bättre när du inte behöver kämpa för uppehälle. Din jakt kompass är borta och du bara existerar.
Enda lösningen för dig är 1) skapa ett mål i ditt liv, det kan vara en stuga uppe i Norrland eller på en golfbana med tiger Woods i USA 2) du kommer inte kunna skapa ett mål i livet, en mening, glädje osv om du inte fungerar som alla andra människor du måste intala dig själv att känna glädje och mening i något som vanligt folk gör vilket du vanligtvis inte hade gjort 3) du måste lära känna dig själv djupare, vem är du och varför är du sån. Gör personlighetstester, läs psykologi, du kommer bli överraskad hur starkare du kommer bli som dig själv efter dessa kunskaper 4) allt är en process och tar tid att forma men du måste tänka utanför lådan, vi är i Matrix och dem flesta blundar och tänker inte på Matrix dem har tagit red pill och skiter i du är väl bekant med Matrix men måste vara som dem som käkat röda pillret.

Höj din swish gräns bara finns inga hinder för rikedomar att byta händer.
Citera
2022-06-11, 16:22
Det enda jag möjligen kan ändra är mig själv. Att hysa visioner om att förändra världen för att därefter ta del av det goda som förändringen eventuellt innebar är ett hål i huvudet på folk.

Ja mina vänner kan bara vara rödpillade. Äldre och vissa personligheter brukar vara mer röda än andra. Ju mer nyktert röda desto bättre. Ju mer svamlande optimist-blåa desto mindre gemensamt.

Jag är inte överdrivet intresserad av en kvinna förutom det sexuella och att bygga perspektiv tillsammans. Inte nödvändigtvis att dela nuet men livet för att inte bli ensam med minnen.
Med en kvinna måste man dock visa framgång, kompetens och stark status annars tappar hon intresset.
Många män är på samma sätt. Det kan inte förklaras bero på annat än dåliga självförtroende.

Parallell: Hur skulle en person som levt 10 000 år kunna motiveras till att "skapa mål eller bygga en stuga i Norrland"... Vad tror ni denna person hade svarat... Eller en vuxen till att hitta mål, mening och spänning på en lekplats...
Jag säger inte att jag har mer livserfarenhet eller varit med om saker som andra inte kan förstå (kanske jag har) men jag kan visualisera och avfärda saker som nonsens när det är nonsens.

Jag vill inte lägga tid och kraft på nonsens för att återigen få rätt om att någonting var utkastat. Därför måste mina mål vara knivskarpa, alternativt så förblir jag mållös.
Citera
2022-06-11, 16:32
Det är såklart omöjligt för andra att säga vad jag ska känna mening inför och vise versa. Även om jag hade enäggstvillingar så skulle de inte dela samma intressen.
Svaret ligger alltså hos mig själv, att finna meningen om en sådan finns (upplevas vara meningsfull).

Det är 100% oberoende av vad meningen är för något och innehåller.
Citera
2022-06-11, 16:47
Låt säga att TS har barn: "TS" skulle älska dem om de behövde dennes hjälp men inte funnit mening i han/hon/deras liv och leverne. Det är deras ensak och inte något som berör "TS". Däremot skulle "TS" aldrig "smitta av sig" negativism på eventuella närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in