Citat:
Ursprungligen postat av
Monday1
Låter tyvärr som en ganska mörk sitts, Möjligen hos en privatvärd som vill ge dig en sjangs
Ingen kommer ge dig en chans då du har betalningsanmärkningar. Ingen bryr sig om vad det rör sig om, de bryr sig bara om att de finns. Finns folk med fast jobb sedan många år tillbaka och en månadslön på 25K efter skatt som inte kan få hyra en lägenhet pga detta. Hur tror du de tänker kring dig?
Även om du inte hade haft betalningsanmärkningar så är du ändå körd då din "inkomst" kommer från Socialtjänsten, något som kan ryka 30 dagar från nu av olika anledningar vilket gör dig till en stor risk.
Du har snart en lägenhet till ditt förfogande som du kan nyttja i två år. Ta dessa två år på dig att styra upp dig själv (mentalt) annars står du där du är idag fast två år har gått och det är definitionen av att hustla baklänges. Det är en paradox dock, jag vet, kan du plugga heltid så kan du jobba heltid enligt socialen så då upphör skyddsnätet omedelbart.
Och du, arbetsträning leder aldrig till jobb. ALDRIG. Så sluta lura dig själv. Du är gratis arbetskraft och de har inget intresse av att anställa dig och byter hellre ut dig mot näste person i ledet för fortsatt gratis arbetskraft än att anställa dig. Det är inte bara gratis arbetskraft, de får i många fall pröjs för att du ska "arbetsträna" så du är en inkomst för firman så länge du är där via SOC.
Ledsen att vara så iskall och rak på sak men du behöver inse verkligheten här och hur det ser ut för dig.
Socialtjänsten har faktiskt lägenheter till sitt förfogande men de är uteslutande till misshandlade kvinnor med skyddad identitet (fåtal sådana) men de kan även flytta hela familjer runt omkring i Sverige som har barn som är indragna i grov gängkriminalitet. För sådana som dig finns ingenting alls och det kan du tacka Moderaterna för när de avvecklade det skyddsnätet för 15+ år sedan.
Nu pratar jag om STHLM, jag vet inte hur det ser ut i något prutt-kommun mitt ute i ingenstans som man normalt bara kör förbi med bilen som bäst. Kanske är det annorlunda där.