Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-24, 19:39
  #373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Står inget om att den förolyckade kvinnan höll på med mobilen. I domen framgår det att cyklisten färdas bredvid lastbilen på Rosenlundsgatan.

Målnummer B 15905-22 vid Stockholms tingsrätt. Fick domen på under 24 h.

Som sagt.... M.A har själv skrivit om att hon blev uppringd av B.C, flera signaler gick fram innan hon svarade och då hörde hon att något var fel. Så... B.C måste ha ringt upp precis innan det hände.

Jag får inte ihop att hon cyklade på gatan med de spår som fanns på marken efteråt... fläckar nästan i höjd med första blomkrukan in på tvärgatan. (Kolla Google Maps, så förstår ni. Rosenlundsgatan 54, vänstra gaveln om man tittar mot huset.)

Dessutom har ett vittne skrivit så här tidigare i tråden... svar på fråga om plats.

Citat:
Ursprungligen postat av ConsigliereG
Exakt där.

Jag har svårt att avgöra hur fort hon cyklade, då jag uppmärksammade händelsen precis när lastbilen började köra över henne och cykeln. Men tror inte att hon cyklade i astronomiska hastigheter.

Chauffören var riktigt ouppmärksam, då han först körde över framdelen av cykeln med sitt framhjul så hon hamnade på backen, och när han rätat upp svängen så befann hon sig under lastbilen mellan fram och bakhjul. Då blundade jag.

Hon cyklade mest troligt på trottoaren, vad jag kunde se. Tänkte inte så mycket på det då
Citera
2023-05-24, 22:13
  #374
Medlem
Så här skriver M.A.

Citat:
Klockan 14.02 ringer du. Ringsignalen som du lagt in åt mig ljuder och din röst sjunger ”Äntligen på väg” som så många gånger förr. Jag är lite obalanserad och tänker att jag kanske inte borde svara. Du blir ofta så påverkad av min sinnesstämning och nu vet jag att du dessutom säkert är jättestressad. Du hade ju en tid hos läkaren klockan 14. Jag svarar ändå. Jag hör att du är där, att du andas. Det låter konstigt. Tungt. Tänker först att du fickringt mig men det går inte med din telefon. Jag ropar och undrar, vad gör du? Har det hänt något? Bara den där andningen. Sen ett högt skrik i bakgrunden ”Ni måste ringa polisen också! Ring polisen!” Sen bryts samtalet. Det har gått 9 sekunder. Jag ringer tillbaka. Och ringer tillbaka. Igen och igen.


Länk till inlägg
Citera
2023-05-27, 13:53
  #375
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Står inget om att den förolyckade kvinnan höll på med mobilen. I domen framgår det att cyklisten färdas bredvid lastbilen på Rosenlundsgatan.

Målnummer B 15905-22 vid Stockholms tingsrätt. Fick domen på under 24 h.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheeevil
Som sagt.... M.A har själv skrivit om att hon blev uppringd av B.C, flera signaler gick fram innan hon svarade och då hörde hon att något var fel. Så... B.C måste ha ringt upp precis innan det hände.

Jag får inte ihop att hon cyklade på gatan med de spår som fanns på marken efteråt... fläckar nästan i höjd med första blomkrukan in på tvärgatan. (Kolla Google Maps, så förstår ni. Rosenlundsgatan 54, vänstra gaveln om man tittar mot huset.)

Dessutom har ett vittne skrivit så här tidigare i tråden... svar på fråga om plats.
Exakt!
Svårt att fatta hur det går ihop....domen, vittnesmålet och placeringen av fläckarna.
Är fläckarnas placering andrahandsuppgifter eller något du sett med egna ögon?

Mobilsamtalet kan ha utelämnats för att man inte prövade Betsys skuld eftersom hon dog. Funkar det så?
Försvaret borde väl anfört det som förmildrande omständighet att Betsy var uppmärksam på annat?
Citera
2023-05-28, 10:45
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Exakt!
Svårt att fatta hur det går ihop....domen, vittnesmålet och placeringen av fläckarna.
Är fläckarnas placering andrahandsuppgifter eller något du sett med egna ögon?

Mobilsamtalet kan ha utelämnats för att man inte prövade Betsys skuld eftersom hon dog. Funkar det så?
Försvaret borde väl anfört det som förmildrande omständighet att Betsy var uppmärksam på annat?

Såg fläckarna själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback