Citat:
Ursprungligen postat av
Hundenmuhammed2
Men ditt liggsår flera skribenter som varit där själva säger ju att det är lugnt att åka till valfri ö och restaurangerna säljer det helt öppet!
Det måste väl betyda något?
Finns det ingen thailändare som jobbar för turistnäringen som kan förklara på ett bra sätt vad detta dekret betyder?
Det enda det betyder är att den lokala polisen (polischefen) drygar ut sin lön med "gåvor" från den lokala distributören av gräs.
Jag är nyss hemkommen från Thailand och under den tid jag var i Pattis har ingen kommit fram och viskande frågat om jag vill ha "majuana".
Det hände varje dag för tio år sedan att de gick på en och frågade. Nu är säljarna borta, man undrar ju vad det beror på?
Jo polisen fick en ny chef i Pattis som städa upp på regeringens order då de ville städa upp i Pattis och göra det attraktivt för vanliga turister och barnfamiljer.
Ja det låter helt bisarrt men så är det och i Pattis skulle jag akta mig för att röka offentligt, det kommer resultera i en jävligt dyr bot.
Ute på öarna får andra svara för då jag själv aldrig varit på någon ö förutom Phuket. Men normalt är de numer väldigt hårda på droger och polisen tar alla chanser att böta någon gör lite pengar i egen ficka.
Allt har blivit hårdare i Thailand nu, du får inte åka med en ombyggd bil längre.
Har du sänkt bilen eller bytt fälgar kan det bli böter.
Det är dags för ett nytt styre i Thailand också, inte bara i Sverige det gått åt helvete.