2022-06-09, 20:13
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Nej

Säg ja!
Citera
2022-06-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Vad gillar en autistisk tjej i sängen? Dominans?
Kinky?

Säg sanningen nu!

En konstig grej har hänt massor av kilar har skrivit till mig på personligt meddelande på Flashback och frågar hur jag ser ut och var jag bor. Ingenting jag vill följa upp på att någon skulle vilja träffa mig pga min autism känns inte bra. Är tråkig i sängen gillar det gamla vanliga. Inget kink hit eller kink dit. In och ut och sen får det vara bra.
Citera
2022-06-09, 20:16
Medlem
Citat:
Säg ja!

Jag gillar inte styrketräning.
Citera
2022-06-09, 20:17
Medlem
Citat:
Du svarade på fel fråga😄

Har svarat nu och du kommer bli besviken.
Citera
2022-06-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Har du fler diagnoser?
Hur känner du för beröring av ansiktet?
Kan du fasta i filmer eller serier och kolla om samma om och om igen?
Känner du dig klumpig tex svårt för bordskick?
Hur är ditt arbetsminne?

Jag har asperger. Är högfungerande i mycket men det är ju en social mask som tar enorm energi. Ögonkontakt känns som en laser som dränerar energi och gör att jag inte klarar av att ta in det som sägs. Jag har än idag svårt att äta normalt kletar och fingrarna är så stela det tar sån energi att tänka på varenda steg av allt man gör inget kommer automatiskt.

Jag har läs och skrivsvårigheter också. Kollar gärna om samma serie många gånger samma sak med e böcker. Tycker inte om beröring i ansiktet men gillar kramar. Mitt arbetsminne är lite sämre än det normala sa dom. Har lite klumpig bordsskick jag spiller väldigt mycket mat och dricker äckligt har jag fått höra.

Det låter jobbigt det där med maten. Ja det tar energi inte ögonkontakt men att försöka passa in. Det bästa är att hitta folk som du kan vara dig själv med. Brukar släppa ”masken” när jag känner mig trygg. Eller jag slutar tänka på vad jag ska säga utan säger vad jag tänker istället.
Citera
2022-06-09, 20:26
Medlem
Juneauxs avatar
Vad är en tjej/kvinna?
Citera
2022-06-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Autism har tyvärr blivit en modediagnos framkämpad av mödrar som trodde att diagnosen tydde på hög matematisk begåvning (samt kan ge extra lärartid så betygen blir bättre). Tvärtom är autism (verklig, inte föräldraframkämpad) ett mycket kraftigt begåvningshandikapp.

Nå, menar inte att dissa. Var bara försiktig med mode-diagnoser.
Av dina svar på beteende mm tycker jag du faller långt innanför ramarna för en helt normal människa. Vet dock inte om detta yttrande skulle göra dig glad eller förargad.

Jag upplever inte att det är modernt med autism. Adhd och ångest är modernt nu. Autism är liksom inte ”sexist” eftersom det i praktiken innebär att du säger fel saker, skämmer ut dig och folk tycker man är jobbig. Är inte bra på matte. Tänker inte vara försiktig med att berätta att jag har autism bara för att inte uppfattas som en trändsökare. Har inte ett ända märkesplagg och är inte så cool eller vad man ska säga. Jag berättar för att ”varna” folk så att dom vet att jag kan vara lite besvärlig fast att det inte är med mening och för att kunna ställa frågor för att hänga med i samtal.
Citera
2022-06-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Vad tycker du om dem första typiska frågorna som nya personer ställer vid första mötet i sociala sammanhang(utanför jobb på fritiden)?

Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vad gör du/jobbar du med?
Vem är du här med?
Jaha hur känner ni varandra?
Trivs du?

Stör du dig lika mycket på dessa alltid likadana typiska frågeställningarna som jag gör!?
😝
samma frågor samma ordning samma mönster every.... fucking... time!

Peace

Nej jag stör mig inte på dessa frågor tycker det kan vara lättsamt. Det finns ju ett färdigt manus liksom och man kan slappna av och svara på automatiskt.
Citera
2022-06-09, 20:44
Medlem
Högfungerande ”autism”
Största bluffen ihop med ADHD och serotoninbluffen om depression.

Alla människor är olika. Olika spirituell mognad, olika bakgrunden och uppväxter och levnadssätt påverkar. Psykiatrins gifter förändrar också beteendemönster.
Citera
2022-06-09, 20:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Högfungerande ”autism”

Alla människor är olika. Olika spirituell mognad, olika bakgrunden och uppväxter och levnadssätt påverkar. Psykiatrins gifter förändrar också beteendemönster.
Folk är olika har alltid varit det, klart det ändrar beteenden, serotoninhöjande preparat får en att må annorlunda, klart beteende då ändras. Sen kanske det inte alltid fungerar bra för alla, på mig tar det bort både toppar och dalar, föredrar det.
Citera
2022-06-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk är olika har alltid varit det, klart det ändrar beteenden, serotoninhöjande preparat får en att må annorlunda, klart beteende då ändras. Sen kanske det inte alltid fungerar bra för alla, på mig tar det bort både toppar och dalar, föredrar det.

Man blir som en avtrubbad robot på dagens antidepressiva. Dopaminsignalering minskar också samt testosteron hos män vilket i sig förändrar personligheten grovt.
Många får NPF diagnoser som är utlösta av antidepressiva.
Jag är ett perfekt exempel på det. Tur jag fixade mitt liv och inte lät mig bli hjärntvättad av diagnoser.
Citera
2022-06-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Högfungerande ”autism”

Jag vet inte vad det är för hippie propaganda du förmedlar men det är inte hitta på diagnoser som du påstår. Det stämmer att alla olika bakgrund och uppväxt men vi har också olika gener. Och gener styr autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in