2022-06-09, 12:29
Medlem
Autism har tyvärr blivit en modediagnos framkämpad av mödrar som trodde att diagnosen tydde på hög matematisk begåvning (samt kan ge extra lärartid så betygen blir bättre). Tvärtom är autism (verklig, inte föräldraframkämpad) ett mycket kraftigt begåvningshandikapp.

Nå, menar inte att dissa. Var bara försiktig med mode-diagnoser.
Av dina svar på beteende mm tycker jag du faller långt innanför ramarna för en helt normal människa. Vet dock inte om detta yttrande skulle göra dig glad eller förargad.
Citera
2022-06-09, 12:34
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Något mer du undrar?

Nej, om jag kommer på något mer då kommer jag att ställa fler frågor.
Citera
2022-06-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Nej, om jag kommer på något mer då kommer jag att ställa fler frågor.

Logiskt.
Citera
2022-06-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Autism har tyvärr blivit en modediagnos framkämpad av mödrar som trodde att diagnosen tydde på hög matematisk begåvning (samt kan ge extra lärartid så betygen blir bättre). Tvärtom är autism (verklig, inte föräldraframkämpad) ett mycket kraftigt begåvningshandikapp.

Nå, menar inte att dissa. Var bara försiktig med mode-diagnoser.
Av dina svar på beteende mm tycker jag du faller långt innanför ramarna för en helt normal människa. Vet dock inte om detta yttrande skulle göra dig glad eller förargad.

Sant! Förutom det om matematisk förmåga. Av alla de som har riktig autism utan samtidig svagvegåvning(ofta ges autism diagnos till dessa med för LSS underlättande). Så stämmer det att matematisk förmåga och logiskt tänkande är ett kännetecken för de med autism, var god besök Mensa eller andra autism dominerande sällskap(Litteraturföreningar, tankekedjor, schacksällskap osv) här är vi alla långt över medel vad gäller IQ, matte och logik. 2.0 på högskoleprov är en barnlek tex. Trots detta svårt med vardagen.

Mode diagnosen är som du säger mest kvinnor som försöker utnyttja och manipulera skola, sjukvård och samhälle(Ja det är vanligt med kvinnliga psykopater och borderline är överrepresenterat av dessa för utnyttja system och människor) se Amber heard för ett typ exempel. Sen att de saknar förmågan att inse att de/vi med autism är igenom detta brukar leda till reaktioner likt TS som ör van få sin vilja igenom(Autism diagnos utan ens gjort de mest basala autist tester hello?!) Kan manipulera och tjata sig till det de vill ha.
Citera
2022-06-09, 15:20
Medlem
styckets avatar
Citat:
Den senaste forskningen säger att de träningsprogram för männiksor med autism där de tränas har varit kontraproduktiva och nästan uteslutande leder till svåra utmattningstillstånd, depressioner, ångest, panikattacker och självmord. Inte mycket ljus som skiner där?

Vad tråkigt. Vet du vilken metod de använde sej av?
Citera
2022-06-09, 15:22
Medlem
styckets avatar
Citat:
Sant! Förutom det om matematisk förmåga. Av alla de som har riktig autism utan samtidig svagvegåvning(ofta ges autism diagnos till dessa med för LSS underlättande). Så stämmer det att matematisk förmåga och logiskt tänkande är ett kännetecken för de med autism, var god besök Mensa eller andra autism dominerande sällskap(Litteraturföreningar, tankekedjor, schacksällskap osv) här är vi alla långt över medel vad gäller IQ, matte och logik. 2.0 på högskoleprov är en barnlek tex. Trots detta svårt med vardagen.

Mode diagnosen är som du säger mest kvinnor som försöker utnyttja och manipulera skola, sjukvård och samhälle(Ja det är vanligt med kvinnliga psykopater och borderline är överrepresenterat av dessa för utnyttja system och människor) se Amber heard för ett typ exempel. Sen att de saknar förmågan att inse att de/vi med autism är igenom detta brukar leda till reaktioner likt TS som ör van få sin vilja igenom(Autism diagnos utan ens gjort de mest basala autist tester hello?!) Kan manipulera och tjata sig till det de vill ha.

Så autister är egentligen bara människor som är mer logiskt tänkande?

Inte nödvändigtvis en funktions nedsättning.
Citera
2022-06-09, 15:23
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Jag knarkar inte och är inte beredd att börja för att se om det skulle lindra min autism.
Det var intr så jag menade. Jag ville Bara bevisa för dig att man kan ändra sin hjärna beroende på ens beteende. Vilket du kan se om du googlar det.
Citera
2022-06-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det var intr så jag menade. Jag ville Bara bevisa för dig att man kan ändra sin hjärna beroende på ens beteende. Vilket du kan se om du googlar det.

Okej jag tror inte på det men jag är ändå tacksam att du vill väll
Citera
2022-06-09, 16:05
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Vad tycker du om dem första typiska frågorna som nya personer ställer vid första mötet i sociala sammanhang(utanför jobb på fritiden)?

Vad heter du?
Hur gammal är du?
Vad gör du/jobbar du med?
Vem är du här med?
Jaha hur känner ni varandra?
Trivs du?

Stör du dig lika mycket på dessa alltid likadana typiska frågeställningarna som jag gör!?
😝
samma frågor samma ordning samma mönster every.... fucking... time!

Peace
Citera
2022-06-09, 16:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Okej jag tror inte på det men jag är ändå tacksam att du vill väll
Det behöver du inte tro på utan det finns som sagt bilder på olika människors hjärnor som bevisar detta. Googla tex "drug addiciton brainscan".
Citera
2022-06-09, 16:51
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Har du någon gång tagit för dig i sängen eller sitter du bara på sängkanten och dreglar?
Citera
2022-06-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det behöver du inte tro på utan det finns som sagt bilder på olika människors hjärnor som bevisar detta. Googla tex "drug addiciton brainscan".

Okej 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in