2022-06-07, 15:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag måste härleda till FBs tvättbjörnsanalogi.

(FB) Anklagar ni MENA invandrare?

Citat:
Förklarande jämförelse: I USA är det vanligt att folk stöter på tvättbjörnar kring hemmet som blir tama och som man då väljer att ta in i huset och gör till husdjur. Detta resulterar i att de oftast inom dagar gnagt sönder hela möblemanget och huset (golv, väggar, tak) samt förstört en massa ägodelar genom att lägga dem i vatten (”tvätta dem”). När detta sker kan man, som jag ser det, inte vara arg på tvättbjörnen. En tvättbjörn är en tvättbjörn och beter sig som sådan. Den som tar in den får skylla sig själv. Om jag anlitar någon att vakta min bostad när jag är borta och de tar in en tvättbjörn så anklagar jag husvakten för skadorna, inte tvättbjörnen.

Det finns massvist med "tvättbjörnar" i världen, inte bara från MENA. Tar man in dem så blir det som det blir.
Citera
2022-06-07, 16:09
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Vilket land beskriver du?
Sverige förstås. När polisens våldsmonopol försvinner innebär det inbördeskrig.
Citera
2022-06-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
Det här landet är bortom räddning. Svenskar sitter och tror att allt är lugnt trots att kriminaliteten bara eskalerar. Man fortsätter att rösta på (enligt mätningar) Socialdemokraterna, framförallt nu när tokan Maggan tagit över. Mångkultur har fullständigt raserat våran trygghet och sammanhållning. Det finns inget återvändo. Sverige är förlorat!

Vad tänker ni? Vad tycker ni?

No shit, detta har jag tänkt i många år och redan när SD kom på tapeten vid 00-talet sa jag att det kommer gå åt helvete om man ska göra tvärtemot vad SD vill av ren princip, och vad gjorde man?
Citera
2022-06-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja folk som kommer hit medelålders har mycket svårare lära sig språket!! Många svenskar har bidrag från AF också??
Men lägg av. Det går inte ens att jämföra andelen etniska svenskar som går på bidrag jämfört med utlänningar. Dessutom är de etniska svenskarna vårt problem, det är inte somalier och afghaner.
Låt oss svenskar vara ifred i vårt eget land.
Citera
2022-06-07, 17:46
Medlem
Skumt fanns ju varken pengar till skola eller polis för säg tio år sen allt skulle sparas men nu finns det hur mycket pengar som helst
Citera
2022-06-07, 18:03
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Skumt fanns ju varken pengar till skola eller polis för säg tio år sen allt skulle sparas men nu finns det hur mycket pengar som helst

Det finns ALLTID pengar till Menainvandring.
Citera
2022-06-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför ska de jobba om bidragen ger minst lika mycket eller mer? Finns inga incitament att på allvar söka sig jobb eller en utbildning som ger jobb.
Människor mår bra av att ha ett jobb??
Citera
2022-06-08, 10:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Människor mår bra av att ha ett jobb??

Det finns individuella och kulturella faktorer som påverkar detta ja. Får du lika mycket eller mer av att gå hemma så ter sig nog inte ett städjobb, diskare, barnskötare, biträdesjobb inom äldreomsorgen etc särskilt lockande.
Citera
2022-06-08, 11:27
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag kom också på detta nu när trådskaparen ställde frågan.

Har under mitt 45-åriga liv aldrig lagt märke till Sveriges totala förvandling. Vad chockad jag känner mig nu. Kanske man ska rösta på något annat än S till hösten?
Men samma här faktiskt. Jag reste precis mitt huvud och kunde inte annat än att ana att något inte känns helt rätt. Men det löser sossarna, det statsbärande partiet!
Citera
2022-06-08, 11:35
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockpitten
Sverige är inte "kört" om så 99,9% hade varit muslimer. Den som kontrollera militären bestämmer. Ett enda modernt stridsflyg med missiler kan ingen utan motsvarande vapen klara.
Förutsatt ingen avancerade manpads eller andra surface-to-air missiles / ground-to-air missiles så hade detta enda flyg kunnat slå ut samtliga moskéer och muslimska polisstationer på några dagar.
Ja och sovit i sitt plan och tankat i luften och lagat mat i cockpit och laddat om från innerfickan och sedan bombat och bombat tills det kändes lagom och sedan landat och tagit emot applåder från de etniska 0,1% som mirakulöst nog klarat sig och hade det bra.
Citera
2022-06-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Real lönerna har minskat drastiskt med, skatte trycket har höjts, ålder på pensionering har höjts och lär vara högre än 70 år när de flesta här pensioneras.
(Real lön = Vad du får ut av dina pengar. Speciellt när fasta kostnader som boende, mat övrigt leverne är betalt)

Och detta under en högkonjuktur.
Citera
2022-06-08, 23:12
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Du tror att det räcker att vi uttrycker egna åsikter? Du tror att det räcker att rösta i riggade val? Judarna försöker förinta vita människor världen över och folket har blivit hjärntvättat sen barnsben, hur fan menar du att pep talk ska kunna få rätsida på det?
Nej jag säger att det är varje individs ansvar att stå upp för sig själv och andra, det betyder att man informerar allmänheten omkring sig och får alla kring sig att i sin tur göra detsamma och att inte gå med på att vara tyst och bara buga för aktoriteter, att man inte ska underkasta sig vad som helst, man ska bry sig, man ska ställa krav. Detta gör jag själv.

Nej jag har aldrig påstått att det går rösta bort problemen jag propagerar för en kulturell förändring. Belöna bra beteende, visa avsmak för dåligt beteende och stå fast i ditt ställningstagande, våga ta risker. Människor är fega konformister, använd deras svaghet mot dem, låt inte patologisk konformism löna sig.

Den enda strategin folk har för att hantera sin egna roll i samhället är att gömma sig. Låt inte detta fortsätta vara möjligt för dem, de måste möta verkligheten. Alla bär samma ansvar och de som inte vill göra rätt för sig ska man inte visa respekt för de har ingen genuin respekt för varken sig själva eller någon annan.
Senast redigerad av Autismpower 2022-06-08 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in