Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Några sådana blattar känner jag inte. Är självklart medvetna om att de fnns och tycker man borde göra en bedömning efter säg fem år i landet och visar personen ingen vilja att integrera sig arbeta med mera så ska de utvisas förutsatt att det är lugnt i hemlandet. Att de är av en annan ras skiter jag i. Hade vi haft ett grannland fullt med negrer som måste fly så ska vi ställa upp precis som vi ska göra nu för Ukrainarna. Däremot Bör ju länderna i närheten ta det största ansvaret och världsamfundet kan stötta ekonomiskt. Precis som att världsamfundet borde stötta tex Polen ekonomiskt för alla Ukrainare de tar emot. Balkan ser jag som vårat närområde om än inte det direkta . Från ickenärområden skulle vi kunna ta emot en mycket liten kvot på säg 3-5k personer per år. Och inga medborgarskap ska delas ut föränn vi kan se att dessa personer funkar här. Men som sagt, finns inte viljan att lära sig språket, arbeta och integrera sig (vilket inte är att helt sudda ut sin förra nationalitet) då är det enkelbiljett hem som gäller. Ja.... om jag fick bestämma som envåldshärskare då

Nä, för de konstanta bidragstagarna som sitter i förorterna, lär sig oftast inte svenska, och umgås inte med svenskar.
Men det är fakta att majoriteten(enligt en nyligen gjord undersökning 2021) ALDRIG blir självförsörjande här, och enligt faktan i partiledardebatten i söndags är bara 27 procent av de utomeuropeiska invandrarna det i dagsläget..