Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Nu är hon pank till 19e maj då hon också redan är tom om hon håller vad hon lovar o betalar tillbaks lånen 👍

Så pengarna hon fick av Jossan igår skulle alltså räcka hela månaden? Hahaha! Bra att köpa smink för 1000 kr och godis för resten.

Vafan Bumbi! Du lär dig verkligen aldrig. Du har ju precis väntat i fyra veckor på att pengarna ska komma och så pissar du bort dem IGEN på två sekunder. Hur ska du göra de kommande fyra veckorna? Går det swisha dig fortfarande? Eller ska du sälja blåsjobb i parken för en hundring kontant? Du behöver verkligen hjälp, låt dem sätta dig på ett boende.
2024-04-24, 23:21
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
PS. Glöm inte att redovisa resten av skatten på OF som inte Jossan deklarerade åt dig, annars blir det till att skaka galler! Jag kommer personligen att skicka in allt material de behöver för att sätta åt dig om du själv inte gör rätt för dig.

Känner inte henne men du verkar vara besatt av henne. Antingen är du kär i henne eller så hatar du henne? Vilket är det?
2024-04-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganghataren
Känner inte henne men du verkar vara besatt av henne. Antingen är du kär i henne eller så hatar du henne? Vilket är det?
Det märks att du inte är insatt.
2024-04-25, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Nu är hon live och tittar när Chrippa spelar. Det lät som att det var hon själv som spelade för hon svor lika mycket som när hon själv spelar.
Bumbis stora spel idol är Crippa som hon försöker efterlikna. Julia kommer 2a. Satsa stort är modellen. Honförstår bara inte att hon är ett bihang med i deras mått fickpengar. Hennes intelligens förstörelse ligger på ett barns nivå där hon stannat mycket av sin utveckling. Rätten tog ett interimistiskt beslut om förvaltare i två steg ekonomi och egendom. I ansökan är även sörja för person ifylld. Bengan hoppade av bumbis uttalanden är bara ordbajseri och inget man ska ta fasta på. Optio äger uppgiften och löser detta med annat person. Troligen svårt hitta någon då denna uppgift övergår allt de tidigare haft. Personligen hoppas jag folket inte bombar sönder dom utan låter dem sköta uppgiften. Bumbi bestämmer Inger. Hon har lagt en önskan via advokat ett yrkande. Vad rätten sen beslutar är upp till dom. Där ligger även yttrande från överförmyndare. Om sörja för person. Datum finns inte än för sammanträdet o beslut.
Bumbi behöver om inte boende en stödperson dygnet runt. Hård ekonomisk styrning. Bildning i matlagning näringslära jordgubbar och Nutella är inte basföda. Hon behöver lära sig sitt hushåll. Sköta son hygien. Ja allt från grunden av nybliven tonåring. Hon behöver lära sig läsa och få en ordförståelse. Listan är evighetslång. Nu bara invänta beslut från tinget och hoppas optio drar åt nödbroms hårt från start. Börja med att avsluta alla konton utanför landet o spärra spel.
2024-04-25, 09:13
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Jag tyckte att hon sa Tommy. Någon annan som hörde det? Jag kan så klart ha fel också.
Tommy är snubben på överförmyndarnämnden som hon först spydde galla över men som nu är schysst och de är helt överens typ.
2024-04-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Tommy är snubben på överförmyndarnämnden som hon först spydde galla över men som nu är schysst och de är helt överens typ.
Tro inte allt bumbi säger. Hon har inget val. Interimistiskt beslut är taget om förvaltare o advokat är klok som inser meningslöst överklaga. Bumbi vill alltid vinna sista poängen utan att förlora till följare
2024-04-25, 09:36
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhumlebumle
Tro inte allt bumbi säger. Hon har inget val. Interimistiskt beslut är taget om förvaltare o advokat är klok som inser meningslöst överklaga. Bumbi vill alltid vinna sista poängen utan att förlora till följare
Jag tror definitivt inte på allt Bumbi säger. Knappt något. Jag vet t ex att beslutet om att ha förvaltarskap inte är hennes. Jag förklarade bara vem T är och att det inte är han som B berättade är sjukskriven.
2024-04-25, 11:11
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag tror definitivt inte på allt Bumbi säger. Knappt något. Jag vet t ex att beslutet om att ha förvaltarskap inte är hennes. Jag förklarade bara vem T är och att det inte är han som B berättade är sjukskriven.
det kan vi nog alla vara överens om att det INTE är kioskmongot med tiara Emelie som bestämmer något längre
2024-04-25, 13:50
Medlem
HawkHills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde-M
Livar hon bara privat nu mera?
ja på insta . Men hon släpper in folk . Tiktok är öppet .
2024-04-25, 14:56
Medlem
Är det någon som vet om förvaltaren kommer kunna hitta hennes utländska konton?

Samma med SKV. Det kan väl inte vara så enkelt att skattefuska att man bara öppnar utländska konton?

All swish hon drar in från sina följare, kan förvaltaren stoppa det? Jag vet att man får hantera pengar man får in utöver det förvaltaren tar, men i hennes fall fortsätter hon ju bryta mot lagen och tar emot sjukersättning utan att uppge övrig inkomst. Tänkte om förvaltaren även har som uppgift att hindra henne från att begå ytterligare bidragsbrott.
2024-04-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan

Samma med SKV. Det kan väl inte vara så enkelt att skattefuska att man bara öppnar utländska konton?

All swish hon drar in från sina följare, kan förvaltaren stoppa det? Jag vet att man får hantera pengar man får in utöver det förvaltaren tar, men i hennes fall fortsätter hon ju bryta mot lagen och tar emot sjukersättning utan att uppge övrig inkomst. Tänkte om förvaltaren även har som uppgift att hindra henne från att begå ytterligare bidragsbrott.

Ägarna till swish är svenska banker när förvaltaren tar kontroll över bankkontot så bör även swish spärras.
Samma med BankID din bank tillåter dig att ha den tjänsten.

Beslut från tingsrätten ligger till grund för förvaltarens rätt att hantera t ex bankerna.
2024-04-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan

Skatteverket kan numera med lätthet begära ut inkomstuppgifter ifrån OF.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in