Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Är det någon som sett filmen "Idiocrazy"? Det verkar som om världen börjar gå åt det hållet.
Jag kollade lite på "dokumentärerna". Tik tok och en mängd andra medier är att betrakta som en låtsasvärld. Vi har en uppenbart störd människa, Emelie, i ena ringhörnan och en undermänniska, kallad Anjo, i den andra. Sen figurerar det en mängd andra bifigurer som exempelvis undermänniskan "Local", en wigger som förmodligen har psykiska problem för att han inte var född som neger.
I denna låtsasvärlden skapas problem och diskussioner. Småsaker överdrivs och krig bryter ut.
Låtsasproblem i låtsasvärlden. Det är ett spöke som jagar ett annat spöke och imbecillen Anjo leker skjutjärnsjournalist och gör en låtsasdokumentär i låtsasvärlden och folk kissar på sig av upphetsning och för samhället än mer i idiocrazisk riktning.
Han ljuger medvetet i sina låtsasdokumentärer, t ex så påstår han att "andra som har diagnoser håller inte på som Emelie"...eh, jo Anjo. Det finns irrationella beteenden hos folk med diagnoser och sen är det även individuellt hur de beter sig.
Anjo överdriver småsaker för att få effekt i låtsasvärlden. En idiot gör en låtsasdokumentär om en annan idiot. Skrämmande att se idiocrazyn breda ut sig hos alla det engagerar.
Jag kan tänka mig att sätta Emelie till att städa mitt hus och imbecille n Anjo hade behövt lite kroppsarbete så han kunde hugga ved och kratta löv. Tusentals andra i idiothysterin behöver också komma ut och göra nytta. Det är nog enda räddningen. Jag blir uppriktigt rädd när jag tänker på vilka som ska ta över i framtiden.
Bara bry sig om att Emelie ibland inte kan ta sig till toaletten...strunta ni i det. Låtsas Människor.
Håller helt med dig ang Anjo. Helt överdrivet upphöjd till skyarna av kidsen.
Här gäller det att vi "vuxna" verkligen har koll på vem våra barn får Info ifrån.
Anjo anses ju som " trovärdig".
Har också hört direkta sakfel, påtalat det i kommentarer på YT, som omedelbart blir borttagna.
Anjo är enligt min bedömning mycket,farligare,och lurar våra kids mycket mer än Bumbi.
Bumbi gör det inte med berått mod.
Hon lägger inte ner sin tid på att göra "Högstadiedokumentärer" om Människor som är socialt utsatta.
Bumbi må tala illa om några ibland,. Men då i ren affekt, som man måste acceptera, om man väljer att titta på hennes kanal.
Hon känns i grunden genuint god, men har slitits hårt, pga omständigheter som hon inte alltid själv haft kontroll över tyvärr.
Men det krävs en intellektuell och psykologisk mognad för att förstå detta.
Alla uppnår aldrig det, ens under en hel livstid.
Dessa personer är inga jag lyssnar till, då sådana själv hatande människor blir mycket bittra.