2024-04-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tror du inte att jag skulle kunna vara enklare att till exempel göra någonting man tycker är kul varje dag än att göra arbete som ej är kul? när jag blev utbränd så jobbar jag åt någon annan. Idag jobbar jag åt mig själv. Det gör att allting blir lättare samtidigt roligare. tror du inte att det kan vara samma sak för henne?

Jobb är inte menat att vara kul. Speciellt inte de jobb som kanske människor som Bumbi får. De klarar ju inga avancerade uppgifter. Jag jobbar på en industri, kan inte påstå att det är roligt. Men cashen måste in så jag kan leva. Jag trivs på jobbet, men kul skulle jag inte beskriva det.

Tror faktiskt hon skulle trivas i en jobbkontext där hon hade kollegor som var på samma mentala nivå som henne. Alla hennes vänner är ju "svagbegåvade".
2024-04-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Man är ju galet sugen på att läsa nya yttrandet men länkarna har dött...någon som kan lägga upp på annan sida?

https://easyupload.io/29x89k
2024-04-16, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Jobb är inte menat att vara kul. Speciellt inte de jobb som kanske människor som Bumbi får. De klarar ju inga avancerade uppgifter. Jag jobbar på en industri, kan inte påstå att det är roligt. Men cashen måste in så jag kan leva. Jag trivs på jobbet, men kul skulle jag inte beskriva det.

Tror faktiskt hon skulle trivas i en jobbkontext där hon hade kollegor som var på samma mentala nivå som henne. Alla hennes vänner är ju "svagbegåvade".

Ja kanske.
2024-04-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartnorrlanning
För att inte glömma att hon sagt att hon inte vill riskera att få sparken för att hon inte kan hålla tider. Hon vill ha ett jobb där hon kan komma och gå som hon vill.

Det vill jag också ha 🥹
2024-04-16, 18:25
Medlem
Citat:
Tror du inte att jag skulle kunna vara enklare att till exempel göra någonting man tycker är kul varje dag än att göra arbete som ej är kul? när jag blev utbränd så jobbar jag åt någon annan. Idag jobbar jag åt mig själv. Det gör att allting blir lättare samtidigt roligare. tror du inte att det kan vara samma sak för henne?

Jag lämnar åt hennes läkare att avgöra om hon är arbetsför eller inte. För jag vet inget om det. Jag kan komma på diagnoser där man kan hålla igång privat men ej klara av ett arbete. Absolut.
MEN... Ditt resonemang är konstigt! Det är oerhört få förunnat att kunna VÄLJA om man vill jobba eller inte! De flesta måste försörja sig. Och är man sjukskriven och får pengar av staten är man inte i position att göra lite som man vill, utan då får man snällt följa det regelverk som finns. De allra flesta som ej kan passa tider eller har olika försvårande diagnoser eller sjukdomar tvingas ändå ut i samhället i form av Samhall eller likande. Du låter oerhört naiv som tror man godtyckligt kan välja lite efter känsla och humör. Och vad gäller Emelie så struntar jag i om hon har sjukersättning eller inte. Hon har säkert fog för det. Men då kan hon inte DESSUTOM dra in en halv miljon ett år och MÖRKA för försäkringskassan. Det är olagligt! Hon gömmer även svarta skattepengar vilket också är olagligt! Varför förstår du inte det? Hon sitter och skryter om detta dag ut och dag in dessutom. Hon är inte så sjuk att hon inte förstår, för då hade hon inte aktivt öppnat utländska konton och försökt dölja det för skv och FK. Det är utstuderat av henne! Sluta resonera om att "det väl inte är så farligt om hon inte vill göra nåt tråkigt" eller om "hon väl inte behöver anmäla inkomst" som alla andra måste. Det låter väldigt idiotiskt.
2024-04-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Man är ju galet sugen på att läsa nya yttrandet men länkarna har dött...någon som kan lägga upp på annan sida?
Sammanfattningsvis: Hennes advokat återberättar Bumbis lögner, Överförmyndaren går inte på det o skickar in ännu mera bevis, Jossan nämner att Bumbi har en betydligt större skatteskuld än det som Josefin o Bumbi redovisat.
2024-04-16, 18:37
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Lägg gärna upp dokument på fler sidor, kommer inte åt dom tyvärr

Yttrandet från Överförmyndarnämnden

https://justpaste.it/ayzh2
2024-04-16, 18:38
Medlem
Citat:

Herregud… Börjar tröttna på dina kommentarer och hur du försvarar Dumbi i allt, gå å slicka hennes röv någon annanstans……

Hon har fortfarande sagt när hon fick tillbaka sitt bidrag att hon vill jobba någonstans gratis för att hon vill jobba och komma ut, och att Josefin sagt att det var en jättebra idé, så länge hon har sin sjukersättning. Tycker inte att hon borde ha sjukersättning om detta är något man funderar på att göra..
2024-04-16, 19:02
Avslutad
Citat:
Förvisso. Jag minns att år 2010 var jag väldigt utbränd psykiskt & fysiskt för att jag hade jobbat mycket övertid. Gick in i väggen. Jag hade inte ork till speciellt mycket, fast jag hade definitivt kunnat ta mig ork till att ta några bilder på mig själv och göra en video på YouTube eller liknande några gånger i veckan.

Fast jag hade absolut inte klarat av att jobba, jag sov väldigt länge dagarna långa ibland. Så därför säger jag det att hon kan mycket väl vara utmattad psykiskt. Så därför säger jag det att hon kan mycket väl vara utmattad psykiskt & oförmögen att klara av ett vanligt jobb trots att hon klarar av att göra det hon gör på sociala medier fast vad vet jag. ja men det är som du säger att hon spenderar flera timmar att ta foton, sitta flera timmar på live ja det är sant så mycket orkar man inte som sjukskriven
Hon är ju inte sjukskriven heller utan har sjukersättning, d v s hon får inte bara pengar från sjukförsäkringssystemet för att hon är icke arbetsför just nu utan för att hon bedömts vara det för all överskådlig framtid.
2024-04-16, 19:36
Medlem
Är skabbet live?

Gör hon något sköjigt? Fan rätt skönt att bli bannad. Slapp man se skatan. Saknar dock att spamma skrattemojis 😁
2024-04-16, 20:13
Medlem
Dumbi. Då du läser här inne. Jag kommer för alltid fortsätta skicka skrattemojis. Speciellt efter dagens live 😁
2024-04-16, 21:18
Medlem
Säg till när hon lugnat ner sig så man kan aktivera sin fejkinsta igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in