Kan arbetsgivare kolla upp om man är sjukskriven?
Nu tror jag inte att hon har en minsta chans att få jobbet, med tanke på hur oproffesionellt mail hon skickat in och att hon dyker upp i sin ”kompis” ställe - det är hennes kompis som ansökt om jobbet och inte hon, man kan för fan inte bara dyka upp på någon annans intervju eller vad det nu var. Och om hon mot all förmodan skulle gå vidare och få en intervju så kan ni ju tänka er att hon inte hade kunnat bete sig, hon hade inte kunnat svara ordentligt på frågorna utan att babbla på om annat eller smöra och säga helt opassande saker (finns en live där hon köper skor och jag skämdes över hur hon pratade med butiksbiträdet, hon babblade på och man märker att biträdet inte visste vad hon skulle svara).
Men ponera att hon på något vänster lyckas på jobbet, kan dom se att hon är sjukskriven då? För jag kan verkligen inte tänka mig att hon kommer berätta det själv utan hon kommer väl fortsätta dra in pengar från försäkringskassan i så fall och jobba samtidigt. I och för sig lär jobbet inte bli långvarigt med tanke på att hon vänt på dygnet och hon har själv berättat att hon inte kunnat hålla några jobb för hon KAN bara inte vakna på morgonen, det är HEEELT OMÖJLIGT för henne att gå upp i tid. 🙄 stackars henne, en normal människa går upp och jobbar oavsett hur trött man är, själv har jag så pass mycket arbetsmoral att jag hade kunnat jobba med hjärnblödning typ, men stackars lilla Bumbi kan bara inte vakna

( buhu.
Vi borde anmäla henne för bidragsfusk också, hon pratade ju med försäkringskassan för ett tag sedan och då fick hon redogöra hur mycket hon tjänat på onlyfans och sånt, vad hände med det? Kan inte fatta om hon inte blev återbetalningsskyldig eller något, går inte det beslutet att få tag på i så fall?
Sen undrar jag även om någon vet i fall hon har någon intellektuell funktionsnedsättning (det som förr hette utvecklingsstörning), det måste ju nästan vara så. Hennes handlingar, sättet hon pratar, hennes icke-existerande konsekvenstänk osv talar sitt tydliga språk