2026-09-16, 18:16
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
En gång drog han ett scenario med en skål med chips.....
Det säger väl allt.

Men bor man i mammas källare så .
Citera
2026-09-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jodå jag är väldigt läskunnig. Återigen frågar jag dig i de fall där endast 2 personer varit närvarande vid situationen (det vanligaste scenariot) och inga skador eller annan teknisk bevisning finns, inga vittnen har varit där. Vad finns det då för mer bevisning än de 2 personernas berättelser?

Du har fått det berättat och beskrivet flertalet gånger Jocke.

Om vi nu skall hålla oss till verkligheten och inte i dina fantasier och tänk om scenarion så vet du att det inte ens går till rättegång om det enbart finns ord mot ord.

Tills du lyckas hitta en ynka dom på de kriterier du tjatar om så är det meningslöst att skriva om.
Citera
2026-09-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ni påstår ju att en målsägares beteende när denne berättar för sina kompisar är ett bevis för att det den berättar är sant. Då har jag frågat om det finns något sorts beteende från men målsägare när denne berättar som skulle kunna tyda på att det den berättar inte är sant?

Om en person anmäler att den har våldtagits så hoppas jag att den känner/upplever att den blivit våldtagen. Annars ljuger den ju. Håller du inte med om det?

Att du inte förstår att betydelsen att det som hänt inte är en våldtäkt inte är samma sak som att det saknas bevisning är återigen inte mitt problem utan ditt. Ditt problem Humbug.

Återigen herr Guzman, har du svårt med lädförståelsen? Jag har kanske missat något men jag har enbart se dig påstå det.

Ja. Och som du fått visat är det relativt ovanligt med falsk angivelse när det gäller våldtäkt. Enligt BRÅ är det cirka 2%. Annan internationell forskning 2 till 6%.

Det var inte vad du frågade Jocke.
Citera
2026-09-16, 18:31
Medlem
Citat:
Så nedanstående går att hitta i denna ordning i FUP? Stora luckor i sådana fall. Var är hennes försök att filma? Hennes försök att ringa kompisen? Var framgår det att han föste in henne på toaletten?
Var framgår det att hon säger att det inte fanns några flyktvägar? Var framgår det att hon är så rädd att hon låter det ske? M.m....

Varför svarar du inte på mitt exempel?

Återigen, du bevisr med detta inlägg att du inte läst FUP.

Vem har påstått att BO sagt att det inte fanns några flyktvägar?

Att han tog tag i henne och ledde henne finns med längre ner i förhören.

Något som även GM vidgår i hans förhör.

Rätt fantastiskt att du redan innan du ens tittat i FUP bestämt dig att GM är oskyldig.
Citera
2026-09-16, 18:34
Medlem
Citat:
Så nedanstående går att hitta i denna ordning i FUP? Stora luckor i sådana fall. Var är hennes försök att filma? Hennes försök att ringa kompisen? Var framgår det att han föste in henne på toaletten?
Var framgår det att hon säger att det inte fanns några flyktvägar? Var framgår det att hon är så rädd att hon låter det ske? M.m....

Varför svarar du inte på mitt exempel?

Ser nu att du inte ens läst citatet. Då hade du inte missat att hon redan i baren försökt ringa en en kompis som skulle be henne komma.

Så återigen Jocke, vart hittar du något som pekar på frivillighet?
Citera
2026-09-16, 18:47
Medlem
Citat:
Svara på frågan här nere nu.

Jag har ju flera gånger sagt att det inte finns någon tydlig förklaring och det blir ju ännu krångligare när man ska bedöma om en annan person som är inblandad skulle ha kunnat uppfattat att frivillighet fanns.

Jag tror att den största skillnaden mellan ditt o mitt tänk ligger just där att du inte ser på den åtalades situation och om denna faktiskt kan ha uppfattat det som frivilligt.

Jag kan ta ett exempel och svara istället för att skriva något löjligt som att du kan ju inte jämföra .......Jag har inget Playstation o.s.v.

Om jag är hemma hos dig och kör igång ditt Playstation och börjar spela utan att fråga dig. Du sitter bredvid i soffan och säger ingenting eller tar inte kontrollen ifrån mig.
Är det rimligt att jag uppfattar det som att du frivilligt låter mig spela på ditt Playstation?

Du ser alltså en likhet att spela på någons PS5 utan att fråga först som lika allvarligt att sätta på någon utan att fråga?

Så om någon upprepat med olika svar säger att de inte vill följa med dig hem och ha sex så tycker du det är väldigt svårt att uppfatta att personen inte vill ha sex med dig?

Om det nu är så ofattbart svårt att förstå frivillighet, varför är det inte specielt många som misslyckas med att förstå just frivillghet?

2025 änmäldes 10014 våldtäkter i Sverige, varav 3802 utgjorde våldtäkt mot barn.

Enligt SCB finns det 8,86 miljoner människor i Sverige över 15 år.

Det rör sig således om 0,11% som missuppfattat frivillighet så till den milda grad att det resulterat i en anmälan om våldtäkt.
Citera
2026-09-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det du inte begriper är att ett styrkande av kvinnans berättelse när ord står mot ord också öppnar dörren för falskanmälningar, utpressning och försäkringsberägerier. Samtycke är i princip omöjligt att bevisa för en åklagare på ett trovärdigt sätt, när två utsagor står emot varandra. Det är därför domar måste stödjas på objektivt verifierbara fakta, inte skvaller mellan väninnor, eller omvänd bevisbörda. Jag läste i ett rättsfall som kommenterats av Lambertz att samma anmälerska och samma stödvittne (hennes väninna) figurerat i två olika fall. Att sådant inte kommer till domstolens kännedom är skandalöst och ett rättshaveri. Lambertz slutsats var att detta var väldigt misstänksamt.

Enligt BRÅ utgör cirka 2% falska anmälningar.

Dessutom är det en myt att enbart ord mot ord kan leda till en fällande dom. Det kommer inte ens gå till åtal. Ingen av er lilla skara har hittills hittat en enda dylik dom.

Som jag nyss förklarade för en annan debattör så är det 0,11% av befolkningen över 15 år som missförstått att sex skall vara frivilligt till den grad att det lett till en anmälan av våldtäkt.
Citera
2026-09-16, 19:10
Medlem
Citat:
Eller mer som att det finns utrymme att tolka att hennes beteende utgör frivillighet.

Jag kan fråga dig också att om en person vet med sig om att denne kommer bli våldtagen inne på en toalett kan man då inte förvänta sig att den personen på något sätt försöker undvika situationen? Säga något, skrika, slåss, gå därifrån, putta undan eller vad som helst istället för att bara följa med och inte göra någonting?

Du är nog tämligen ensam om att tolka nej, jag vill inte, mamma ska hämta mig.

Nej jag ska med båten imorgon.

Nej jag vill inte följa med dig, mamma är på väg.

Och försök att ringa en kompis till att ohlala, jag har halva inne. Hon är så sjukt sugen och brinner av längtan att ha sex med just mig.
Citera
2026-09-16, 19:17
Medlem
Citat:
Han bestämmer sig enligt er att våldta henne på en krog där det finns mycket folk runtomkring som kan göra iakttagelser när han med våld måste fösa in tjejen på toaletten. Det hade räckt med att hon skrikit hjälp, knuffat till honom eller något så hade det uppmärksammats av de andra. Eller så hade hon helt enkelt bara kunnat gått därifrån.

Varför försökte GM få iväg de tjejerna som kände igen honom i baren?

Varför maskerade han sig och lämnade platsen?

Varför drog han med första bästa flyg?

Varför åkte han inte hem? Han bor i Stockholm men valde att checka in på ett hotell på Arlanda,

Varför sa han inte ens sitt förnamn till BO?
Citera
2026-09-16, 19:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Enligt BRÅ utgör cirka 2% falska anmälningar.

Dessutom är det en myt att enbart ord mot ord kan leda till en fällande dom. Det kommer inte ens gå till åtal. Ingen av er lilla skara har hittills hittat en enda dylik dom.

Som jag nyss förklarade för en annan debattör så är det 0,11% av befolkningen över 15 år som missförstått att sex skall vara frivilligt till den grad att det lett till en anmälan av våldtäkt.

BRÅ ljuger och har ljugit förr. Bland annat om invandrares kriminalitet. BRÅ är en vänsterstyrd myndighet full av aktivister. Falska anmälningar utgör mellan 10-90 % beroende på hur de definieras. Det är svårt att bevisa en falsk anmälan, det är viktigare att se på antalet som går till åtal eller ännu bättre dom, i relation till hur många anmälningarna är totalt. Därför är det bättre i just detta fall med ett samlingsbegrepp oriktiga amälningar utan rättslig grund, och de är bevisligen över 90 % av anmälningarna. En del av dessa har ledit till häktning (oskäligt frihetsberövande) av den tilltalade med allt vad detta innebär. Skadestånden för svenska staten kommer att bli skyhöga när varbölden spricker.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-16 kl. 19:25.
Citera
2026-09-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
En gång drog han ett scenario med en skål med chips.....

Det visar väl rätt väl på hans syn på det täkts könet.
Citera
2026-09-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
BRÅ ljuger och har ljugit förr. Bland annat om invandrares kriminalitet. BRÅ är en vänsterstyrd myndighet full av aktivister. Falska anmälningar utgör mellan 10-90 % beroende på hur de definieras. Det är svårt att bevisa en falsk anmälan, det är viktigare att se på antalet som går till åtal i relation till hur många anmälningarna är. Därför är det bättre i just detta fall med ett samlingsbegrepp oriktiga amälningar utan rättslig grund, och de är bevisligen över 90 % av anmälningarna. En del av dessa har ledit till häktning (oskäligt frihetsberövande) av den tilltalade med allt vad detta innebär. Skadestånden för svenska staten kommer att bli skyhöga när varbölden spricker.

Och detta baserar du på vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in