Igår, 19:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ser att du inte ville svara på den frågan heller. Så är det i alla lägen helt ok om någon trycker upp ett finger i analen på dig när du får en avsugning, det är ju med goda avsikter.

Vet du att om jag inte sade ifrån eller fysiskt avvisade fingret så skulle jag faktiskt tycka att det är rimligt att motparten tror att jag är OK med det och jag skulle inte överraska med en anmälan dagen efter.

Detta är mitt ärliga svar. Om jag låter det fortsätta ske utan att säga ifrån eller fysiskt försöka freda mig och det hela har hänt utan något tvång, våld eller hotfull situation så anser jag att det är rimligt att motparten trott att det skett med mitt samtycke. Jag skulle inte anmäla för våldtäkt eller något annat utan gå vidare i livet.
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du tänker fortfarande att hon trodde att de skulle prata inne på toaletten?

Det var förevändningen för att få dit henne ja. Väl där inser hon att hon kommer bli våldtagen. Skickar ut ett rop på hjälp och spelar in en kort video. Låter det som att hon brinner av iver att ha sex med GM?

Fortfarande märkligt att du är så ivrig att lägga allt ansvar på ett 17 årigt barn/ungdom och inget ansvar alls på en vuxen 30 åring.
Citera
Igår, 20:39
Medlem
Citat:
Vet du att om jag inte sade ifrån eller fysiskt avvisade fingret så skulle jag faktiskt tycka att det är rimligt att motparten tror att jag är OK med det och jag skulle inte överraska med en anmälan dagen efter.

Detta är mitt ärliga svar. Om jag låter det fortsätta ske utan att säga ifrån eller fysiskt försöka freda mig och det hela har hänt utan något tvång, våld eller hotfull situation så anser jag att det är rimligt att motparten trott att det skett med mitt samtycke. Jag skulle inte anmäla för våldtäkt eller något annat utan gå vidare i livet.

Hur skulle du kunna säga ifrån om du inte visste att det skulle ske?
Citera
Igår, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag har inte sagt något om manlighet.

Så du är alltså "feminiserad"?
Citera
Igår, 20:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Så du är alltså "feminiserad"?

Nej, samhället är feminiserat.

https://clearlycultural.com/geert-hofstede-cultural-dimensions/masculinity/
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Citat:
Så hon tog det som en "sexuell invit" enligt dig? Hon förstod då att anledningen till att gå på toaletten skulle vara att ha sex därinne?

Nej, om hon såg det som en sexuell invit hade hon inte efterfrågat hjälp. Uppenbarligen upplevde hon det som hotfullt och som att han bryr sig inte om vad hon vill.

Om du klart och tydligt avvisat flera inviter till sex och någon tvingar sig på dig i alla fall, anser du det vara helt ok?

Är det inte rimligt att en vuxen man borde förstå att det finns inget samtycke om hon är helt tyst, stel och passiv/apatisk? En vuxen man som dessutom framställer sig som en mentor inom barn och ungdomsidrott. Skulle han verkligen ha så dålig kognitiv förmåga att han inte inser att hon inte vill vara här?

Om han inte redan direkt visste att han passerat alla gränser, varför flydde han ön för att gömma sig på ett hotell på Arlanda, en internationell flygplats?
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej, samhället är feminiserat.

https://clearlycultural.com/geert-hofstede-cultural-dimensions/masculinity/

Hur då menar du?
Citera
Igår, 21:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Hur då menar du?

Du fick en länk, läs ingressen om du är intresserad.

Risk att vi hamnar lite väl långt OT om vi tar det längre än så i den här tråden.
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Citat:
Vad visste hon när de stod i kön? Visste hon att tanken var att de skulle ha sex inne på toaletten?

Svart eller vitt - porrstjärnestön och jätteskönt eller sex under hot eller våld.
Jag är ledsen att göra dig besviken men det mesta sexet ligger nog i en gråzon mittemellan.

Vad gör du för reflektioner av att i en stor majoritet av de här så kallade "nya fallen" så är de inblandade inte obekanta med varandra och de är väldigt ofta väldigt unga?

Var det hon som tog initiativ till att de skulle gå in på toaletten och att han skulle sätta på henne bakifrån, att han skulle trycka in penisen i munnen på henne och spruta i hennes ansikte?

Eller menar du kanske att båda två var tankeläsare och därför behövdes inget sägas?

Vad menar du med att det mesta sexet ligger i en gråzon?

Sista raderna har jag redan bemött flertalet gånger. Du behöver inte läsa så långt bak i tråden för att se mina reflektioner över det.

Citat:
Tycker du att det skulle vara min rätt att gå omkring och fråga tjejerna/kvinnorna?

Jag har absolut inga åsikter gällande detta, gör vad du vill
Citera
Igår, 21:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det var förevändningen för att få dit henne ja. Väl där inser hon att hon kommer bli våldtagen. Skickar ut ett rop på hjälp och spelar in en kort video. Låter det som att hon brinner av iver att ha sex med GM?

Fortfarande märkligt att du är så ivrig att lägga allt ansvar på ett 17 årigt barn/ungdom och inget ansvar alls på en vuxen 30 åring.

Så hon går frivilligt med in på toaletten medveten om att anledningen att gå in där är att ha sex och väl inne på toaletten säger hon inte något för att tala om att hon inte vill och hon gör heller inget fysiskt för att visa att hon inte vill. Enligt egen utsago låter hon det ske.

När får en tjej/kvinna något ansvar? 18, 19, 20,21,22,23,24,25,26 eller aldrig?
Citera
Igår, 21:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur skulle du kunna säga ifrån om du inte visste att det skulle ske?

Jag kan ju säga ifrån när det sker eller hur? Om du hade läst vad jag skrev så skrev jag att ifall jag skulle låta det fortsätta att ske och inget hot, våld eller utsatt situation förelåg så skulle jag se det som rimligt att motparten trodde att det skedde med min vilja.

Din fråga implicerar ju att man måste fråga om allting, precis allting innan man gör något. Är det så du vill ha det?
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Citat:
Så hon går frivilligt med in på toaletten medveten om att anledningen att gå in där är att ha sex och väl inne på toaletten säger hon inte något för att tala om att hon inte vill och hon gör heller inget fysiskt för att visa att hon inte vill. Enligt egen utsago låter hon det ske.

När får en tjej/kvinna något ansvar? 18, 19, 20,21,22,23,24,25,26 eller aldrig?

I det här fallet faller allt ansvar på 30 åringen. Den enda vuxna av de två, också den som tryckte in sitt könsorgan i munnen på en 17 årig tjej som flera gånger innan på kvällen svarat "nej" på hans frågor om att följa med hem osv.

Varför är du så jävla kåt på att avkräva mer ansvar från en 17 åring som gjorde vad hon kunde för att avstyra det hela än från en 30 årig man som borde vara fullt medveten om hur ambivalenta och osäkra tonåringar kan vara i och med att han var mentor inom ungdomsidrotten med mera? Dessutom, tog hon nåt eget initiativ? Eller var hon mest passiv och apatisk? Vad var där för fel på 30 åringen som inte insåg att han skulle avbryta?

När får en vuxen man något ansvar enligt dig? 18, 19, 25, 35, 40, 50, 60 eller aldrig?
Senast redigerad av gum69mo Igår kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in