2026-07-18, 13:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Varför frågade han inte bara? Han klarade ju av att fråga tidigare under kvällen? Varför delgav han inte sina planer till henne? Att han ville sätta på henne bakifrån, trycka in penisen i munnen och spruta henne i ansiktet.

I ditt exempel känner de varandra och har haft snabbisar med varandra innan, jag ser det inte som en våldtäkt nej.

Jag frågar ju dig om du tror att hon visste vad som skulle ske inne på toaletten när de stod där i kön?
Om hon visste hur kunde hon veta det?

Gällande det nya exemplet, hur tror du det skulle gå i en rättegång om hon anmält detta?

Så i det här exemplet tycker du inte att det spelar någon roll att han inte frågar henne? Här spelar det ingen roll att han blöter riddaren med saliv vilket ni skriker om tyder på våldtäkt i andra fall?
Här spelar det alltså roll att de tidigare haft sex och i och med det tycker du alltså att han då kan förmoda och tro att det ska vara OK även den här gången? I andra fall skriks det om att bara för att det var OK med sex i missionären behöver det inte betyda att samtycke till bakifrånsex finns m.m.

Tycker bara sådana här enkla exempel visar på vad många advokater uttrycker. De kan på förhand inte tala om för sina klienter om hur de tror utgången för en rättegång ska bli då det mer eller mindre är ett lotteri. Stor rättsosäkerhet tyder det på.
Citera
2026-07-18, 14:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men varför frågade han inte bara?

Det här blir ett litet sidospår men är lite nyfiken. Om jag känner ett behov av sex men inte har någon partner. Är det OK om jag går fram till random tjejer/kvinnor i laglig ålder och frågar dem om de vill ha sex? Eller riskerar jag då att bli anmäld för något? T.ex. förargelseväckande beteende?
Citera
2026-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag frågar ju dig om du tror att hon visste vad som skulle ske inne på toaletten när de stod där i kön?
Om hon visste hur kunde hon veta det?

Visste hon när de stod i kön att han skulle sätta på henne bakifrån, trycka in penisen i munnen och spruta henne i ansiktet?

Citat:
Gällande det nya exemplet, hur tror du det skulle gå i en rättegång om hon anmält detta?

Så i det här exemplet tycker du inte att det spelar någon roll att han inte frågar henne? Här spelar det ingen roll att han blöter riddaren med saliv vilket ni skriker om tyder på våldtäkt i andra fall?
Här spelar det alltså roll att de tidigare haft sex och i och med det tycker du alltså att han då kan förmoda och tro att det ska vara OK även den här gången? I andra fall skriks det om att bara för att det var OK med sex i missionären behöver det inte betyda att samtycke till bakifrånsex finns m.m.

Tycker bara sådana här enkla exempel visar på vad många advokater uttrycker. De kan på förhand inte tala om för sina klienter om hur de tror utgången för en rättegång ska bli då det mer eller mindre är ett lotteri. Stor rättsosäkerhet tyder det på.

Beror helt och hållet på hur deras relation ser ut i övrigt.

Om hon njuter av snabbisarna, stönar högt, tar på honom under tiden, säger saker som "jag älskar när du gör så" eller "så sexigt när du gör så" och hon är helt trygg med att avvisa honom när hon inte vill, osv osv - är det inte våldtäkt. Hon kommer heller inte anmäla honom för våldtäkt.

Om han däremot är våldsam i övrigt, hotfull/aggressiv, tvingar sig på henne titt som tätt, hon är rädd för honom och känner sig inte trygg med att avvisa honom då hennes erfarenhet är att det blir värre då, hon har berättat för flera vänner och familj att hon vill lämna honom men är rädd, hon har kanske till och med spelat in ljudet från hans senaste utbrott, osv osv osv. Ja förhoppningsvis anmäler hon honom för våldtäkt.
Citera
2026-07-18, 14:31
Medlem
Citat:
Det här blir ett litet sidospår men är lite nyfiken. Om jag känner ett behov av sex men inte har någon partner. Är det OK om jag går fram till random tjejer/kvinnor i laglig ålder och frågar dem om de vill ha sex? Eller riskerar jag då att bli anmäld för något? T.ex. förargelseväckande beteende?

Ingen aning
Citera
2026-07-18, 14:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Visste hon när de stod i kön att han skulle sätta på henne bakifrån, trycka in penisen i munnen och spruta henne i ansiktet?

Beror helt och hållet på hur deras relation ser ut i övrigt.

Om hon njuter av snabbisarna, stönar högt, tar på honom under tiden, säger saker som "jag älskar när du gör så" eller "så sexigt när du gör så" och hon är helt trygg med att avvisa honom när hon inte vill, osv osv - är det inte våldtäkt. Hon kommer heller inte anmäla honom för våldtäkt.

Om han däremot är våldsam i övrigt, hotfull/aggressiv, tvingar sig på henne titt som tätt, hon är rädd för honom och känner sig inte trygg med att avvisa honom då hennes erfarenhet är att det blir värre då, hon har berättat för flera vänner och familj att hon vill lämna honom men är rädd, hon har kanske till och med spelat in ljudet från hans senaste utbrott, osv osv osv. Ja förhoppningsvis anmäler hon honom för våldtäkt.

Vad visste hon när de stod i kön? Visste hon att tanken var att de skulle ha sex inne på toaletten?

Svart eller vitt - porrstjärnestön och jätteskönt eller sex under hot eller våld.
Jag är ledsen att göra dig besviken men det mesta sexet ligger nog i en gråzon mittemellan.

Vad gör du för reflektioner av att i en stor majoritet av de här så kallade "nya fallen" så är de inblandade inte obekanta med varandra och de är väldigt ofta väldigt unga?
Citera
2026-07-18, 14:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ingen aning

Tycker du att det skulle vara min rätt att gå omkring och fråga tjejerna/kvinnorna?
Citera
2026-07-18, 15:21
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Den anklagande är inte den som har bevisbördan på sig. Det är den som anklagar som ska bevisa att den andre gjorde det. Det kallas innocent until proven guilty.

Dock så betyder det inte att Sveriges rättssystem funkar såhär, flertalet män utsätts varje dag för våldtäkts anklaganden och dylikt och fälls felaktigt i många fall. Det är alldeles för enkelt i dagsläget för kvinnor att anklaga män, och även om domen inte fastslås så är resterande män i samhället som cuckade får och tror på allt kvinnor säger. Tragiskt. Väldigt tragiskt.

Välkommen till det nya spännande Sverige.

Förresten så har svenska män lägst testosteronproduktion av män i hela världen, samt att de är cuckade bögar och hunsade av deras ”kvinnor”.

Nej, resten av män är varken cucks eller cuckade bögar. Du använder ordet fel din cuckade incel. Sluta använd ord du inte förstår.
Citera
2026-07-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är värre än så. Bara 6 av 10 menar att de kan förmedla om, när och hur de vill ha sex. Och då talar vi om den vuxna befolkningen som helhet.

Utmaningen med att lära ut samtycke är att det inte räcker med att förklara vad det är och inte är. En behöver förklara olika strategier. Vissa funkar för en men intr en annan.

Är det verkligen möjligt 40% av befolkningen är socialt handikappade? Har du något som stödjer detta? Hade varit intressant att läsa.

Kan det verkligen vara möjligt att folk verkligen inte förstår hur man har sex? Vad har hänt med befolkningen?

Troligen är "sociala medier" och dess filterbubblor en stor del av problemet.
Citera
2026-07-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Samtycke funkar inte på det sättet. Just pga det enkla faktat att någon kan vilja få en penis i sig samtidigt som de inte vill få en penis i sig.
Då kan de ge signaler som en kan tolka som samtycke

Så, du kan inte tydligt förmedla om du vill bli penetrerad eller ej?
Citera
2026-07-18, 16:51
Medlem
Citat:
Du verkar ju vara helt verklighetsfrånvänd och opåläst i ämnet.

Du kan ju börja läsa vad BRÅ skriver.

Tänker du att det är ställt utom rimligt tvivel när det enda som finns är muntlig bevisning?

Omöjligt att svara på om man inte läst domarna i fråga.
Citera
2026-07-18, 16:55
Medlem
Citat:
Kan du förklara varför du anser att det så tydligt saknas i detta fall? Vad tänker du att tjejen tänkte skulle ske inne på toaletten? Varför står hon i kö till toaletten tillsammans med killen?

För att hon vid flera tillfällen avvisat GMs sexuella inviter. Inte en enda gång har hon muntligt eller fysiskt visat ett sexuellt eller annat intresse för GM.

Enligt bådas utsaga sa han att han ville tala med henne på ett tystare ställe.
Citera
2026-07-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Lagen kräver ett kontinuerligt samtycke, som jag förklarat för dig flera gånger vid det här laget.

Hur då menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in