Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Dessa personer existerar inte. Gudrun Schyman alltså, det är den mest normala och vettiga feminist du kan komma på.
Samtyckeslagen var en lag som drevs igenom väldigt hastigt i ett tillstånd av moralpanik i kölvattnet efter Metoo*. Kritiken är omfattande från en mängd rättsinstanser som t.ex. Lagrådet som ansåg att lagen är onödig och rättsosäker.
Faktum är att SAMTLIGA utredningar om samtyckeslagen kom fram till samma sak: den är olämplig och rättsosäker. Den så kallade feministiska regeringen struntade givetvis i allt det här och drev igenom en lag som inte hör hemma i en rättsstat ändå.
*som i efterhand bevisligen bestod av mestadels helt falska anklagelser
Läs detta särskilt noga:
https://www.svd.se/a/yv7qME/hard-kritik-mot-nya-lagen-bristande-rattsligt-behov
Samtyckeslagen ÄR rättsosäker - detta är helt enkelt fakta. Så då inställer sig frågorna:
1. Är du beredd att urholka rättssäkerheten för samtyckeslagen?
2. Är du okej med att vi har en lag där gränsen mellan en laglig och en brottslig handling är
omöjlig att förutse?
3. Vad tror du det i praktiken innebär att vi har en lag som inte ens experter inom juridik kan säga var gränsen mellan en laglig och olaglig handling går? Där gränsen snarast är helt flytande och upp till diverse enskilda nämndemän och domare att ta ställning till för stunden?
4. Vad anser du om omvänd bevisbörda? Samtyckeslagen innebär på många sätt och vis just det. Hur bevisar du att samtycke fanns?
Är detta vad du kallar för rättssäkerhet?
Det är den
offentliga feministen jag kan komma på. Vilket jag skrivit upprepade gånger nu. Som sagt: hur har du det med läsförmågan? Jo, min släktingar, polare, kursare, gamla ex etc. som är feminister existerar i allra högsta grad. Men de är inga kändisar/inte några offentliga personer. Eller tja, några är det (inte pga. att de är feminister dock, utan pga. att de tex. är musiker etc.), men outar jag dessa så outar jag mig själv och vi är på ett anonymt forum.
Bevisbördan är lika hård i fall som rör oaktsam våldtäkt, som i fall av vanlig våldtäkt. Samtyckeslagen gör dock att vissa fall kan redas upp rättsligt som oaktsam våldtäkt, vilka förut endast hade setts som "sexuellt ofredande", vilket ger kortare fängelsestraff om det ens ger fängelse. Det är inga oskyldiga som hamnar i fängelse, utan de är ytterst skyldiga, men nu hamnar de i fängelse för brottet de begått och inte för "sexuellt ofredande". Man kallar brottet för vad det är och förmildrar inte brottet. Helt enkelt.
Du kanske i övrigt känner till att det är ytterst få domar där man dömt för oaktsam våldtäkt? En av dessa domar handlar om en man vars ex uttalat att hon
inte ville ha sex med hans två polare. Detta finns det bevis på. Under en festkväll så börjar han göra sexuella saker med sitt drogade ex. Hans två polare kommer in och börjar ta för sig sexuellt av hans drogade ex. Han lämnar rummet. Trots att han
vet att hon inte vill ha sex med hans två polare och trots att han
vet att hon är drogad. För detta döms han för oaktsam våldtäkt. Han hade kunnat sätta stopp för övergreppen mot henne, men gjorde inte detta, trots hans vetskap om att hon inte ville ligga med hans två polare. Enligt samtyckeslagen borde han
givetvis ha försäkrat sig om att hans ex ville det som skedde, inte lämna henne drogad och utsatt med två män han visste att hon inte ville ligga med. Dessa två roade sig sedan med att stoppa in bilnycklar i hennes kön. De friades dock från våldtäkt. Vilket är märkligt, då det fanns bevis för att hon inte ville ha sex med dem och det är rejält troligt att hon inte ville ha bilnycklar i sitt kön. De två är även kriminella på andra sätt också. Att jag berättar denna historia är för att du ska förstå att samtyckeslagen är en användbar lag. Hade den inte funnits, så hade även kvinnas ex gått fri. Nu blev iaf. den person (hennes ex) dömd som
visste att hon inte ville ha sex med de andra två. Han dömdes tack vare samtyckeslagen. Utan den hade han inte dömts.
Och innan samtyckeslagen finns rejält obehagliga rättsfall där våldtäktsförövare friats för fruktansvärda övergrepp som givit offren fysiska och psykiska men. Förövare som spelar dumma och verkar tro att det är normalt att en ung tjej vill ha sex på sjuka sätt med 8 för henne okända män i sunkig källare tex. Sådana sunkiga våldtäktspersoner kan med samtyckeslagen inte lika lätt komma undan. Och det är väl ändå bra?
Samtyckeslagen var på tal i många år, innan den tillsattes. Så den kom inte till hastigt och lustigt. Sverige har snarare haft tex. Norge som förebild i frågan. Metoo har föga med saken att göra.
Du kan gott fortsätta att ha sex med en kvinna som verkligen verkar vilja och som verkar vara vid sunda vätskor i övrigt. Så länge du märker samtycke, genom hennes stön och aktiva deltagande i sexakten och att hon kanske rent av viskar till dig hur skönt det känns. Och att hon är nykter och fullt vaken. Så kan du nog vara trygg med att hon vill och att hon inte kommer anmäla dig dagen efter. Hon kommer inte ha några bevis för någon våldtäkt (vilket fortfarande krävs för fällande dom, även vid oaktsam våldtäkt). Och du kommer ha bevis för samtycke. Men högst troligt kommer det inte bli en rättssak av er intima och trevliga stund. Hon kommer förmodligen vilja ha fler sådana stunder med dig och då vore det ju ytterst dumt av henne att anmäla dig för då får hon aldrig mer uppleva sex med dig, vilket hon vill, inte sant?
Men om du har för vana att ligga med kraftigt berusade kvinnor tillsammans med dina 15 polare och trycka upp föremål i kvinnornas kön, filma sexakten och lägga upp i sociala medier, skarratta åt kvinnorna, håna dem, använda kvinnornas kroppar som era egna små sexleksaker
utan kvinnornas samtycke. Elelr om du har för vana att ligga emd kraftigt berusade damer själv, som ligger som döda fiskar och inte vill kyssa dig under akten. Så förstår jag att du darrar pga. samtyckeslagen. För det är meningen att
sexualförbrytare ska darra av samtyckeslagen. Inte normala hederliga män som vill ha sex med samtyckande kvinnor.