Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-31, 14:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Fallet som Zaedrews nämnde då? Sådant sker dagligen, och det är alldeles för enkelt att komma med anklagelser och dylikt.

Människor anklagar varandra för all jävla skit varje dag... Säger inte ett smack.

Jag blev anklagad för att ha stulit en klasskamrats datamus en gång. Visade sig att han slarvade bort den på fyllan. Jag kände mig inte speciellt kränkt, men jag är kanske mer hårdhudad än de flesta... 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Så är det säkert men det är väldigt tråkigt att det missbrukas av kvinnor som vill jävlas. Även om mannen inte blir dömd rent juridiskt så är risken stor att han får sitt liv förstört. Jag klarade mig som tur var men det hade kunnat sluta väldigt illa för mig om tjejen i mitt fall hade kört på hårdare med sina falska anklagelser mot mig.

Ja det är tråkigt med människor som vill jävlas. Så är det.

Hur många män per år får sina liv förstörda på detta sätt? Jag ser gärna en siffra eller en undersökning. Jag har svårt för överdrift och vidskepelse.
Citera
2022-05-31, 14:27
Medlem
beheadeds avatar
Samtycke gäller väl åt båda hållen? Det är dags att män börjar våldtäktsanmäla alla kvinnor de hamnat i säng med och där hon inte uttryckligen har frågat om hans samtycke. Det finns många hundratusentals kronor att tjäna för varje kvinna som inte uttryckligen frågat om samtycke.
Citera
2022-05-31, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Människor anklagar varandra för all jävla skit varje dag... Säger inte ett smack.

Jag blev anklagad för att ha stulit en klasskamrats datamus en gång. Visade sig att han slarvade bort den på fyllan. Jag kände mig inte speciellt kränkt, men jag är kanske mer hårdhudad än de flesta... 🤔

Hur många män per år får sina liv förstörda på detta sätt? Jag ser gärna en siffra eller en undersökning. Jag har svårt för överdrift och vidskepelse.

Så du kan jämföra en datastöldsanklagning på skolnivå av en klasskamrat med våldtäktsanklagning, men samtidigt så tycker du att våldtäkt är värre än mord?

Alla feminister är likadana, efterblivna och fula som stryk.

Tur att det finns några riktiga kvinnor kvar i detta land.
Citera
2022-05-31, 14:43
Medlem
Ja, feminismen är en livsfarlig, kulturmarxistisk ideologi. Bara se hur samhället har förfallit och hur det påverkar relationen mellan mannen och kvinnan.

Förr blev väl inte folk utsatta för falsk anmälan så mycket gällande våldtäkt? Finns det ens något fall överhuvudtaget där en man har åkt fast för att ha anmält en kvinna för påstådd våldtäkt?

Att vi män har omvänd bevisbörda när det gäller våldtäkt är genomvidrigt och otroligt rättsosäkert. Tänk ifall man skulle behöva komma med fysiska bevis på att man är oskyldig till ett mord, hur många skulle då inte bli oskyldigt dömda?

Agendan med denna genomvidriga feminism är just för att splittra relationen som finns mellan män och kvinnor.

Just nu är det otroligt lätt att som man åka dit för en "våldtäkt" enbart baserat på kvinnans redogörelse. De kanske ångrar sig, möjligheten att få skadestånd eller att denne drivs av ett hat gentemot personen ifråga.

Enda sättet som jag ser att det blir ett stopp på detta vidriga beteende är att de undermänniskor som håller på med sådant, bör hängas ut så att man b.la kan skydda sig mot dessa.

Vilka konsekvenser finns det för de som blir oskyldigt dömda, men som senare blir fri från misstankar? Samhället minns och man får ingen upprättelse. Vilka konsekvenser får falskanmälaren? I princip inga.

Sedan att den som försöker få någon annan dömd på falska grunder borde själv få det straff som offret skulle ha fått istället (hellre ännu hårdare straff). Finns t.ex de som blivit oskyldigt dömda för att sedan begå självmord.
Citera
2022-05-31, 14:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Så du kan jämföra en datastöldsanklagning på skolnivå av en klasskamrat med våldtäktsanklagning, men samtidigt så tycker du att våldtäkt är värre än mord?

Var skrev jag att jag tycker våldtäkt är värre än mord?

Citat:
Alla feminister är likadana, efterblivna och fula som stryk.

Usch då.

Citat:
Tur att det finns några riktiga kvinnor kvar i detta land.

Ja tur, kvinnor som inte är fula som stryk. Tur det finns några riktiga män kvar i detta land också som inte är hysteriska adhd-pojkar.
Citera
2022-05-31, 14:46
Medlem
Citat:

Jag har inga siffror på det. Risken är säkert förhållandevis låg. Tycker dock att det är tråkigt om män och kvinnor glider ifrån varandra mer och mer då vi inte litar på varandra längre.
Citera
2022-05-31, 14:51
Medlem
Citat:
I #metoo kampanjen beskrev kvinnor över hela världen hur de blivit bemötta, främst på sina arbetsplatser. Det var alltifrån tafs till regelrätta våldtäkter. Inga personer namngavs. Bara hundratusentals kvinnor som beskrev vad de varit med om.

Blanda inte ihop detta med fåtalet kändiskåta uppmärksamhetssökande personer som Cissi Wallin.

Låt då dessa amerikanska företag anställa endast män, det blir säkert bra. De kan ju anställa endast svarta män så vågar ingen jävel säga något 😄

Haha ja om de anställer enbart svarta män så kan ju ingen gnälla på dom 😂 Bra idé. Tråkigt för amerikanska kvinnor bara. Jag hoppas att problemet inte är så stort.
Citera
2022-05-31, 14:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
Just nu är det otroligt lätt att som man åka dit för en "våldtäkt" enbart baserat på kvinnans redogörelse. De kanske ångrar sig, möjligheten att få skadestånd eller att denne drivs av ett hat gentemot personen ifråga.

843 män har de senaste fem åren blivit dömda för våldtäkt/försök till våldtäkt.

Hur många av dessa menar du är oskyldigt dömda?

Hur pass "lätt" är det att bli dömd för våldtäkt?

Om du med "åka dit" menar dömd vill säga....
Citera
2022-05-31, 14:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Haha ja om de anställer enbart svarta män så kan ju ingen gnälla på dom 😂 Bra idé. Tråkigt för amerikanska kvinnor bara. Jag hoppas att problemet inte är så stort.

Problemet är nog inte så stort. De flesta människor klarar av att bemöta sina kollegor respektfullt eller i alla fall professionellt.
Citera
2022-05-31, 14:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har inga siffror på det. Risken är säkert förhållandevis låg. Tycker dock att det är tråkigt om män och kvinnor glider ifrån varandra mer och mer då vi inte litar på varandra längre.

Jag tror inte män och kvinnor glider ifrån varandra pga falska våldtäktsanklagelser.

Däremot blir kvinnor och män bedragna av äkta män/fruar/pojk/flickvänner/sambos varje dag. En eller två brutala skilsmässor/separationer brukar få både män och kvinnor att börja prata om att "skita i det här med relationer och leva ensam resten av livet".

Där pratar vi om att "glida ifrån varandra".
Citera
2022-05-31, 15:06
Medlem
Om ingen annan kommenterat det uppenbara...

från TS:

Citat:
I en rapport från BRÅ kommer man fram till att ungefär var tionde nedlagd förundersökning som handlar våldtäkt läggs ner eftersom att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum.

och i botten av stycket en länk från BRÅ.

Nu vill jag veta...VAR i denna länk står ovan påstående?

Citera tack TS.

För när jag läser länken så står det:

"Brå har studerat vad som utmärker anmälningarna om våldtäkt mot vuxen kvinna, hur utredningsarbetet bedrivs och vad som är orsaken till att så många utredningar läggs ned. Även domstolarnas verksamhet belyses.

Brå har slumpmässigt valt ut 785 av våldtäktsanmälningarna 2016 och studerat allt material i ärendena. Brå har funnit brister av olika slag i ungefär var tionde utredning. Främst handlar det om att utredningen tagit för lång tid, att möjliga utredningsåtgärder inte vidtagits eller att förhören hade brister."

Jag antar att det är härifrån som TS gravt misstolkat texten och fått fram siffran vart tionde fall.

Att polisen och rättsväsendet är kassa på att utreda, och/ eller underprioriterar våldtäktsfall är alltså inte samma sak som att en våldtäkt inte begåtts..
Citera
2022-05-31, 15:10
Medlem
Citat:

Har ni verkligen ingenting innanför pannbenet, bortsett från luft? Vilken tur du hade då som inte hade omvänd bevisbörda där du själv måste komma med bevis på att du inte begick stölden. Detta är verkligen talande för vilken dagisnivå ni befinner er mentalt.

Tror du inte att det är värre att bli anklagad / dömd som våldtäktsman på falska grunder som du även måste bevisa att du är oskyldig till, där det finns en risk för att du förlorar arbete, dina relationer, ditt sociala liv m.m?

Jämfört med en mindre stöld där denne som påstår att du hade stulit något, behöver själv framföra de bevis som behövs för att få dig dömd?

En korrekt jämförelse vore snarare att din klasskamrat hade förmodligen fått dig dömd just för att du själv skulle behövt lägga fram bevis på att du inte stal musen. Din klasskompis redogörelse om att du var tjuven hade varit tillräckligt om det hade varit omvänd bevisbörda.

Du ifrågasätter huruvida män får sina liv förstörda. Blir du anklagad för att vara våldtäktsman så är det de enda folk runtomkring kommer att komma ihåg dig som. Det spelar ingen roll om du blir dömd eller inte, oskyldig eller ej.

Vet ens inte om du var seriös med den frågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in