Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Människor anklagar varandra för all jävla skit varje dag... Säger inte ett smack.
Jag blev anklagad för att ha stulit en klasskamrats datamus en gång. Visade sig att han slarvade bort den på fyllan. Jag kände mig inte speciellt kränkt, men jag är kanske mer hårdhudad än de flesta... 🤔
Ja det är tråkigt med människor som vill jävlas. Så är det.
Hur många män per år får sina liv förstörda på detta sätt? Jag ser gärna en siffra eller en undersökning. Jag har svårt för överdrift och vidskepelse.
Har ni verkligen ingenting innanför pannbenet, bortsett från luft? Vilken tur du hade då som inte hade omvänd bevisbörda där du själv måste komma med bevis på att du
inte begick stölden. Detta är verkligen talande för vilken dagisnivå ni befinner er mentalt.
Tror du inte att det är värre att bli anklagad / dömd som våldtäktsman på falska grunder som du även måste bevisa att du är oskyldig till, där det finns en risk för att du förlorar arbete, dina relationer, ditt sociala liv m.m?
Jämfört med en mindre stöld där denne som påstår att du hade stulit något, behöver själv framföra de bevis som behövs för att få dig dömd?
En korrekt jämförelse vore snarare att din klasskamrat hade förmodligen fått dig dömd just för att du själv skulle behövt lägga fram bevis på att du
inte stal musen. Din klasskompis redogörelse om att du var tjuven hade varit tillräckligt om det hade varit omvänd bevisbörda.
Du ifrågasätter huruvida män får sina liv förstörda. Blir du anklagad för att vara våldtäktsman så är det de enda folk runtomkring kommer att komma ihåg dig som. Det spelar ingen roll om du blir dömd eller inte, oskyldig eller ej.
Vet ens inte om du var seriös med den frågan...