Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-31, 13:26
Medlem
Den som följt rättegången mellan Depp och Heard får ett paradexempel hur FEL det kan bli när det per automatik är KVINNAN som är offer. Riktigt skrämmande att Depp dömdes på förhand och blev av med filmroller bara för att Heard påstod att han misshandlat henne. Helt ohörd och bara baserat på hennes ord så sa Disney Adjö till Johnny och hans roll som captain sparrow! VIDRIGT.
Citera
2022-05-31, 13:26
Bannlyst
Ja, det tror jag.

Det borde bli obligatoriskt med en videoinspelning med mobilen där båda säger JA innan sex.

Kvinnan får inte säga:
"Men gud va larvig du är som vill spela in detta".

Utan detta bör tas 100% seriöst.
Citera
2022-05-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBEN...
Ja, det tror jag.

Det borde bli obligatoriskt med en videoinspelning med mobilen där båda säger JA innan sex.

Kvinnan får inte säga:
"Men gud va larvig du är som vill spela in detta".

Utan detta bör tas 100% seriöst.

Frågan är om det hjälper hon kan ju ångra sig när han blir lite för ivrig i juckandet hon som bara ville ha slowsex..
Citera
2022-05-31, 13:39
Medlem
100 % det bästa man skriver kontrakt innan 😀
Citera
2022-05-31, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Är väl snarare farlig för kvinnor. Den dagen en kvinna anmäler fel kille för falsk våldtäkt och han redan har förlorat allt, så finns det ingenting som säger att han inte skulle kunna hämnas tusenfalt på exakt alla som är närstående till kvinnan.

Finns ju folk som satt en kula i folk för mindre än det tänker jag.

Anmäl inte folk för strunt då?
Citera
2022-05-31, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Frågan är om det hjälper hon kan ju ångra sig när han blir lite för ivrig i juckandet hon som bara ville ha slowsex..

Nee de e lugnt.

I det obligatoriska videoavtalet så ska det tydligt framgår vad som ingår i sexet.

Sedan kan inte kvinnan häva ur sig massa som inte ingår i avtalet.

Lite som att köpa en bil utan strålkastare. Ingår de inga strålkastare i avtalet så kan man ju inte få det gratis bara för att man vill.
Citera
2022-05-31, 13:54
Medlem
Jenny9s avatar
Det är ytterst svårt att bli dömd och straffad för våldtäkt i Sverige. Extremt svårt. Det sitter inte horder av oskyldigt dömda män för våldtäkt i svenska fängelser. Långt ifrån.

Man räknar med att ca 2-10% av våldtäktsanklagelserna varje år är falska. Dessa leder aldrig till något. Dessa läggs ner ganska omgående.

Samtyckeslagen gäller för män också. Män blir också våldtagna, kanske många fler än som kommer fram.

Såg att Amber Heard nämndes:
Amber Heard lider av borderline- och histrionisk personlighetsstörning. Detta är en ovanlig diagnos. Det går lite att jämföra med narcissism. Likt narcissistisk personlighetsstörning så är det få som är fullfjädrade narcissister/borderline.

Läs på innan ni börjar skrika och vifta med händerna.
Citera
2022-05-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Anmäl inte folk för strunt då?

?? Är inte kvinna, och om jag blev våldtagen av en kvinna så skulle jag inte anmäla heller. Men tänker på kvinnor som falskanmäler, är de inte rädda för att göra så emot fel kille?
Citera
2022-05-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Detta har säkert diskuterats innan men jag tycker att det tåls att ta upp igen. I en rapport från BRÅ kommer man fram till att ungefär var tionde nedlagd förundersökning som handlar våldtäkt läggs ner eftersom att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum. En påhittad anmälan alltså som riskerar att rasera den anmälda mannens liv. Jag länkar till rapporten nedan. Informationen jag hänvisar till finns på sidan 57.

https://bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2019-05-27-valdtakt-fran-anmalan-till-dom.html

Fenomenet med falska anklagelser om våldtäkt intresserar mig särskilt eftersom att jag själv råkat ut för det av en tjej som blev förbannad för att jag inte ville dejta henne. I mitt fall stannade det vid anklagelser men jag fick ändå problem med en flickvän några år senare som fick höra talas om dessa rykten. Som tur var så löste det sig och jag fick till och med en chans att konfrontera den tjej som anklagade mig som då blånekade och skämdes ordentligt.

Detta var innan samtyckeslagen hade trätt i kraft och ingen anmälan mot mig upprättades som sagt men tanken på att detta skulle kunna ha hänt efter Metoo och att tjejen skulle kunna ha varit mera ondsint och polisanmält mig skrämmer mig. Hur skall man som man/kille kunna motbevisa det? Jag vet att det fortfarande är så att brott måste bevisas även efter samtyckeslagen men i Sverige godkänns hörsägen som tillräcklig bevisning i våldtäktsfall. Det vill säga att det räcker med att kompisar till den anmälande kvinnan kan vittna om att den anmälande kvinnan har berättat för dom att hon blivit våldtagen av en viss person. Jag länkar till källan här.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/horsagen-som-stodbevisning-i-sexualbrottmal-accepteras-inte-i-manga-andra-rattssystem/

Så det jag vill diskutera är alltså hur farligt rättsystemet i Sverige är för män när det gäller våldtäktsmål. Om det räcker för en kvinna att hitta på att en viss man/kille har våldtagit henne och hörsägenbevisning räcker för att få honom fälld så känns systemet väldigt skevt. Motiven som den anmälande kvinnan har kan vara flera. Pressa på skadeståndspengar, uppmärksamhetsbehov, allmänt manshat med mera.

Det känns som att samtyckeslagen bygger på att kvinnor inte missbrukar den och det gör tyvärr vissa kvinnor.

Nu är jag inte ute i svängen och raggar längre men hur resonerar ni män kring detta som är ute och dejtar? Vågar ni träffa en okänd kvinna från t.ex. Tinder om det ej finns vittnen närvarande?

En annan sak som Metoo har fört med sig och som verkligen borde uppfattas som negativt från feminister är ju arbetsplatsers ovilja att anställa unga kvinnor eftersom det riskerar att bli problem med anklagelser om sexuella trakasserier. Jag har inte hört talas om det i Sverige men i USA har det blivit ett problem. Jag länkar till källa nedan.

https://www.forbes.com/sites/kimelsesser/2019/09/05/the-latest-consequence-of-metoo-not-hiring-women/?sh=50b6ee6f280b

Jag tycker att detta är fruktansvärt för alla unga, nyutexaminerade, kompetenta unga kvinnor som får problem på grund av något som eldats på av feminister.
Citera
2022-05-31, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är ytterst svårt att bli dömd och straffad för våldtäkt i Sverige. Extremt svårt. Det sitter inte horder av oskyldigt dömda män för våldtäkt i svenska fängelser. Långt ifrån.

Man räknar med att ca 2-10% av våldtäktsanklagelserna varje år är falska. Dessa leder aldrig till något. Dessa läggs ner ganska omgående.

Samtyckeslagen gäller för män också. Män blir också våldtagna, kanske många fler än som kommer fram.

Amber Heard lider av borderline- och histrionisk personlighetsstörning. Detta är en ovanlig diagnos. Det går lite att jämföra med narcissism. Likt narcissistisk personlighetsstörning så är det få som är fullfjädrade narcissister/borderline.

Fallet som Zaedrews nämnde då? Sådant sker dagligen, och det är alldeles för enkelt att komma med anklagelser och dylikt.
Citera
2022-05-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Så är det säkert men det är väldigt tråkigt att det missbrukas av kvinnor som vill jävlas. Även om mannen inte blir dömd rent juridiskt så är risken stor att han får sitt liv förstört. Jag klarade mig som tur var men det hade kunnat sluta väldigt illa för mig om tjejen i mitt fall hade kört på hårdare med sina falska anklagelser mot mig.
Citera
2022-05-31, 14:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
En annan sak som Metoo har fört med sig och som verkligen borde uppfattas som negativt från feminister är ju arbetsplatsers ovilja att anställa unga kvinnor eftersom det riskerar att bli problem med anklagelser om sexuella trakasserier. Jag har inte hört talas om det i Sverige men i USA har det blivit ett problem. Jag länkar till källa nedan.

https://www.forbes.com/sites/kimelsesser/2019/09/05/the-latest-consequence-of-metoo-not-hiring-women/?sh=50b6ee6f280b

Jag tycker att detta är fruktansvärt för alla unga, nyutexaminerade, kompetenta unga kvinnor som får problem på grund av något som eldats på av feminister.

I #metoo kampanjen beskrev kvinnor över hela världen hur de blivit bemötta, främst på sina arbetsplatser. Det var alltifrån tafs till regelrätta våldtäkter. Inga personer namngavs. Bara hundratusentals kvinnor som beskrev vad de varit med om.

Blanda inte ihop detta med fåtalet kändiskåta uppmärksamhetssökande personer som Cissi Wallin.

Låt då dessa amerikanska företag anställa endast män, det blir säkert bra. De kan ju anställa endast svarta män så vågar ingen jävel säga något 😄
Senast redigerad av Jenny9 2022-05-31 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in